din kimliği milli kimlikten önce gelir

entry59 galeri0 video1
    26.
  1. hangi kurumdan verildiği merak ettiğim kimliktir. diyanet işleri nüfusada mı karısıyor artık?
    0 ...
  2. 27.
  3. herkesin kendi tercihi ben şahsen inanmadığım için böyle bir ikilemin arasındada kalmıyorum.
    1 ...
  4. 28.
  5. ikiside önemli değildir artık milliyetçiliğin ve dinin öneminin azaldığı dünyada yaşıyoruz. dinden önce bilim adamlari milliyetten önce yaşadığın ülke geliyor. insanlar akıllandıkça ikisine de ihtiyaç kalmayacak.
    1 ...
  6. 29.
  7. Her ne kadar 'herkes inancında özgürdür' deseler de, din hanesindeki boşluğu kabul etmeyecek bir toplum içerisindeyiz. Biri iş vermez, öbürü kız vermez, birisi de çıkar terket bu toprakları der.
    0 ...
  8. 30.
  9. bugün milliyetçilik uğruna birbirini katleden insanların varlığı ile gerçekliği ve kesinliği gün gibi ortaya çıkan üstünlüktür.
    0 ...
  10. 31.
  11. aslolan tüklükse din detaydır.

    tüm dünya coğrafyasında 800 milyondan fazla kan bağımız olan soydaşımız vardır. arap ile anadolu türkü mü gagavuz ile anadolu türkü mü birbirine daha yakındır?

    ümmetçilik ayağına kürtçülerin bok yemesidir.

    elhamdülillah müslümanız ama önce türküz.
    3 ...
  12. 32.
  13. kuş beyinli şakirt zırvasıdır. eksiledikten sonra oturup saçma önermesi hakkında düşünmeye değmez. şu an tek düşündüğüm, yılbaşı gecesi arpa birası mı yoksa buğday birası mı içeceğime karar vermek.
    1 ...
  14. 33.
  15. nereden oluştuğu belli olmayan ipsiz sapsız, adına milliyet denen bağın, kökleri sağlam ve uğrunda savaşılmaya değer olan din bağından geride, daha aşağıda bulunması gerekliliğidir.
    4 ...
  16. 34.
  17. ali sürmeli yi bile kızdıran bir fikirdir.
    bu fikrin sahibini fırçalıyor videoda:

    0 ...
  18. 35.
  19. insan kimliği ile tatmin olamayanların didişmesi.
    3 ...
  20. 36.
  21. en iyi örneği bosnada görülmüş olaydır. boşnakların çoğu müslümanlaşmış sırptır. bunda ayıpta yoktur.
    0 ...
  22. 37.
  23. 38.
  24. kişiliğin hepsinden önce geldiğinin farkında olmayan insanın önerisidir.
    kimlikler doğduğumuzdaki saf halimize sonradan ekletilir. doğduğunda ne dinin vardır nede bir millete bağlısındır. sana bir kimlik çıkartırlar ve kimliğinde ne yazması gerektiğine birileri karar verir, nasıl bir birey olacağına birilerinin karar verdiği gibi. sen kendini öyle sanarsın ve öylece sürüklenip gidersin yada ayıkır kendi istediklerine, kendini tanımaya yönelirsin.
    2 ...
  25. 39.
  26. bedevi fetişizminin geldiği son nokta. din kardeşleriniz arapların da çok umurumdaydı.
    2 ...
  27. 40.
  28. birey olarak hic bir degeri olmadigini kavramis insanin kendine bi kimlik bulmak adina yaristirdigi iki kimliginden birinin kazanmasi durumu. yok tabi oyle bisi, once insan geliyor.
    1 ...
  29. 41.
  30. lüzumsuz bir tartışma konusudur. insanlık hepsinden önce gelmesi gereken unsur iken birbiri ile lüzumsuz münakaşalara giren iki lüzumsuz kavramdır. din de milliyet de ırk da gereksizdir. ancak bunu söylemek bi b*ka yaramaz çünkü kapitalizm denen sömürü düzeni insan arası farklılıklardan beslenir. nafile yani nece konuşursan konuş boşa gider. türkün de orospuçocuğu var kürdün de müslümanın da yahudinin de hepsinin de. sen bu söz konusu kimlikleri alıp insanlık duvarına çivilersin ama insanlığı laçkalaşan şahıs bunları götüne de soksa tutturamaz.
    1 ...
  31. 42.
  32. insanın milli kimliğiyle övünmesi yersizdir. çünkü mensup olduğu milliyeti iradesiyle seçmemeştir. yani türk'ün türk olmak için bir çabası olamamıştır. sadece dünyaya türk olarak gelmiştir ve hiçbir katkısı ve emeği olmadığı halde övünmektir onunkisi. fakat din, kişinin kendi özgür iradesiyle seçtiği yahut seçmediği bir kimliktir. o nedenle kişinin bu yönü, kimliği, kişiliğini yansıtır* ve fikrimce önce gelir.
    2 ...
  33. 43.
  34. ümmetçi yaklaşımın temelini oluşturur.

    hümanist bir gözle bakarsanız; "al birini vur ötekine" dir.
    2 ...
  35. 44.
  36. 45.
  37. Din bir vicdan işidir.Kimse karışamaz.Karışırsa karışan kişi de dince günah işler.Ayrıca milli kimlik ırk anlamında kulanılıyorsa bu da doğuştandır.insan'ın milli kimliğini ancak kendi seçer.Sen ne dersen de.Onun için böyle konular açmak doğru olmaz.Kimse kimseye karışmamalı fakat yardımcı olmalıdır.
    0 ...
  38. 46.
  39. laza sormuşlar aptallık mı güzellik mi diye.

    laz "ula güzellik geçicidur da" demiş
    1 ...
  40. 47.
  41. Benim için önemli olan herşeyden önce insan olmaktır.
    insan, evrimleşmiş bir hayvandır. Daha yeryüzünde dinler yokken ırklar vardı. Ne zamanki insan ırkı evrimleşti, düşünmeye başladı o zamanlar dinler, Tanrılar oluştu. Irk, dinden önce gelir. Yeryüzünde diller(language) olduğu sürece ırklar da olacaktır. Dinler, insanın en büyük yalanıdır.
    6 ...
  42. 48.
  43. faşist denecek kadar milliyetçi duyguları, fundamentalist denecek kadar din inancı olan biri olarak benim için asla din veya ırk-milli kimlik öncelik olmamıştır-olamaz da...
    ilk önce insan olma, insan olma erdemine önem verilir ve öncelik de budur.
    eğer bir kişi (ben veya başkası) insan olma erdemine haiz değilse onun din veya milli kimliği 5 para etmez., benim için değersizdir.

    düşünsenize...
    bu yaptığın insanlığa sığmaz dediğiniz kişinin size kalkıp "benim için önemli olan din ve milli kimliğim" demesini...
    bu tip insanlar ya aptal ya geri zekalı ya da bilerek ve isteyerek sahip olduğu din ve milli kimliğine kötülük yapıyor ve insanları bu değerlere düşman ederek bu değerleri aşağılıyor olmalı.

    tek başına din ve milli kimliğin bir anlamı değeri yoktur. bu değerleri kutsal eden ve önemli eden aynı zamanda değersiz ve önemsiz eden de bu kimliğe sahip insanların davranışlarıdır.
    1 ...
  44. 49.
  45. Din kimlik değildir. insanları tanımlamaya milliyetleriyle başlarsın. Farklı milliyetlerdeki insanlar aynı dine inanabilir; ancak yaşayışlarında farklı değerleri ön plana almış olabilirler. Giyim kuşamları bile değişiklikler gösterir. Adetler farklıdır. Dünyayı farklı yorumlar ve yaşamları farklılık gösterir. Misal; bir Suriyeli, Türk'ün kesip attığı tırnak etmez. Vatan kavramı oluşmamış, şehitlikle de işi gücü hiç olmamıştır. Oysa bizim şehit babalarına bir bakın: Gözlerinde akmayan donmuş yaşlarıyla "vatan sağolsun" der, vakur ve itidalli şekilde. Oysa ülkesinden ayrı düşmüş ağlayan bir Suriyeli'ye tesadüf dahi edemezsiniz. Anca sahil kenarlarında nargile içip, kuru götlerini gezdirmeyi bilsinler. Bunu ırkçılık olsun diye değil, durum tespiti olarak söylüyorum. Aksini iddia eden beri gelsin!
    2 ...
  46. 50.
  47. Vatanı seccadesini serdiği yer belleyenler için geçerli tanımdır.

    Bir Müslüman (tabi yobaz değil) Türk, bir Müslüman olmayan Türk, bir de Müslüman suriyeli (hadi torpil geçelim, bu da yobaz olmasın. Veya olsun, fark etmez) ele alalım. Hangilerinin olaylara bakışı, vatan, millet için yapacakları, insan ilişkileri, değerleri birbirine benzer?

    Cevabı herkes biliyor değil mi?
    2 ...
© 2025 uludağ sözlük