dini geçim aracı yapıp din için yapılanın karşılığını allah'tan değil de benim vergilerimden bu dünyada kazanan, din üzerinden para maaş emeklilik makam vs paraları almaları çıkarları düşünürseniz...
her yokluk sıkıntıda çaresizlik de sığınılacak tek liman yaratıcı olduğu da hesap edilirse; iktisad açısından din işi yapıp din işinden para maaş alanlara daha çok müşteri talep demek olacağı için din adamlarının tabi ki fakirliği övmesi normaldir.
bunun neresini eleştiriyorsunuz anlamadım, arz-talep dengesinin korunması lazım. örn; soğuk havaların olmaması, kombilerin yakılmasını kullanılmamasını isteyen bir kombi servisi çalışanı-imalatçısı olur mu?
Şükürle avutulan halkın, hakkını aramasiyla son bulabilecek, aptalca bir övünç. Şükür allah'a yapılır, diğer insanlar senin hakkini gaspedecek, sen de "Şükür bunu bulamayan da var" diyeceksin öyle mi?. Bak bu ayet senden bahsediyor, "aklını kullanmayanlarin üzerine pislik atarim" buyuruyor yüce Allah.
servetlerine servet katmaları için fakirliği övmektedirler. ortalıkta bu kadar enayi çok olursa düdükleyen de çok olur. nakitoğlu da millete şükredin, kadere boyun eğin diyor ama otelleri var. cübbeli arapseverin de jetskisi ve ingiliz düğmeleri var. akapeliler, millete dişinizi sıkın, bunlar kader planında olan şeyler derlerken lüks yatlarında koko çekmekle meşgul oluyorlar. hey yavrum hey, din denilen şey hakikaten sağlam uyuşturucuymuş..
Dini bilgisi ilkokul seviyesinde olanların atıp tutması da ayrı bir konu.
Din fakirliği övmez.
Fakirsen fakir gibi yaşa, zenginsen zengin gibi yaşa der.
Zengin olursan dünyanın malına aldanma, ahireti unutma der.
Ne ibadetinden, takvaandan geri kalacak kadar fakir kal ne de seni yoldan çıkartacak kadar zengin ol der.
Zengin olunacaksa Karun gibi değil hz. Süleyman gibi zengin ol. Dünya kadar malın da olsa gönlünde zerre yer etmez o zaman.
işte allah bunu istiyor kullarından. Kalbinde o'na yer vermeni. Artık ister zengin ol ister fakir.
Kanaat etme olayını provake etme cümlesidir. Fakirliğe kanaat et, kötü yola girme. Çalış ve helal kazan. Para kazandığında belli miktarını fakirlerle paylaş.
tüm büyük dinlerde faaliyet gösteren din adamlarıdır. hristiyan müslüman yahudi. sürekli fakirliğin erdem olduğundan kötü bir şey olmadığından fakirlik ile rabbine daha yakın olacağından bahsederler. ancak bir bakarsın tüm büyük dinlerde din adamları haldır haldır dünyalık istiflemektedir. kiliseler, diyanet veya yahudilerin sinagoglarının sahip oldukları para pul mal varlığı birçok benim diyen zenginde yoktur.
ha, tamam. fakirsin, kanaatkarsın, elinde bulunan nimetler için şükür ve dua ediyorsun. mesela bu nimetlerin başına sağlığı, kaynatacak çorbayı falan koyuyorsun. bunlar güzel şeyler. olması gereken aynı zamanda.
benim şerefsizlik olarak gördüğüm davranış, insanlara din satarak, fakirliği de bir güzel överek para kazanan şerefsizleredir. zengin olmayı haram yemeye eşit gösteren haysiyetsizleredir. be şerefsizler, sizin gibi ahmakların yaygınlığı yüzünden osmanlı neyi var neyi yok yahudilere kaptırdı. bugün iktisadi alanda yeni yeni söz sahibi olmaya başlamışsak, bugüne kadar ki kayıp günlerin sorumluları sizlersiniz o.. çocukları!
Dinin amacı olan durumdur. Zenginlere hitap etmez. Biz de az çok hintlilere benziyoruz aslında, bir daha ki hayatında kralsın be oğlum derdi cem yılmaz esprilerinde. Bizim de o misal cennette kralız hepimiz. Yersen.
Yaşayışları ile ters orantılı söylem.
Ulan sayın fakir kardeşim, adamın yediğini yiyemiyor, bindiğine (her türlü ...) binemiyor, mülkünün zerresine yaklaşamıyorsun. Hiç mi görmüyorsun be andaval kardeşim?
Hoca ne iş bu diyemiyor ve yarım akıllı bir faninin peşinde hem dünyanı hem ahiretini ziyan ediyorsun?