din adamlarının fakirliği övmesi

entry54 galeri1
    26.
  1. kendileri zengin olduğu için mantık içermeyen bir eylemdir.

    fakirliği yaşamadan anlamak mümkün değildir.

    bu yüzden zenginlerin fakir edebiyatı yapması aptallıktan başka bir şey değildir.
    2 ...
  2. 25.
  3. bu hacımış, hocamış

    akabenin imamıymış

    bunların söylediğini değil

    yaptığını yapacan.
    4 ...
  4. 24.
  5. din adamlarını sorgulayamayıp ağzı açık her dediklerini uygulayanlar yüzündendir. bu insanlar hayatlarını acıyla, korkuyla geçirir ama yine de dininden olmak istemez.
    0 ...
  6. 23.
  7. Zengin din adamlarının fakirliği ovmesi diye duzeltirsek eğer

    Evet

    Büyük bir çelişkidir

    O yüzden onları değil allah rasulü hz.muhammed (sav) örnek alın.
    2 ...
  8. 22.
  9. nihat hatipoğlu'nda vücut bulmustur.
    7 ...
  10. 21.
  11. Kendileri şeytana deccale hizmet ettikleri için bittabi yapacakları bir şey. Fakirlik iyidir masalıyla akılları sıra Müslümanları uyutacaklar. Kanaatkarlık pek iyi bir şey değildir. insanı hımbıllığa iter. Mevzubahis şey aslında haramdan uzak kalmak gerekliliği.
    0 ...
  12. 20.
  13. işin ilginç tarafı bu din adamlarının çoğunlukla kendilerinin fakir olmamasıdır. mesela en çok bilinen örnek nihat hatipoğlunun ramazanda 600bin tl almasıdır.
    0 ...
  14. 19.
  15. Fakirligi öven veya teşvik eden din adami yoktur. Ancak azmettigi halde hala fakir olan bir insan isyan etmesin diye bazi sabreden fakirlere övgüler vardir. Hadisler sahihtir basimizin tacidir.
    1 ...
  16. 18.
  17. biz onlarabakarak vaziyet almadık
    resulullaha hz ömere hz ali ye bakarak fakirliğisevdik.
    şunada inanırım parası çok olanın hesabıda çok olur.
    1 ...
  18. 17.
  19. yaptigim is geregi kutlu dogum icin yurt capinda taninan bir hocayi cagirma girisiminde bulunduk. kutlu dogumda peygamberimizin mutevazi hayatini anlatmak uzre alti bin tl para istedi kendileri. hulasa fakirligi epey pahaliya overler.
    0 ...
  20. 16.
  21. Zengin din adamının içinde bulunduğu çelişkidir.

    Müslüman olan herkes sade yaşamalıdır.

    Sade yaşamak imandandir. (Hadisi şerif).
    2 ...
  22. 15.
  23. fakirliğin iyiliği, veyahut zenginliğin kötülüğünden bahsetmek doğru değildir. Her ikisi de kişiyi kendince sınar.
    Ancak zenginin imtihanı daha zordur, nitekim servetinin bir bölümünü fakire dağıtmak her zenginin yapabildiği bir şey değildir.
    0 ...
  24. 14.
  25. Din denen şeyin varlık sebebi, zenginlerin zenginliğini koruyan bir dünya kurmaktır.

    Bütün o "sabır, sınav, şükür, kanaat, cennette kralsın" safsataları hep fakir kitleleri uyuşturup, ne kendi fakirliklerini sorgulamak, ne zenginin malına göz dikmelerini önlemek içindir.

    Birilerinin dünyada Karun gibi yaşamasını "allah o kişiyi böyle sınıyor" gibi akla hayale gelemeyecek mallıklarla onaylarlar.

    Kendisinin kuru ekmeğe talim etmesini de kendi sınavı olarak görür.

    Bütün bunların öteki dünyada düzeleceğini, eşitleneceğini düşünür.

    Hiç demez, öbür dünyada her şeyi adaletli yapabilecek kudrette bir tanrı bu dünyada niye yapmaz diye.

    Hiç düşünmez, "ulan bu dünyada zengin olan cenneti zaten bu dünyada yaşıyor" diye.

    Üstelik bu dünyada zengin olanın öteki tarafta illa cehenneme gideceği diye bir şey de olmadığını aklına getirmez.

    Tam aksine bu dünyada zengin olanın, öbür tarafta cennete gitme olasılığı kendisinden çok daha fazladır.

    Örneğin 5 çocuk okutur. 10 fakire yardım eder, 10 kere hacca gider, fakir birinden çok daha kolay sevap işleme olanağına sahiptir.

    E ne oldu şimdi şükürcü fakir.

    Bak zengin bu dünyada cenneti yaşayıp öbür dünyada da en kral yere gitti.

    Sen bekle. Sabret.
    2 ...
  26. 13.
  27. kendileri zengin olduğu içindir. fakir imam ben görmedim. malum sistem izin vermez zaten.
    1 ...
  28. 12.
  29. Oncelikle din adamı kavramına karşı olduğumu ifade etmek isterim. Allah (inanlar için ) hepimize akıl vermiş. Deli olan (aklı başında olmayan) ya da zeka özürlü ve çocukları dini konularda kapsam dışında bırakmış. Geri kalan zümreye de demiş ki size bir aracı eliyle kutsal bir kitap gönderdim. Siz bu kitabı önce okuyun sonra anlayın ve hayatınızın rehberi yapın.

    Insanlar bu zahmete girmektense birileri çıkıp kuran hadis ve diger dini kaynaklar hakkında konuşunca onu dinleyip ona tabi olup kendilerini yormak istemiyorlar.

    Camilerde görev yapan devlet memurları da bu kapsama dahil edilebilir. Cenaze işleri için dini bir tören yapılması amacıyla merhum kişiyi defnederken evet bir dini görevli gereklidir. Bu kişi illa da devletten maaşlı olmak zorunda değil. Her köyde vatandaş ihtiyaç duyuyorsa bu işleri yapacak birini bulabilir. Devlete sorsan olur mu hiç canım mazallah merhumlar ortada kalır der.

    Devlet kaynak tasarrufu yapmak için memur ataması yapmazken din görevlisi ataması yapmak konusunda hiç bir zaman tereddüt içinde olmadı. Bunu bir araç olarak gördü. Bugün Sünni olmayan ya da hiç inanmayan vatandaşlar dini hizmetler için vergi veriyor ama bu hizmetlerden yararlanma durumunda değil.

    Camide hutbesinde dolar 3.5 lira oldu ey ahali diye vaaz veren bir kişi olsa buna hangi hükümet ne kadar dayanabilir. Bu dinin siyasalasmasi anlamına geliyor. Diyanet işleri Başkanlığı bu nedenle siyasi bir görev yapıyor.

    Nihat Hatipoğlu 600 bin lira alıyor diye düşünen kişiler acaba hiç şunu düşünüyorlar mı, biz neden devlet eliyle bu soyguna alet oluyoruz.

    halk acken özel kanallarda program yapan ve gecede 20 bin lira kazanan kişiler toplumsal yapıyı bozuyor. Eskiden futbolcu popçu olmak isteyen çocuklar bu gidişle Nihat Hatipoğlu olmak isteyecek. Nihat Hatipoğlu ile ilgili bir sorunum yok . sisteme eleştiri getiriyorum.
    2 ...
  30. 11.
  31. hangi din adamı lan o?

    bende din adamıyım bak şimdi;

    1-"onlar mallarını gösteriş için harcarlar"
    ayettir. burada kafir kişinin parasını-zenginliğini nasıl kullandığı anlatılıyor.

    2-"sana malımızın ne kadarını infak edeceğiz diye soruyorlar, ihtiyaçtan arta kalanı de"
    bu da ayettir. şimdi üsttekiyle birleştir. heh.

    yok eğer bu kur'an'ı okumayan, din adamının anlattıklarıyla müslüman olacaksa, fakirlikten zevk alabilir. bu ne beni, ne islam'ı bağlamaz.

    (bkz: kafirlerin pr çalışması yaptığı başlıklar).
    münafıklarla kafirler birbirini çok iyi tamamlıyor tabi.

    isa'nın da bir sözü vardır: "sezarın akçesini sezara, tanrının akçesini tanrıya verin". (yüksek vergilerden isyan eden halka itafen)
    0 ...
  32. 10.
  33. devlet tarafından sömürülen fakir halkı, fakir oluşunuz bir onurdur, diğer tarafta ödüllendirileceksiniz, o yüzden sorgulamayı kesin ve inanmaya devam edin diyerek onları sessiz bırakma çabasıdır.
    0 ...
  34. 9.
  35. oteli olanlar ve mercosu olanlar çok yapıyor.
    0 ...
  36. 9.
  37. Ulan ipneler siz farklı mısınız sanki? Burada memur maaştan şikayet edince şükret asgari ücretle geçinen var diye çemkirmiyor musunuz? Ne farkınız var yarak kafalılar? Yoksa aynı boku farklı şekilde yediğiniziz farkında değil misiniz?
    1 ...
  38. 8.
  39. müslümanlık gerçeğidir. işin hazin yanı bunlar babadan oğula nesil.
    0 ...
  40. 7.
  41. dincileri dindarlardan ayıran ayrıntı.

    hangi ilahi dinden olursa olsun insanoğlu dini konuları asli kaynaktan öğrenmeyip din tacirlerine dini dilediğince anlatabilme hakkı verdiğinde, din tacirlerine hoyratlık kapısı açılınca bu özgürlüğü eline alıp yorumlayabilme cüreti gösterebildiler.gücün lehinde konuştular,gücü korudular,paraya taptılar.

    özü gerçek büyükler,din konusunda emek veren alimler konunun içeriğinde fakirliği - yoksulluğu övmemişlerdir.
    kanaatkarlığı,kabulü,teslimiyeti,sabrı övmüşlerdir.elindekiyle yetinebilme,sahip olduklarını paylaşabilme,maddi manevi varlıklarından vazgeçebilmeyi övmüşlerdir.hak olan iç ve dış dengeyi koruyabilme ve taşkınlığı durdurabilmeyi övmüşlerdir.

    tarih boyunca öğrenmeye aç insanlar çoğaldığında öğrenme kanalları yöntemleri popüler hayatın kolaycılığıyla sınırlı kaldı. bu sınırlı kaynaklardan sunulan bilgilerde şekil verilmiş halleriyle meraklılara ulaştı.duymaları istenilen bilgiler sunuldu.

    her geçen gün gündeme uygun açlık-yoksulluk-fakirlik-şehitlik-sabretme -susma vs. akıllara durgunluk veren bir dinci söylem hizmete sunuluyor.

    geriye kalan ;

    dini istismar etmekle kazandıkları paralarla yanmaları cehennem ateşinde.

    ilahi adaletin tecellisini beklemek.
    2 ...
  42. 6.
  43. din adamlarını sadece tv programlarında seyreden kitlemizin gözünde bu hocaların zengin olduğu algısıdır bir bakıma. halbuki maddi anlamda fakir, manevi anlamda oldukça zengin din adamlarımızda mevcutken din adamlarının hepsi zengindir yargısı oluşturmak saçma gelir.
    1 ...
  44. 5.
  45. 4.
  46. Dinlerin günümüzdeki işlevlerine bir örnektir. Dinler toplumsal düzenin korunması amacıyla günümüze kadar getirilmiştir. Potansiyel Hırsızları, tecavüzcüleri, katilleri vb. dizginlemek üzere kurulu bir düzendir din. Devletlerin gizli kamusal ve yasal düzenidir bir bakıma. Bu açıdan bakarsak fakirliği övmek; insanların haklarını yiyerek, adeletsizce dünyada refah ve israf içinde yaşayan zenginlere(devlet büyükleri, akrabalar da dahil) karşı eylemde bulunmsını engellemek, maddi rekabeti sınırlandırmak içindir.
    1 ...
  47. 5.
  48. zenginliğin kişiliği bozduğu için sizi doğru yola götüren eylemdir. her ne kadar saçma gelse de öyle. fakirsen allah a ibadetini eksik etmezsin benim rızkım çoğalsın diye. zengin olunca artık ibadete ne gerek ben bulmuşum hayatımı kafasında bazı kişiler.
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük