deniz gezmiş ırkçıydı

entry21 galeri0
    1.
  1. solcularımızın bir bölümünün de okuduğu ve bir halt zannettiği taraf gazetesinin muteber isimlerinden etyen mahçupyan'ın hiç utanıp sıkılmadan sarf edebildiği söz.
    http://www.taraf.com.tr/makale/2297.htm
    3 ...
  2. 2.
  3. aynı şekilde deniz gezmiş'in her daim asker tarafından kullanıldığını iddia eden, türkiye solu'nun aslen ittihat kökenli bir hareket olduğunu ve türkiye'deki 68 hareketinin avrupa'dakinin aksine evrensel değerlere kapalı olduğunu iddia eden yazarlara sahip olan sermayenin tarafına yakışacak cinsten değerlendirme. sığ olduğu kadar, buram buram nefret kokan söz.
    5 ...
  4. 3.
  5. -deniz gezmiş ırkçıydı abi.
    +o yüzden son nefesini verirken "yaşasın halkların kardeşliği" dedi.
    -deniz gezmiş kürkçüydü abi. kutuplara giderdi rahmetli. fok avlardık beraber.
    +la havle.
    -deniz gezmiş türkçüydü abi. kızıl elma fikri ondan çıktı. yaşasaydı tüm türkleri tek bayrak, tek vatan çatısında toplayacaktı.
    +la yürü.
    -deniz gezmiş tüpçüydü. hah. en doğrusu bu. ne güzel tüp dağıtırdı. ah ah, artık eskide kaldı o günler. böyle tüp arabası ile sokaktan geçerken...
    +hay allam yarabbim
    -televizyonda bi şey yok. canım sıkılıyor. abimle iki lafın belini incitiriz diye şey ettiydim.
    32 ...
  6. 4.
  7. 5.
  8. etyen mahçupyan kaale alınacak bir insan olmadığından tartışmanın boş olduğu, he deyip geçilesi söz. "tayyip erdoğan türkiye'nin başına gelmiş en büyük liderdir" dememek için kendini zor tutan bir adamdan mantıklı sözler duymaya çalışmak zaten gereksiz.
    7 ...
  9. 6.
  10. Deniz Gezmiş ırkçıydı neye göre kime göre sorusunu sordurur. ciğeri beş para etmez insanların ortaya attıkları iddiadır.
    Ne yazık ki toplum hala bazı insanlara körü körüne bağlanıp ne derlerse inanmak yolunda gitmektedir. Deniz Gezmiş'e ırkçı diyen insanın ne kadar da insan olduğu tartışılmalıdır.

    (bkz: deniz ırkçı ise hitler halkçıdır)
    3 ...
  11. 7.
  12. şu ana kadar haberim olmayan bir mektubun doğruluğu şartıyla doğru bir önermedir. gerçekten şaşırdım.

    "Sana Ermeni demişler. Sen de it ürür kervan yürür demiş geçmiştin. Bana sorsaydın; Anne tarafından deden, Balkan savaşına askeri lise öğrencisi olarak katılmış, Kurtuluş Savaşında yaralanmış ve istiklal Madalyası almış şerefli bir subaydır. Baba tarafından deden şimdi seni Ermenilikle itham eden zibidilerin varolması için Sarıkamış muharebesinde Moskof Ordularına karşı savaşırken esir düşmüş ve üç yıl Sibirya ormanlarında işkence çekmiştir. Sen bilir misin Gezmişoğulları, Birinci Dünya savaşında on altı şehit vermiş bir ailedir. Babanın üç dayısı Erzurum'un geri alınmasında Ermeniler tarafından şehit edilmişti. işte sen bu biçim Ermenisin(!)..."

    http://www.taraf.com.tr/makale/1996.htm

    idam sehpasında son nefesinde "yaşasın kürt halkının ve türk halkının kardeşliği" diye bağıran birinin bu tür metinlere onay vermesi maalesef ırkçılıktır. gerçekten şoke oldum.
    2 ...
  13. 8.
  14. söz konusu mektup, deniz'e değil, babasına aittir, bu bir. ikincisi, kendisine ermeni diyenlere denizin verdiği "it ürür kervan yürür" sözü ne derlerse desinler anlamındadır, ki zaten bunu söyleyenler dönemin ırkçı-faşistleridir, solcuları halkın gözünden düşürmek için yıllardır kullanılan numaralardan biridir. eğer bu mektuptan ve bu sözden deniz gezmiş'in ırkçılığı sonucuna varılabiliyorsa, bize de vay anasını demekten fazlası düşmüyor demektir.
    2 ...
  15. 9.
  16. 68 kuşağının kemalizmden ziyadesiyle etkilendiği doğrudur. ama jön türk hareketini salt milliyetçilikle tariflemek bir açmazlıktır yada olayları işine göre yorumlamaktır. zira fransız ihtilalinden çok fazla etkilenmiş olan bu yapı, sovyet ihtilalini yabana atmamış 6 ok un üç tane saç ayağını sovyet deneyimleri oluşturmaktadır. halkçılık, devletçilik, devrimcilik gibi. ethem söylemişse doğrudur düşüncesinin temeli sakattır. zira solculara dinazor sıfatını yakıştırmayı bir erdem sayar. aklı sıra sosyalizm eski köhne bir ideolojiymiş. oysaki savunduğu liberal düşünce sosyalizmden çok önce müdehalelerde bulunmuştur toplumsal hayata. hatırlatmayı bir borç bilerekten kapitalizm bu en barbar haliyle yaşanılası bir düzen değildir. kıçınızı yırtıp sola ve solun değerlerine bok atmaktan vazgeçiniz. ziyadesiyle komik duruma düşüyorsunuz.
    3 ...
  17. 10.
  18. insanları ırkçı diye niteleyenler aslında kendi ırkları ile sorunları olduğundan bunu yapmaktadırlar. etyen mahçupyan ve murat belge hep ırkçılık lafını dillerine dolayarak başkalarını yaftalamayı seçerler. bu gösteriyor ki onların içinde de böyle bir damar var ve bu damar da onları çok rahatsız ediyor ve "kötü" dediklerinde ilk ırkçılık akıllarına geliyor.
    2 ...
  19. 11.
  20. taraf'ın ermeni faşizanlığı yapan yazarının saçmalık kokan iddiası. deniz gezmiş milli demokratik devrime inanırdı, kemalisti, evet bu topraklarda emperyalizmin maşalığını yapmış ermenilerden de haz etmezdi. muhtemelen bugün yaşasaydı diğer ulusalcılarla birlikte ergenekon davası nedeniyle tutuklu olanlar arasında bulunacaktı.kısaca etyen mahçupyan'ın bu ülkenin vatanseverlerinden pek haz etmediğini bir kez daha ispatlamış iftirasıdır.
    3 ...
  21. 12.
  22. Kağıt bir gemidir devrim
    bütün gemiler
    hurdaya çıksa da sonunda
    taşıdığı özgürlük şiiriyle
    batmadan yüzer nicedir
    dünya sularında

    Kim bilir kaç yunus görmüs
    kaç deniz gezmis...
    1 ...
  23. 13.
  24. yaşasın tam bağımsız türkiye cumhuriyeti
    ve yaşasın halkların kardeşliği diyen bir adam olsa olsa milliyetçi olur, ırkçı değil.
    ırkçı diye de bunu diyene denir.
    3 ...
  25. 14.
  26. bazı faşist yazarların mezheblerinden dolayı ister istemez "hain ermeni" diyerek hâkir gördüğü bir adamın başka bir taraf yazarının ortaya attığı ve gerçekliği ciddi anlamda irdelenmesi gereken bir mektupta geçen iddiasıdır.

    benim sözüm mezhebi belli ırkçı yazarlara değil, kendini komünist, sosyalist, devrimci ya da demokrat tarafta tanımlayan yazarlaradır.

    bu metnin çürütülmesi yani sahte olması ayrı bir şeydir, eğer doğruysa bunu hâlâ savunabilmek ayrı bir şeydir. okuduğum yazılarda da eleştirilen bu tavırdır zaten ve mahçupyan'la siyasî anlamda çoğu bakımdan zıt yönlerde olsak da, bu iddiayı tartışmadan, yapıldığı iddia edilen bir yanlışlığa sahip çıkmak bana göre de savunduğumuzu iddia ettiğimiz değerlerle bağdaşmaz. tabi hepimiz ayrı insanlarız ve ayrı bakış açılarımız olacaktır. ancak burada ırkçı olmadığı konusunda samimi olduğunu yazdıklarına dayanarak çıkardığım yazarlardan bu konuyu geçiştirme kolaycılığına düşmemelerini bekliyorum kendi adıma. boşuna bekliyor da olabilirim.

    şimdi deniz gezmiş'in kemalist bir damardan beslendiğini biliyoruz. kemalizmin de faşizmin hüküm sürdüğü bir dönemde faşizan göndermeleri oldu, bugün de kemalizm adına sunulan şeyler faşizmin vurgularını taşıyabiliyor. mesele her fikriyatın insana dokunan yanına dokunmaktır, onun size dokunmasına izin vermektir.

    deniz gezmiş idam sehpasını iterken "yaşasın türk halkının ve kürt halkının kardeşliği" demiştir, ama bu ermeniler konusunda babası tarafından kaleme alınan bu metnin, eğer gerçekse, vehametini azaltmaz.

    deniz gezmiş klasik bir evlat psikolojisi ile bu baba mektubunu eleştirmemiş olabilir, araştırmaya açık. ama bu metin ırkçı bir metindir. eğer bu metindeki ırkçılık sol fikriyatla bağdaşır diyen varsa ben bağdaşmaz diyorum.

    1. dünya savaşı bir paylaşım savaşıydı ve osmanlı imparatorluğu da bu savaşın bir parçasıydı. ermeniler bu savaşın ne kadar parçasıydıysa türkler ve kürtler de o kadar parçasıydı. bu durumda ermeniler "kullanılmak" ve "ihanet" gibi kavramlarla suçlu hâle getirilemez.

    birisi bana "ermeni dölü" derse ben bunda kendime bir hakaret görmem ve kendimi aşağılanmış hissetmem, ama bu sözü sarfeden zihniyetin ırkçılığını da dibine kadar ortaya koyarım. benim sosyalist ahlâkım, sosyalist fikriyatım bunu gerektirir. bu yüzden yazıldığı şartlarda ne anlamı olursa olsun, bu metin gerçekse bugün eleştirilebilmeli ve kesinlikle aşılmalıdır. zîra sosyalist bir gençlik önderinin bunu aşamamış olması bizim önümüzdeki aşılamamış ve aşılması gereken engelleri göstermesi açısından önemlidir.

    sonuç niyetine: kimin ortaya attığından bağımsız olarak gerçeklik payı varsa yakıp yıkmadan aşılması gereken ırkçı bir tavırdır, gericidir. beşer şaşar. beşeriyetin eşitliği ve özgürlüğü üzerine kurulu bir fikriyat asla muhafazakâr olmamalı, halklar arasındaki saçma önyargılara prim vermemelidir. yapılanları küçümsememekle birlikte tarih bir film ve biz de onun şekillenmesinde hiçbir etkisi olmayan izleyiciler değiliz. her şey söylenmemiştir ve bize de düşen görevler, aşmamız gereken büyük görünümlü engeller vardır.
    3 ...
  27. 15.
  28. 16.
  29. deniz gezmiş mücadeleye atıldığı andan son nefesini verdiği ana dek sosyalist,anti-faşist ve anti-emperyalist çizgiden zerre taviz vermeden mücadelesini kararlı bir şekilde sürdürmüştür.mücadelesini beğenirsin veya beğenmezsin ayrı bir konu.fakat,beğensen de beğenmesen de saygı göstermek zorundasın.o insanlar kendi inandıkları uğrunda canlarını vermekten bir an bile tereddüt etmemiş yiğit insanlardı.taraf gazetesi yazarları gibi sırtını amerikan emperyalizmine ve gerici-neoliberal ittifaka dayamış olan insanlar değillerdi.şimdi etyen mahçupyan'ın deniz gezmiş şahsında tüm solu ''ırkçı,ittihatçı,milliyetçi''gibi yaftalarla yaftalaması boşuna değildir.çünkü deniz gezmiş ve yoldaşları halen mücadelemizi aydınlatan birer meşaledirler ve günü geldiğinde o meşale ateş olacak ve egemen sınıfları yakacaktır.kara çalmaları bundandır.
    1 ...
  30. 17.
  31. 18.
  32. 19.
  33. etyen mahçup-olma-yan yalancıların bile, söyler iken doğrululuğuna inanmadıkları yalandır.
    2 ...
  34. 20.
  35. irkci olabilir mi nedir irkci diye tdk sözlüğe baktım tabi ki bulamadım. o zaman salla gitsin.
    irkçi: irk'le uğraşan, irk yapan.
    irk: latincede "toplum" demek olabilir.
    0 ...
  36. 21.
  37. ''deniz gezmiş ırkçıydı'' dersek, yanlış ve eksik olur.

    adolf hitler de tarihin gördüğü en büyük hümanistti.
    2 ...
© 2025 uludağ sözlük