demo scene

    1.
  1. bilgisayar dünyasında "imkansız"ın sınırlarını zorlayan bir hobi alanıdır. Hobi diyince kücümsemesin kimse, herkesin önlerinde saygıyla eğilmesi gereken bir oluşumdur. Programalama sanatının temel alındığı bu gösterilerde bir grup birleşerek bazen bir oyun bazen bir demo hazırlar. Bununla ugraşan diğer gruplarla her yıl verilen partilerde yarışırlar ve ödül alırlar. Yarışmadaki kısıtlama ise çok ilginçtir:"64k boyutun üstüne cıkılmayacak".* 64k boyutla ne yapılır ki demeyin. 64k gibi mütevazı bir rakam içinde süpersonik şeyler yapılabilir. Demo scene yapımına gönül vermiş kişilere scener denir. Demo scene ekibi 3 ana gruptan oluşur: Müzikçi müzigini yapar, grafikçi grafikleri oluşturur,programcı ise hepsini mantıklı bir şekilde birleştirerek programı kodlar.
    Şimdi buraya kadar kimse için pek de ilginç gelen bişi olmasa da alttaki linklere bakıp heyecanlanabilirsiniz:
    https://galeri.uludagsozluk.com/r/32377/+
    https://galeri.uludagsozluk.com/r/32378/+
    https://galeri.uludagsozluk.com/r/32379/+
    https://galeri.uludagsozluk.com/r/32380/+

    Benim bu görüntüleri çektiğim oyun sadece 96 kb. Peki bu küçüklük nasıl oluyor? Bölümdeki bir hocamın anlattığı üzere şu şekildeymiş, hocanın direk cümlesini aktarayım:"Tüm grafik ve sesler münkün olduğunca procedural yapılıyor. Yani objeler ve sesler matematiksel fonksiyonlarla üretiliyor. Bu ne demek? Mesela,en basitinden ekranda 1000x1000 lik bir bitmap tamamen kırmızı bir resim göstericez. Direk resim olarak bir bmp kullanırsak. Kafadan 2.86MB kaybettik demektir. (Bir paint dosyası yapıp deneyebilirsin, jpg bile olsa 20kb . çok fazla) Ama aynı efekti ekrana kırmızı ve 1000 ve 1000'lik bir dikdörtgen çizerek yapabiliriz. Ve bir kaç byte yer kaplar. Bu örnek çok basit oldu. Mesela Nested'daki* ağaca bakarsak. Şimdi onu 3d bir programda modellesek ve öyle kullansak o zaman gene bir kaç MB yer kaplayacak. Ama o ağacı arkadaşım silindir çizerek gövdesini, gittikçe daralan silindirler ile de dalları oluşturdu. Sinus - Cosinus ile de kıvrımları oluşturdu. Ve koca ağaç gene bir kaç byte ile oluşturulmuş oldu. Ordaki salyangoz da benzer mantık."
    Müzikler için ise 3 temel ses kullanılmaktaymış. Buradan hareketle aynı 3 sesten sürekli bir müzik yapılarak kullanılır. Bu da yerden kazandıran bir diğer etkendir. Görüldüğü üzere büyük bir emek ve programlama hakimiyeti isteyen bir oluşum. Ayrıca kar etme gibi bir amacı da yok.

    işte size birkaç demo scene sitesi:
    en bilineni: http://www.scene.org
    tüm demo scene eserlerinin toplandığı site: http://www.pouet.net
    türk demo scene yapımcıları forumu: http://tr-demoscene.info/
    türk demo scene partileri: http://www.7dx-party.org

    Şimdi de şu anda en güzel demo scene olarak kabul edilen demoyu sizle paylaşayım(180 kb boyutlu) Bu gerçekten akıllara zarar yaklaşık 7 dakikalık
    bir demo. Eğer ki indirip açarsanız agzınızın acık kalacagına eminim:
    http://www.dosya.tc/fr-041_debris.rar.html
    Bu da üstteki demodan bir sahne, kücücük bir sahne. Ekran görüntüsünün boyutu 115 kb, 7 dakikalık hareketli demo 180 kb.
    https://galeri.uludagsozluk.com/r/32381/+

    Bu da ekran görüntüsü aldığım oyunun linki(96 kb boyutlu):
    http://www.dosya.tc/96kbMucizesi.rar.html

    Bunun yanında bu demoları hakkıyla izlemek için ortlama bir sistemden fazlası gerekir. Çünkü boyutuna bakmadan aşırı derecede kaynak tüketimi yapıyor. Ben 1024x768'de açtım. Daha fazlasına cesaret edemedim açıkçası. Ha sonra daha bilgisayarım 96 kb lık oyunu kaldıramadı diye üzülmeyin gayet normal*

    edit: Ulan o kadar hevesle entry girdim, resim upload ettim, dosya upload ettim. Bi kişi dosyalardan birini indirmiş sadece. Ayıp ettin be sözlük...
    1 ...
© 2025 uludağ sözlük