Ne kadar acı çekersen çek şunu hiç unutma çizilecek bir yer hep vardır ve çizecek bir yer. Ressam olur insanlar başkalarının kalbini kazıya kazıya ya da resim olurlar senin gibi kazına kazına.
--spoiler--
Hacı: Artık acı çekmekten ve acı çektirmekten zevk almamayı öğrendim. Sevgililer! Bizim olanlar ya da olmayanlar. Hepsi iz bırakır. Bu izler, şimdi seninki gibi çok derinini çiziyor. Hepsi kalır. Ama inan, yeni izler de olacak. Yaşlıları düşün. Sanki her şeyi bilirlermiş gibidirler. Ama öyle değil. Ne kadar acı çekersen çek, şunu hiç unutma. Çizilecek bir yer hep vardır ve çizecek bir yer. Ressam olur insanlar başkalarının kalbini kazıya kazıya. Ya da resim olurlar senin gibi. Kazına kazına...
--spoiler--
--spoiler--
ulan işte şimdi yenildik, yenildik sonsuza kadar, atıldık lan ihraç edildik lan, yenildik lan adalet mi lan bu? başka adam mı kalmadı ha? adalet mi lan bu?
--spoiler--
2000 yılı yapımı türk sinemasının en güzel filmlerinden biridir. savaş dinçel erkan can gibi isimler olunca tiradlar da bol olmuş filmde. - hayat futbola fena halde benzer. -
Sakarya’nın akyazı ilçesinde bulunan Akyazı Akınspor’dan esinlenilerek yazılan filmdir. Sakaryalı olan Serdar Akar gençlik döneminde şahit olduğu bu takımı yıllar sonra kaleme almıştır. Amatör futbol denen hastalığa kendini kaptırmış olanlar için harika göndermeleri vardır. Mesela başkanın soyunma odasına girip “tam takım forma hem de galeri metin’den” demesini az kişi anlar. Futbolun henüz endüstri haline gelmediği yılların adidas’ı, nike’ı, puma’sıdır galeri metin.
Ayrıca film cidden çok iyidir. Serdar akar’ın başyapıtıdır.
Bir filmin büyük sözler söylemek zorunda olmadığını gösteren, sıradan insanların bir o kadar bildik ama yine onların büyük motolarını ve hikayesini olabildiğince yalın şekilde anlatan belki son yirmi yılın en iyi türk filmi.