Genelde sonor tercih eden bir tanrıdır. Setup'ı aşağıdaki gibidir;
Carey’s Setup
Drums: Sonor (except where noted)
8×14 snare*
8×8 tom
14″ Remo Rototom
14×14 floor tom
16×16 floor tom
18×24 bass drum
18×22 bass drum
Mandala custom zone dynamic trigger pads
Korg Wavedrum (original 1994 version)
Roland HandSonic
*Alternate snares: 8×14 Paiste Spirit of 2002 bronze, 8×14 VK bronze, 8×14 Dunnett titanium eight-lug in purple
Hardware: Sonor heavy-duty cymbal, tom, gong, and snare stands; Roc-N-Soc throne; Pearl Redline Eliminator remote hi-hat and bass drum pedals
Sticks: Vic Firth Danny Carey signature model (wood tip), T1 General timpani mallets
Heads: Evans Coated Power Center reverse snare batter and Hazy 300 snare side, G2 Clear tom batters and G1 Clear resonants, EQ3 Clear bass drum batter side and EQ3 “Inked by Evans” with custom art and 3″ air vent front, G1 Coated on Rototom
Cymbals: Paiste (except where noted)
14″ Sound Edge hi-hats
7.5″ 2002 cup chime #2
8″ Signature bell
6″ 2002 Accent
8″ 3000 bell
8″ Signature Dark Energy splash (inverted) top/10″ Signature Dark Energy splash bottom
22″ 2002 Novo China
18″ Signature Full crash
18″ Signature Power crash
20″ Signature Power crash
22″ Danny Carey Signature “Monad” Purple Dry Heavy ride
22″ Signature Thin China
18″ Noiseworks Dark Buzz China bottom/15″ trash top
38″ and 60″ Symphonic gongs
8″ Hammerax square accent
6″ Hammerax bell
Electronics: Custom Mandala brain, Native instruments Battery software running sampling and triggering on Apple computer, Electro-Acoustic Research (E.A.R.) custom Eurorack modular synth, Drum Tech F.A.T. KAT trigger pedals
Accessories: Heil mics, PureSound by D’Addario snare wires
insan olmasından şüphe duyulan kişidir bu. her geçen albümde kendini iyiden iyi geliştirdiği gözden kaçmaz bir olay bence. hoş geliştirmek kelimesi yanlış kaçıyor biraz, aşmak diyelim abartmak diyelim. özellikle şu şarkı bu şarkı olarak değil de konserlerinde de aynı başarıyı gösterip albümdeki gibi çalması hayranlık yaratan bir durumdur.
bu adamın davul çalışı ile ilgili fark ettiğim şöyle bir şey var, carey dışında bu güne kadar dinlediğim tüm davulcular zilleri, davulların üzerine kullanmakta. yani asıl ritim ve güç davullarda, ziller ise bu ritmi süslemek için kullanılan ilave araçlar. ama carey, zilleri de aynen davullar gibi partisyonun esas bir öğesi olarak kullanıyor, ziller davulların çeşnisi değil eşdeğeri oluyor. ortaya çıkan şeyin farklılığında bunun payı olduğuna inanmaktayım.
tool'un kopuk davulcusu.bunun ki davul çalmak değil başka bir şey.grubun lideri olduğundan dolayı ilk önce davul partsiyonları yazılıyor ve üzerine diğer kayıtlar yapılıyor.özellikle diğerlerinden sıyrılan birkaç şarkıyı vermek gerekirse:
(bkz: ticks and leeches)
(bkz: aenima)
(bkz: forty six and two)
ayrıca bir videosu için: http://www.drummerworld.com/Videos/dannycarey.html
1961 dogumlu bir insan(!)dir.
ilk zamanlarda; once okudugu okulun bando takiminda, sonra da okulun jazz grubunda calmi$tir.
okuldan sonra resmi olarak ilk caldigi grup pigmy love circusdir. tarz olarak normal kar$ilanan bu grupla tool arasinda milyonlarca fark olmasina ragmen danny mutevaziliginden hicbir $ey yitirmemi$tir.
gayet sicakkanli ve esprituel bir ki$idir. ureticilik konusunda her turlu davulcuyla, bateristle vs ile boy olcu$ebicek zekaya sahiptir.
baterisini mimari olarak the temple of solomon ile ayni dizilime gore kurmu$tur. baterisindeki cogu parcanin uzerinde pentagramlar, hexagramlar, heptagramlar ve dekagramlar bulunmaktadir. http://www.dannycarey.org adresinde, kendisine ait olan bir takim muzikal icerikler yer alir. ayni zamanda, aleister crowley adli buyucu, deli ve okulist ki$ilige ait kitaplar yer almaktadir. bu gibi durumlar yuzunden, danny carey'in, aleister crowley'in torunu oldugundan $uphelenmektedir bir takim tool sever cevreler.
bir baterist olarak kendisine taparim. tapinirim. favori bateristimdir. mukkemmelligin adi ve soyadidir.