cinsel tercihlere saygı duymak

entry60 galeri0
    51.
  1. "ahlak diye cok onemli* bir nosyonu toplumdan uzaklastirmamizi" gerektirmeyen bir durumdur. el ele tutusmus iki erkek cogu kisinin midesini bulandirabilir, bu, midesi bulanan kisilerin "yuzunu yeterince batiya donmedigini" gostermez elbette, fakat bu durumdan tiksiniyor olmak escinsellere tiksinti dolu bir bakisla bakmanizi hakli cikarmaz, "ne yapayim tiksiniyorum nasil tiksinmeden bakabilirim ki?" bu konuda bir savunma degildir, cok uluslu bir sirkette calistiginda gark gurk diye gegiren adamlar da seni tiksindirir ama bunun onlar icin normal oldugunu bildigin icin bu tiksintini onlara yansitmazsin, gundelik sohbetlerini ayni ictenlikle yaparsin; ya da bir zumreden veya bir etnik gruptan nefret etmek de bir ozgurluktur ancak bu nefretini tutumlarina yansitir ve insanlari sadece bu ozelliklerinden dolayi farkli muamelelere tabi tutarsan o zaman bu nefretin dogal karsilanmamaya baslar. insanlarin cinsel tercihleri ne kadar kendilerine ozguyse arzu edilir ya da igrenc bulduklari yasam tarzlari da kendilerine ozgudur ve sevmek ya da igrenmek konusunda da ozgurdurler. ancak is bu tiksintiyi ifsa etmeye, karsindakine sadece senin subjektif algina dayanarak bir suc isliyormus ya da ahlak denilen seyin temellerini sarsiyormus gibi davranmaya ve onu bu argumani kullanarak toplumun geri kalaninin onune yem olarak atmaya, hedef gostermeye variyorsa, evet yuzunu batiya olmasa da doğruya donememissin demektir cunku x'e saygi duymak y'ye saygi duymak tam olarak budur, yoksa saygi duymak demek karsi tarafin tercihlerini her kosulda "dogru ya da arzu edilir bulmak" degildir, o tercihlerin onun hayatina ozgu tercihler oldugunu bilerek yine onun hayatinin geri kalan bolumune o tercihin sende yarattigi olumsuz izlenimi yansitmamak, karsindakinin belirli konulardaki tercihlerinden ibaret olmadigini bilmektir.
    3 ...
  2. 52.
  3. kisisel tercih yoluyla ise, kisisel tercih oldugu icin saygi duymak; tipki dine inanan birinin inancina saygi duymak gibi; o inanci yada tercihi paylasmiyor dahi olsak.

    bedeninin veya aklinin istem disi durtuleri sonucunda tercih edilmisse, elinde olmayan deri rengine, boya kiloya, cinsiyete, fiziki veya akli duruma karsi varolustan gelen herhangi bir seye saygi duymak gibi; yilana "neden surunuyorsun", file "neden kulaklarin boyle" demeden saygi duymak gibi.

    yada en kestirmesi, nihayetinde yasayip olecek bir candir, bu anlamda kimseden farki yoktur, birakin kisacik hayatta kendi gercegini kimseyi incitmeden yasayabilme hakki olsun diye; kisaca insan diye saygi duymak gibi.

    kolay yoldan saygisizligi tekrar etmek yerine, saygi duyacak sebepler yaratmak mesela... ota boka bahane yaratiyorsaniz, diger insanin hayatini kolaylastirmak icin de bir sebep bulabilirsiniz, hic olmadi kendinizi o insanin yerine koyarak, "acaba ben ayni durumda olsam, nasil hissederdim" diye dusunerek.

    bunlari yapmaniza ragmen eger ayni toplumda, gezegende yasadiginiz, ustelik yetiskin ve akli basinda insanlarin cinsel tercihlerine saygi duymak konusunda zorlaniyorsaniz, ya yapacak baska isiniz kalmamis demektir, yada kendinizle ilgili halletmeniz gereken mevzular var demektir.

    benim onerim fazla kasmayin, rahat birakin...
    3 ...
  4. 53.
  5. tarihi çok eskilere dayanan, kuran'ı kerimde lut kavminin helak olma nedenlerinden biri olarak lanetlenen cinsel sapış , saygı değer bir olgu değildir. lakin nesfin kendini tatmin etme, kendi yönünü çizebilme, günah kavramını reddetme ya da kutsama hakkı olduğundan, insanların sapkın olma durumları bireysel özgürlük alanı içinde sayılabilir. ancak, insan fıtratına aykırı olan, inananlar için yaratıcısı tarafından lanetlenen, inanmayanlar için ise doğanın biçtiği rolün dışında sistemi tehlikeye sokan bu "hasta"lık durumu , maalesef medya ve internet eli ile normallaştirilmeye çalışılmakta ki bu toplum hafızasında bir kanıksama durumu oluşturmakta ve yeni jenerasyon için tehlike çanlarını daha hızlı çaldırmaktadır.
    bu sapışı bir tercih meselesi olarak görmek, insanı toplumsal rollerinden soyutlayıp kendinden müteşekkil bir varlık haline çevirmek , yeni jenerasyonunda doğru, yanlış, ahlaki , gayri ahlaki yargı kaideleriyle yetişme hakkını elinden almaktır ki, bu insanlığa insan eliyle atılmış en büyük kazıklardan biridir bence.
    ahlaki dejenerasyon, bugünün dünyasının yarınki sahiplerini bir yandan sperm bankalarında dondurup müstakbel annelerini bekler durumu getirirken , bir yandan da erkek sülüetinde kadın babalara, kadın sülüetinde erkek annelere mahkum etmiştir.
    hiç bir özgürlük anlayışı , bir çocuğun normal kaidelerde bir aileye sahip olma hakkını elinden alamaz.
    medya ironik olarak çocuklara yapılan cinsel istismarı lanetlerken, eşcinsel eğilimleri neredeyse övecek duruma gelmiş, "medeniyet" kavramını güdükleştirmiştir.
    şimdi şunu sormak gerekir, kimi insanların hem cinsiyle dahi kendini tatmin edemediği, hayvanlara, hatta cansız nesnelere tecavüzlerin yaşandığı, kadın etinin bir meta gibi promosyon olarak sunulduğu, erkeğin kadına, kadının erkeğe benzetilmeye çalışıldığı günümüzde, "özgür" insan daha mutlu , daha huzurlumudur?! kesinlikle hayır.
    0 ...
  6. 54.
  7. şunu biliyorum ki erkek dediğin gaylerden tiksinmeli ve yanlarına yaklaşmamalıdır. saygıyı da uzaktan gösterirsin. kendisine hakaret etmemen yeterlidir. illa iç içe yaşamaya gerek yoktur. ayrıca aktif gaylere saygı göstermek gerektiği düşüncesinin mantığın anlayamamaktayım.
    0 ...
  8. 55.
  9. insan fıtratına aykırı bir durum. Kendini engelleyemiyorsa yapacak bir şey yok.
    0 ...
  10. 56.
  11. bu durumla ilk kez nasıl karşı karşıya gelmiş olduğun büyük önem taşımakla birlikte cinsel tercihlere saygı duyanların gözümde ayrı bir değeri olduğu da bir gerçektir.
    0 ...
  12. 57.
  13. 58.
  14. 59.
  15. cinsel "yönelime" saygı duymaktır. zira, nasıl ki bir kadının erkekten hoşlanması..vs tercih değil "yönelim"se, gaylik, lezbiyenlik, transeksüellik..vs de öyledir. saygı duymak, tek tercihtir.
    0 ...
  16. 60.
© 2025 uludağ sözlük