Sagopa tek cümlesiyle insanları müziğe doyurup tatmin ederken ceza ardı arkaya sıraladığı 100 lerce anlamsız cümleyle bunu başaramamaktadır. (bkz: Karşılaştırmak bile bir hata)
herkes kendine göre haklıdır. sago küfürlü şarkı yazmıyor,maneviyat içerikli yazılar yazıyor. ceza ise bazen küfürlü yazıyor ve dünya için yazıyor. düşünce yapıları farklı. ama ceza barışsal yazdığı için takdir ederim. sagonunda maneviyat içerikli yazarak unutulan değerleri hatırlatmaya çalışmasını takdir ederim. fakat dediğim gibi düşünceleri farklı. sago dünyaya yalan diyor. önemli olan ahirettir diyor. ama bana göre en iyisi sago çünkü sago manevi değerler ile hem dünya hem ahiret kurtulur düşüncesinde.
her ne kadar rap hakkında en ufak bir fikre sahip olmasam da- ki rock dinliyorum- cezanın sesini ne zaman duysam kulaklarımı kapatasım gelir. öyle ciyak öyle rahatsız edici sesi işte. fazla piyasa olduğunu düşünmeden edemiyorum cezanın. sagopayı rock dinlememe rağmen dinlenesi buluyorum ki böyle düşünen çok fazla rock dinleyenler var. sözlerini anlamlı müziğini ise kaliteli buluyorum and the oscar goes to sagopa.
bir tanesi rap' i daha çok kitlelere tanıtmak için devamlı medyaya ve gündeme sokmak için uğraşmış ve karşılığının alınmasını sağlanmış ve ilk zamanlarda şimdiki kadar geniş kitle tarafından istenmemişse de şimdi geniş bir yayılma ve yayabilme alanına sahip olmuş birisidir, diğeri ise rap için bir bok yapmamış ve üstüne son parçalarında arabeske feci halde kaymış, beatlere ilahi okumaya başlamış ve tarzının içine sıçmıştır. ayrıca rap sanatçısı olduğu zırvalarına inanıp da rahat davranmış fakat iyice rapin dışına çıkmıştır. bir tanesi çok defa reklamlara çıkmış olmakla anılır ve kendisi ilk başta hep reddettiği o medyaya şimdi hasta olduğu sanılan birisidir fakat tek amacı nasıl olursa olsun rap' in yayılmasıdır ve buna en büyük desteği sağlayan kişidir.
şahsen sagopa kajmer dinleyen adamlar arasında gerçekten rap' ten anlayan adam görmedim. ceza dinleyenlerin arasında bol sayıda çocuk gördüm evet, çünkü amacı da buydu, her kitleye yaymak, görmediğim ise göbeğine kadar düğmelerini açmış bir gömlek giyen birisi ceza dinleyenlerin arasında. arkasında ise sagopa kajmer' in resmi olmalı. fakat sagopa diye kendini kesenlerde ben bu tip insanlardan çok sayıda gördüm ve tanıdım.
ikisi de belli zaman sonra bıktıran kişilerdir, ve kavga da belli zaman sonra bıktırır. rapi herkes ceza ile tanıdı kimse çıkıp da ben sago yu ilk çıktığı zaman bile dinliyorum demesin. adam resmen böğürüyordu. rap candarbazı na bakabilirsiniz ki o bile iyi bir örnektir. sonraları böğürmenin ineklere yakıştığını anladı da sesini düzeltti. kısaca ceza ile başladık sago ile devam ediyoruz. biri hareketli rap yapıyor diğeri arabesk rap e zaten bir iki afili söze biz de anlam yükleyip "adam ne zazmış be" diyebiliyoruz, milletçe arabeskvari bir yapımız var. alın bir de burdan yakın o zaman.
neyi paylaşamadıklarını hala anlayamadıklarım her seferinde birbirlerine pok atıp duran iki rapçi . işin kötüsü aralarındaki kavga türk halkının da ikiye bölünmesine neden olmuştur . sgocular-cezacılar gibi .
pek yakında, ulusal bir televizyonda uğur dündar yönetiminde, sagopa kajmer ve ceza' nın karşılıklı dissleşerek birbirlerine meydan okuması, ayrıca kemal kılıçdaroğlu'nun elindeki belgeleriyle olaya renk katması durumu. izlenme rekorları kırması muhtemel.
sago her daim 1 adım öndedir.* cezayı 5-10-15 yaşındaki çocuklar sever ama sagoyu bu yaştan sonrakiler dinler genellikle 16-28 yaş gençliğidir. çünkü o sözler anca o yaşlarda anlaşılır*. anladıkça daha da dinlenir, dinlendikçe müptelası olunur.