Önemli olan elmanın yasaklanması değil, insanın nefsine hakim olmasıdır. Ayrıca kuran-ı kerim'de elma diye bir şeyden bahsedilmez, tevrat'da elma şeklinde geçer. Bakara suresi 36.ayette şöyle bahsedilir:
"Ama şeytan (cennette ebedi kalmak istiyorsanız bu ağaçtakinden yiyin diyerek) ikisini de içinde bulundukları yerden (cennetten) çıkardı (ve böylece sahip oldukları konumu yitirmelerine sebep oldu). Bunun üzerine biz de: (Şeytana uyduğunuz için onunla) birbirinize düşman olarak (ve imtihan dünyasının zorluklarını kabullenerek yeryüzüne) inin. Sizin için yeryüzünde belli bir süre (ömrünüzün sonuna kadar) ikamet etme ve yararlanma vardır dedik."
elmanın içinde bulunan konserojen madde vucuda alındığında bir dizi reaksiyonu başlatır. bu da cennetin atmosferindeki oksijeni almamızı engeller. ve de böylece allah bizi yeryüzüne indirmek zorunda kalmıştır. yersen.
yasak bozulsun insan ilk kuralda yenilsin diyedir.
aksini idda etmek yaratıcın yarattığından bir haber olmasıdır ki tanrılık sıfatına yakışmaz kuralı bozup imtihanlarla insan -ı kamil olmaya gidilen yola girmesidir .