2015 te aya çıkıldıktan 45 sene sonra bile davarlar ülkesinde yaşanan dinsel ilkelliktir . herkesin inancı kendine . ister alevi ister ateist ister budist.
ister islam'dan bir parça olsun, ister tamamen ayrı bir din olsun... uygulayıcıları var sonuçta...
sayıları hiç de az olmayan bir insan topluluğu "ben cemevi'nde ibadet ediyorum, burası benim ibadethanem" diyorsa, sana bana, hatta devlete bok yemek düşer... Adamların nasıl ibadet ettiğini tartışmak bize mi kaldı? hem tam olarak batan nedir? müslümanız demeleri mi?
"yok arkadaş, biz müslüman da değiliz, biz tamamen ayrı bir dine mensubuz... alevilik de islam'dan ayrı bir dindir." deseler rahatlayacak mısınız? paylaşamadığınız nedir?
dünyanın her kösesi ibadethane olarak düşünülebilir, istediğiniz her yerde ibadetinizi yapabilirsiniz. ancak cami statüsünde bir yer olarak cemevleri düşünülemez. yoksa istenilen yeri cemevi olarak kullanılmasında sakınca olmaması gerektiğini düşünüyorum. zaten ülkemizde her türlü cemaatin evleri ibadethane maksadıyla kullanılıyor.
peki, cemevlerini ibadethane olarak görmesin "sünni" ve "laik" devlet.
o zaman, aleviler ibadetlerini cemlerle, semahlarla yaptığına göre, camide bunlara izin var mı? namazla karışık cem mi yapsınlar? ya da namaz saatleriye cem saatleri haftalık programla düzenlensin mi, ne dersiniz?
madem alevilerin yeri cami?
(bkz: camide semah dönülmesine izin var mı?)
doğrudur. anlayamadığım, her dinin yalnızca bir ibadethanesi olur. hristiyanın kilisesi, musevinin sinagogu, budistin pagodası vardır. dolayısıyle bizim (müslümanların da) camiisi vardır. hristiyanlıktaki mezheplerin bile (inanç yönünden bile) birbirinden farklı olmasına rağmen ortak ibadethaneleri kilisedir. kalkıp da hem "alevilik islam'ın bir mezhebidir." de, hem de farklı bir dine sahip olanlar gibi "cemevleri ibadethane olsun." de. bu ne çelişkidir? alevililere düşmanlığım yok ama bunu cevaplar mısınız lütfen? hem ramazan orucu tutma, namaz kılma, 10 gün filan başka bir ay oruç * tut, hz. ali'yi peygamberimizden öncelikli olarak gör, sonra "islam'ın bir mezhebiyiz." de. bu bir çelişki değil mi?
peşin edit: sadece eksilemekle olmaz. eğer ben yanlış biliyorsam, mesaj at, doğrusunu öğrenmeme vesile ol. yok, sadece eksiliyorsan zaten verecek cevabın yok demektir.
cem evleri ibadethane olarak kabul edildiği takdirde diyanete bağlı olacaktır. gerçek aleviliği çocuklarınız öğrenecek mi bu şartlar altında diye sorulabilir.
alevilik nedir ne degildir gibi tartismalar gereksizdir, onemli olan ortada bir talep vardir ve bu talep milyonlarca inanani olan TC vatandaslarindan gelmektedir. ayni sey kendine sunni diyen insanlara yapilsa eminim ortalik yangin alanina donusurdu, din elden gidiyor naralari atilirdi. ne varki hicbirseyde olamadigimiz gibi bu konuda da empati yapamiyoruz. o yuzden bu sunni arkadaslarin turban ozgurlugu, o ozgurlugu bu ozgurlugu taleplerinin de bir inandiriciligi kalmiyor. birakiniz insanlar ozgurce dinlerini nasil yasamak istiyorlarsa oyle yasasinlar, ne diye karisir bu islere devlet bilmemki.
Cemevleri Hz. Ali'nin kurmuş olduğu alevilik mezhebinin ibadethanesidir. Aleviler Türkiye'de saygı duyulması gereken temiz kalpli ve iyimser insan olmalarına karşın iyilikleri suistimal ediliyor. Yakın zamanda Mehmet Ali Erbil'in televizyonda yaptığı hakaretten dolayı televizyona çıkması yasaklanmıştı ancak M. Erbil kanal satın aldı. (bkz: TNT)
türkiye ye özgü bir sorundur. önce ibadethane tanımını nasıl yaparız onu çözmek gerekir. cami (cemaat, jumaat) toplanma anlamında olup evde 2 kişinin ibadet etmesi dahi cemaat sözcüğünü kapsar. o halde ibadethane kelimesi en azından islam dininde cami anlamına gelmemektedir. eh burdan yakalayın ipin ucunu sayın yazar arkadaşlar.