eğer bir alevi müslümanım diyorsa kurana inanmalı, kurana inanıyorsa caminin ibadethane namazında ibadet şekli olduğunu bilmeli. yoksa gerisi boş şeyler.
"ibadethanem" demiyorsa aleviliğe mensup olmayan kişi, söylediğinde hiçbir absürtlük yoktur. zira "ibadethane" ibadet edilen yerdir. senin ibadet ettiğin, senin kabul ettiğin ibadetin uygulandığı yer değil beynini yediğim. dünyadaki tek canlı sen değilsin fark ettin mi cücüğüm?
karmaşık bir durum, sonuçta islamın emrettiği ibadet şekli belli bunun dışında bir ibadet yok. mevlevilerin yaptığı semahın da, islami bir ibadet olduğu söylenemez. zira dinin sahibi olan yüce allah, kendisine nasıl ibadet edileceğini kur-an'da hem anlatmış hem peygamber efendimizin sünnetiyle göstermiştir. bunun dışında başka ibadetler uygulamak, islami olmamakla birlikte ancak yapan kişiyi ilgilendirir. islami ibadetin ne olduğunu bilelim gerisine karışmayalım. herkes rabbine dilediği gibi ibadetini yapsın, sonuçta hepimizin dönüşü allah'a olacak ve ayrılığa düştüğümüz konularda da hüküm verecek yüce allah olduğuna göre, biz kullara laf hakkı düşmemektedir. o yüzden birbirimizi kırmayalım ve yargılamayalım derim. sonuçta cemevleri ibadethane diyenleri de takdir kendilerinin deyip hoş görelim.
zihniyet değil, ibadetini cemevi, yani toplanma manasındaki arapça aynı kelimeden kaynaklanan kendilerine özgü bir tür camide yapan alevi yurttaşlarımızın inancıdır. bu inanç anayasanın tanıdığı din, inanç ve ibadet özgürlüğünün şimdilik koruması altındadır. alevi inancının, inancımızı yaşayamıyoruz yaygarası yapan iktidardan ve sünni cemaatlerden kaynaklanan saldırılarla ortadan kaldırılmaya çalışılması ikiyüzlülüğün kanıtı ve bölücülüktür. bu politika türk ceza kanununa hatta bırakın yasaları, insanlık yasalarına göre suçtur ve demokrasiyle ilgisi dahi yoktur.
Yüzyıllar önce iftirayı başlatan ve alevileri hor gören zihniyetin bilmem kaçıncı nesilden akrabası olan kişinin Allah ile kula arasına girme girişimindeki sarf ettiği söz öbeğidir.
bir inanışta hareketli bir ritüel olması onun ibadet olmadığını göstermemektedir. yoksa aleviler dans ediyor da mevleviler pide mi yiyor diye sorarlar adama.
devletin ne dediği önemli değildir. önemli olan hak dinin ne dediğidir. alevilik din değildir, cem evi de ibadet hane değildir. * istediğiniz kadar yırtının.
kendisine insan diyen ama insanlıkla uzaktan yakından alakası olmayan şahısların zihniyetinden çok uzakta olan bir zihniyettir. zira her şey açık ve nettir.
Onların dediklerine sabret ve güçlerin sahibi kulumuz Davud'u hatırla. Şüphesiz o (Rabbi için)çokça dönendi.. Gerçekten biz dağlara boyun eğdirdik. Akşam ve sabah onunla tesbih ederlerdi. Kuşlar da onunla birlikte toplu olarak dönücülerdendi.(sad süresi 18-19)
dans edilen meşveret yapılan bir yere ibadethane diyen zihniyeti hz.ali'nin yerinden kalksa darmadağın edeceği zihniyettir. oldu olacak bir de sunak ekleyin.