burda iki farklı görüş vardır zaten savaş gibi olmamıştır ve doldurma da söz konusu olmuş, oyunlar dönmüştür.
münafıklar hazreti ayşe'nin devesinin etrafını sarıp onu öldürmeye çalışıyorlar ve hazreti ali hazreti aişe'yi korumaya çalışıyor. zaten bu vakadan sonra hazreti aişe kendisinin haksız olduğunu anlıyor ve bir daha evimden dışarı çıkmayacağım diyor. sanıldığının aksine hazreti ali ve hazreti aişe birbirlerine düşman kesilmemiştir. peygamber efendimiz ilmin kapısı hazreti ali diye buyuruyor, hazreti aişe için de dinin 3/1 ini hümeyra'dan öğrenin buyuruyor.
hazreti aişe peygamber efendimize çok fazla aşıktı ve onun sevdiği insanları da herkesten cok severdi (aşık olan bunu anlar). onlar sahabe ve yeryüzünde onlardan daha faziletli bir toplum olmamıştır ve olmaycaktır.
peygamber ef. buyurdular;
ashabım gökteki yıldızlar gibidir, hangisine tutunursanız kurtuluşa erersiniz.
haklarında o haklı, bu haksız gibi yorumlar yapmak haddimiz değildir açıkcası..
Hz.Osman'ın valililere ve devletin ust kademelerine , kendi akrabalarını ataması sonucu mısırdan medine'ye gelen isyankarlar tarafından oldurulmesinin ardından yasanan halifelik cekismelerinde, Hz.Aysenin Hz.Osmanın olumunden Hz.Ali'yi sorumlu tutması ve yeni halifenin(hz.alinin) vali atamaları isine gelmeyen Muaviye ve yandaslarının Hz.Ayseyi desteklemesiyle birlikte yapılan savas.
Cemel arapcada deve demektir..(Hatta ingilzceye de burdan gecmistir : CAMEL ..)
Hz.Aysenin cemelinin yani Devesinin etrafında yapıldıgı icin adı "cemel savası" olarak tarihe gecmistir