emevi saltanat dinciliğinin uydurduğu yalana kanmış yobazdır. bunların ağa babaları böyle bir şeyin olmadığını bilir ancak söylemez çünkü camiler bir yerden sonra ibadet edilen yer olmaktan çıkıp beyin yıkanan yer olmaya başlamıştır.
kül tablasında biriken izmaritlerle jenga oynayan yazar başlıgıdır efenim .
bu tip başlıklar bazılarının dine karşı duydukları derin kin nefretin yansımalırıdır dine karşıdırlar ancak dine sataşmadan da duramazlar oysaki inanmadıkları bir şey ile
o kadar çok meşgul oluyorlar ki farkında bile değillerdir buda dinin doğruluğunu ve gercekliğini kanıtlıyor .
elhamdulillah azmimi ve inancımı artırıyor bu tip başlıklar .
düz mantık bile düşünsek camide kılınan namaz daha evla dır hayırlıdır .
camiye gitmek için kat edilen yol hesaba katılırsa bide .
kaldıki alemlere rahmet müslümanların yegane öğretmeni peygamber efendimiz hz. muhammed mustafa s.a.v.' in örnek yaşantısı ve hadisi şerifleri .
onun yaşantısını bırakacaz bu sözlükdeki entry denen şeylerden mi öğreneceğiz yani dinimizi sen herkesi kendin gibi sanıyorsun galiba .
hem sen hocamısın alim misin evliyamısın nesin ki uzaktan yakından alakan bile yok aksine kuyusunu kazıyor gibi bi halin var durumu .
günümüzde müslüman gibi görünerek islama zarar veren münafıklardan haberimiz var allah a şükür ler olsun ki .
her enty ye inanacak olduktan sonra yaşamayalım daha iyi bence bir şeye inanmadan önce bakmak lazımdır araştırmak lazım dır doğru kaynaklardan peygamber efendimizin yaşantısı örnek alınmalıdır .
o ne yapıyordu o ne demişti o bu konuda hangi kararı vermişti gibi araştırmak lazım gelir diyelim ki kesin bilgiye ulaşamadık ve şüpheye düştük o anda bile peygamber efendimiz bizi yalnız bırakmıyor ?
ve buyuruyor ki "Şüphelileri terket (Dünyalığa karşı) zahid ol Seni ilgilendirmeyen şeyleri (malayaniyatı) bırak Ve niyetle amelde bulun" .
çunku ahir zamandayız kötülerin ve kötülüğün almış başını yürümüş oldugu bir zamandayız ayrıca şeytan apacık düşmanımızdır ve o düşmanın nerde ne zaman ve nasıl karşımıza çıkacağını
kollamamız gerekir .belki bir enty ile belkide bir arkadaş sohbetinde hiç belli olmaz uyanık olmak lazım .
münafıklar kafirlerden daha beterdir cezalarıda o derece dir .
allah bizleri münafık olmaktan ve o na şirk koşmaktan korusun inşaallah .
müslüman olduğu için öz annesiyle babasıyla ve kardeşleriyle aynı anda falan cinsel ilişkiye girme ihtimali bulunmayan bir çeşit yobazdır.
ayrıca kıldığımız namazı, tuttuğumuz orucu bile peygamber efendimizden (sav) rivayet eden kütub-u sitte ravilerinin tamamını inkar eden bir insan müslüman değildir herhalde.
ibni Ömer radıyallahu anhümâ'dan rivayet edildiğine göre, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
"Cemaatle kılınan namaz, tek başına kılınan namazdan yirmi yedi derece daha faziletlidir."
Buhârî, Ezân 30; Müslim, Mesâcid 249. Ayrıca bk. Nesâî, imâmet 42; ibni Mâce, Mesâcid 16
her duyduğuna sorgusuz sualsiz inanan yobazdır. yobazın önde gidenidir. kuranın neresinde sevabın katı var. kimi diyor 70 kat sevap kimi der 27. sayısı mı olur arkadaş sevabın. çetele mi tutuyorsunuz.
buna inananlar şuna da inandı;
yatmadan önce şunu şunu 3333 kere okursan şöyle olur, şu duayı 7777 kere zikredersen şu olur.
sırf buna inananlar yüzünden zikirmatik denen sik çıktı ortaya.
kendini bilmezler tarafından yobazlıkla damgalanan esaslı müslümanlardır.
ayrıca 70 kat değil 27 kattır. o sözün doğru şekli de; "tek başına namaz kılmanın sevabı camide kılmaktan 27 kat daha azdır."
cami, mescid vs. yalnızca namaz kılınan yer değil, cem olunan, müslümanların bir araya gelip sosyal, siyasal, kültürel meselelerini konuştukları yerdir.
"mûsâya ve kardeşine, kavminiz için mısırda (sığınak olarak) evler hazırlayın ve evlerinizi namaz kılınacak yerler yapın. namazı dosdoğru kılın. müminleri müjdele diye vahyettik." yunus 87. d.i.b. meali.
yanlış duymadınız. ayette "kavminiz için" diyor. o evlerde bir araya gelin ve namazınızı kılın diyor. işlevsel olarak cami değil midir bu zaten?
adresinden istenilen kaynaklara bakarak * bunların emevilerin yalanları mı yoksa allah'ın emri ve peygamber efendimiz'in ümmetine önerdiği bir istek midir anlayabiliriz. ama gene de birkaç örnek verelim :
ibni Mes'ûd (r.a.) şöyle dedi:
'Yarın Allah'a müslüman olarak kavuşmak isteyen kimse, şu namazlara ezan okunan yerde devam etsin Şüphesiz ki Allah Teâlâ sizin peygamberinize hidayet yollarını açıklamıştıri Bu namazlar da hidayet yollarındandır Şayet siz de cemaati terkedip namazı evinde kılan şu adam gibi namazları evinizde kılacak olursanız, peygamberinizin sünnetini terketmiş olursunuz Peygamberinizin sünnetini terkederseniz sapıklığa düşmüş olursunuz Vallahi ben, nifakı bilinen bir münafıktan başka namazdan geri kalanımız olmadığını görmüşümdür Allah'a yemin ederim ki, bir adam iki kişi arasında sallanarak namaza getirilir ve safa durdurulurdu.
Müslim, Mesâcid. Ayrıca bk Ebû Dâvûd, Salât 46; Nesâî, imâmet 50; ibni Mâce, Mesâcid 14
'Aziz Müslümanlar!
Cemaate devam etmek, zaruret olmadıkça terk edilmemelidir. Hastalık, ihtiyarlık gibi meşru mazeretler bulunmadıkça, şiddetli soğuklar, sel ve fırtınalar, çamur ve yağmurlu havalar engel olmadıkça cemaate devam edilmelidir. Resul-i Ekrem, cennete girmek için ne yapmalıyım diye soran kişiye: imam ol. imamlığa gücüm yetmez, Müezzin ol. Müezzinliği de beceremem. O halde cemaate devam et. Ön safta yer almaya gayret eyle, buyurmuştur. Her zaman namazı cemaatle kılmaya gayret edelim, birlik ve düzenimizi bozmayalım, yekdiğerimizden ayrılmayalım, birbirimize karşı saygılı olalım, yekvücut olduğumuzu her yerde gösterelim. Böylelikle Allah'ın rahmetinden, ibadetlerin feyzinden yararlanalım. Resul-i Ekrem ve Eshab-ı Kiramın yolundan ayrılmayalım.'
ayrıca yunus suresi 87. ayetinde şöyle buyuruyor yaradan :
'Musa'ya ve kardeşine, 'Kavminiz için Mısır'da (sığınak olarak) evler hazırlayın ve evlerinizi namaz kılınacak yerler yapın. Namazı dosdoğru kılın. Mü'minleri müjdele' diye vahyettik.'*
demekki amaç neymiş cemaatle kılmanın? birlik ve beraberliğin pekişmesi, düzenin bozulmaması, namaz gibi günümüzde 5 vakit olması sebebiyle zor gibi gözüken bir ibadeti 'istikrarlı' ve düzgün bir şekilde kılmakmış.
bildiğim kadarıyla 70 değil 17'dir. bazı rivayetlerde 27 diye de geçmektedir. nedeni de müslümanların bir araya gelmesi, kaynaşması, cemaat halinde yapılan bir işin tek başına yapılana göre daha hayırlı olmasıdır. kişi kendi cahilliğine bakmadan karşı tarafı bir de yobazlıkla suçlamıyor mu?