aleviler tarafından kabul edilen gerçektir.
bu konuya en güzel cevabı "Alevilik bir dindir, ibadeti cemdir, ibadethanesi cemevidir" diyen hüseyin aygün'e sabahat akkiraz, "aleviliğe din demek, büyük bir yanlış ve provokasyondur ki; dün alevilere kafir diyenler ile hiçbir farkınız kalmadı" diyerek vermiştir.
devletin ya da bazı insanların ne dediği hiç önemli değil. aleviler cemevine ibadethane diyorsa bunun tartışılması bile gereksizdir. bakın söylüyorum. cemevleri ibadethanemdir.
cem evleri alevilere göre ibadethane olarak kabul ediliyorsa biz sünnileri ilgilendiren bir durum değildir . Bizim ibadethanelerimiz camilerdir.
Ancak ve ancak oraya neden cem evi açılmıyor, yok meclise neden cem evi açılmıyor gibi saçma isteklerde bulunulmaması gerekir. Alevilik din değil islamın bir yorumudur. Bizde müslümanız diyen kişilerden oluşur. Onlarda mescitlerde ibadetlerini yapabilirler. yok alevilik farklı bir dindir diyen varsa ona karışamam.
hz. ali adına da konuşulmaya başlanan bir ülkede cemevleri ibadethane olmuş olmamış hiçbir önemi yoktur.
fetva almadan tuvalete gidemeyen zihniyetin cemevinin ne olduğunu anlaması mümkün değildir.
Ha bir de çok iyi biliyorsunuz zaten ama ben de anlatayım, hz. ali tam öldürmek üzere olduğu hasmı yüzüne tükürünce nefsim yüzünden öldürmüş olurum diyerek bundan vazgeçmiştir.
hz. alinin insanlığı bazı kıt akıllıların sorgulayabileceği en son şeydir.
ne sünni ne de alevi olan birisi olarak söyleyeceğim şey yanlış bir önerme olduğudur. inançları gereği böyle bir yerde ibadetlerini yerine getiriyorlarsa bunun da ismi "ibadethane" olmalıdır.
cem etmek: toplanmak cem evi: toplanılan ev
cami: toplanılan yer.
bu bilgiler göz önüne alındığında ve içinde gerçek manasıyla ibadet edildiğinde yalanlanacak başlık. içindeki ibadet konusunda şüphe taşımakla beraber, bu sistemde özgürlüğün tek taraflı gerçekleşmediğini görmek gerek. sadece biraz mühlet.
akepe zihniyetlerden bir tanesine örnek yazı. adam orada ibadet etmek istiyorsa, bu sizi neden bağlar? sonuçta ibadet etmiyor mu? ayrıca sizin sandığınız gibi ülkemiz sadece sözüm ona müslümanlarla dolu değil. camilere gidenleri de görüyoruz. herkes nerede nasıl ( başkaların hakkini ihlal etmediği sürece) ibadetini istediği gibi yapmakta özgürdur. eger hz. ali bunun yapılmadığını görseydi asıl o zaman eski günleri hatırlayıp, hiçbir şeyin değişmediğini gozlemleyip üzülürdu.
Kur'anda ibadethane adı olarak cami terimi geçmez ancak "secde yapılan yer" anlamındaki mescit kavramı kullanılır.
Cemevleride alevilerin secdegahı mescididir. nasıl ki sünniler namaz kılıyor secde ediyorsa alevilerde allah'ı zikreden hz.peygamberi ve ehlibeyt-i öven, yücelten ve dualarla karıştırılan nefesler, gülbanglar, duaz-ı imamlar eşliğinde ibadet eder kurandan ayetler okunup dualar edilirken hepbirlikte secde ederler daha sonra rüku halini alıp klasik olarak şah ismail'in hatayi mahlasıyla yazdığı hz.peygamberi ve hz.aliyi öven nefesleri okuyup hz.hüseyin'in aşkına aynı anda dizlerini döverler.
buyrun istanbul yenibosna cem evinden bir cem görüntüsü:
hiç alevi ibadeti görmemiş bilmemiş duymamış insanlar için bütün bunlar müzik eşliğinde yapılan danslar gibi gelebilir ancak buda alevilerin ibadetidir.
acaba kutsal kitabımızın hangi suresinin kaçıncı ayetinde namaz'ın nasıl kılınacağı anlatılıyor? namaz salat yani dua demektir istersen dualar eşliğinde zikir çek istersen ateş yak elinde kuran oku bu da namazdır. ancak hz.peygamber zamanında müslümanlardan sünnet olarak namazı bugün olduğuna çok benzer bir şekilde kılması istenmiş daha sonra namazın bazı kısımları emeviler ve abbasiler döneminde eklemelere mağruz kalarak şimdi ki halini almıştır.
aleviler cem ibadetiyle kendi inançlarının retoriği doğrultusunda namaz kılıp allahın farzını yerine getirmektedirler sünniler ise namazı hz.peygamberin ki gibi kılarak sünnetede uymaktadırlar olay budur.
islamda ibadet için önemli olan yapılan ibadetin biçimi ve ibadetin yapıldığı mekan değil özü önemlidir özü!