cehennemde bana son bir şans verin diyen ateist

entry4 galeri0
    1.
  1. bu durumu yaşayacak tek varlık değildir. ateist olmadığı halde bu son şansı talep edecek niceleri olabilir.
    1 ...
  2. 2.
  3. ... Doğrusu Bana ibadet etmekten büyüklenen (müstekbir)ler; cehenneme boyun bükmüş kimseler olarak gireceklerdir. (Mümin Suresi, 60)

    Ve kendi kendilerine: "Söylediklerimiz dolayısıyla Allah bize azab etse ya." derler. Onlara cehennem yeter; oraya gireceklerdir. Artık o, ne kötü bir gidiş yeridir. (Mücadele Suresi, 8)

    Suçlu-günahkarlar ateşi görmüşlerdir, artık içine kendilerinin gireceklerini de anlamışlardır; ancak ondan bir kaçış yolu bulamamışlardır. (Kehf Suresi, 53)

    ...yeryüzündekilerin tümü ve bununla birlikte bir katı daha onların olsa mutlaka (kurtulmak için) bunu fidye olarak verirlerdi. Sorgulamanın en kötüsü onlar içindir. Onların barınma yerleri cehennemdir, ne kötü bir yaratıktır o! (Rad Suresi, 18)

    Hutame"nin ne olduğunu sana bildiren nedir?
    Allah'ın tutuşturulmuş ateşidir.
    Ki o, yüreklerin üstüne tırmanıp çıkar.
    O, onların üzerine kilitlenecektir;
    (Kendileri de) Dikilip-yükseltilmiş sütunlarda (bağlanacaklardır)." (Hümeze Suresi, 5-9)

    Gerçekten siz de, Allah'ın dışında taptıklarınız da cehennemin odunusunuz, siz ona varacaksınız. (Enbiya Suresi, 98)

    ...Ve onlar ateşin yakıtıdırlar. (Al-i imran Suresi, 10)

    Doğrusu, o zakkum ağacı;
    Günahkar olanın yemeğidir.
    Pota gibi; karınlarda kaynar-durur;
    Kaynar-suyun kaynaması gibi.
    Onu tutun da cehennemin orta yerine sürükleyin.
    Sonra kaynar suyun azabından başının üstüne dökün;
    (Azabı) Tad; çünkü sen, (kendince) üstün, onurluydun.
    Gerçekten bu, sizin kuşkuya kapıldığınız şeydir. (Duhan Suresi, 43-50)

    -Orada onlar için "kemikleri çatırdatan inlemeler" vardır. (Enbiya Suresi, 100)

    -Bütün zamanlar boyunca orada kalacaklar (Nebe Suresi, 23)

    (Cehennem bekçisine:) "Ey Malik (bekçi), Rabbin bizim işimizi bitirsin" diye haykırdılar. O: "Gerçek şu ki siz, (burada) kalacak kimselersiniz" dedi. "Andolsun, size hakkı getirdik, fakat sizin bir çoğunuz hakkı çirkin görüp-tiksinenlerdiniz." (Zuhruf Suresi, 77-78)

    Kitabı sol eline verilen ise; o da, der ki: "Bana keşke kitabım verilmeseydi."
    "Hesabımı hiç bilmeseydim."
    "Keşke o (ölüm her şeyi) kesip bitirseydi.
    "Malım bana hiçbir yarar sağlayamadı."
    "Güç ve kudretim yok olup gitti."
    (Allah buyruk verir:) "Onu tutuklayın, hemen bağlayın."
    "Sonra çılgın alevlerin içine atın."
    "Daha sonra onu, uzunluğu yetmiş arşın olan bir zincire vurup gönderin."
    "Çünkü, o, büyük olan Allah'a iman etmiyordu."
    "Yoksula yemek vermeye destekçi olmazdı."
    "Bundan dolayı bugün, kendisine hiçbir sıcak dost yoktur." (Hakka Suresi, 25-35)

    O gün, cehennem de getirilmiştir. insan o gün düşünüp-hatırlar, ancak (bu) hatırlamadan ona ne fayda? Der ki: "Keşke hayatım için, (önceden bir şeyler) takdim edebilseydim." (Fecr Suresi, 23-24)

    --spoiler--
    Ateş halkı cennet halkına seslenir: "Bize biraz sudan ya da Allah'ın size verdiği rızıktan aktarın." Derler ki: "Doğrusu Allah, bunları inkar edenlere haram (yasak) kılmıştır." (Araf Suresi, 50)
    --spoiler--
    0 ...
  4. 3.
  5. ancak yobazların hayallerinde mevcuttur.

    bu arada inanmayanların neden sonsuza kadar cehennemde hak ettiğini izah edecek bir alim var mı sözlükte? öyle şuradan buradan aparma boş laf salatası değil, esaslı bir yanıt verecek? şöyle, "inanmayanlar şu kötülükleri yapıyorlar, bu kötülükleri yapıyorlar" diye inananların da yaptığı kötülükleri sayıp, tartışmayı ucuzlatmayacak bir kişi? velhasıl sadece "inanmamanın" neden cehennemde sonsuza kadar yanmayı haklı çıkardığını mantıklı bir şekilde anlatacak bir allame?

    aradığım izah şu: "inanmak" bir kişide, "inanmayan" bir kişide olmayan hangi hasletin göstergesidir? öyle bir haslet ki yoksa sonsuza kadar yanmayı hak ediyorsun. nedir o haslet?
    0 ...
  6. 4.
  7. Tahakkukunda zerre şüphe olmayan vak'a.

    Yukarıdaki arkadaşın sorusuna cevaben; (allame var (mı) dediler geldik.)

    Allah Teâlâ'nın insanlığa, Hz. Muhammed (aleyhissalatü vesselam) vasıtasıyla gönderdiği son ve insanların benzerini ortaya koymaktan aciz olduğu, (arapçayı hakkıyla bilen) akıllara durgunluk vermesi bakımından mu'cizü-l beyan olan kitabında buyurduğu gibi "Allah, kendisine şirk koşulması asla affetmez." Nisa/153
    Şirk'in içerisine Allah'tan başka ilahlar, tanrılar edinmek de; Allah'ı yok saymak da dahildir.
    Hal böyleyken, yani Allah'ı inkar etmek, kendisinden daha merhametli hiçbir kimse bulunmayan Allah'ın bile affına mani olunca, böylesine büyük bir günahın da karşılığı en büyük azap olan ateştir.
    Emin ol! Ateş azapların, işkencelerin en büyüğüdür.
    En büyük günah olana da gereken, en büyük azaptır.
    insan ahirette "ben daha fazla yaşasaydım kesinnnn müslüman olurdum" gibi bir bahane öne süremez zira islam nimetiyle şereflenebilecek olanlar sadece o nimetle hayatları süresince şereflenebilenlerdir.
    Yani gayr-i müslim olarak ölen bir insan 1 milyon sene de yaşasa yine öyle kalacaktı.
    Dolayısıyla ebedi küfrün cezası, ebedi ateştir.
    Ne mutlu anlayabilenlere.
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük