camilerin okullardan fazla olması

entry58 galeri0
    58.
  1. çünkü bir okula bin kişi sığıyor bir camiye daha az kişi sığıyor.

    okula çoluk çocuk gidiyor camiye ise zar zor yürüyen ihtiyar adamlar gidiyor.

    biraz anlayışlı olun.

    sorulacak doğru soru her yerde cami var neden her yerde meyhane ya da bar yok. sık sık dışarıda içmek isteyen ihtiyarlar da olabilir. belediye bu işe el atmalı. hem kaçak içki sorunu da bir nebze azalır.
    0 ...
  2. 57.
  3. okullar kesinlikle önemlidir. ancak genelikle durumu provake etmek isteyenlerin yapmş olduğu eylem.
    0 ...
  4. 56.
  5. eğitim olmadan o ibadetin sevabı olmaz.
    Anca yatıp kalkarsınız namaz kılarken.
    0 ...
  6. 55.
  7. osmanlıdan bize kalan bir gelenektir. osmanlıda paşalar, beyler, eline para geçenler ilk etapta cami yaptırmak istemiştir. bunun en büyük nedeni de tasavvuf düşüncesidir. tasavvuf düşüncesine göre ibadet en temel görevdir. ilim dedikleri kavramı çok çok daraltmışlar ve neredeyse -ilmihal- seviyesine düşürmüşlerdir. okumak, öğrenmek,araştırmak ve felsefeyle uğraşmak tasavvufa göre boş işlerdir. (mevlana'nın mesnevi'sinde filozoflar sürekli kötülenir, tıpla uğraşmak gereksizdir denir çünkü tıp bu aşağılık dünyanın aşağılık bedeniyle uğraşır. gereksizdir. akıl değil duygular önemlidir) bu nedenle ibadet ön plana geçmiş, amaç sadece -cenneti kazanmak- ve bunun tek yolu olarak da bol bol namaz kılmak ve cami yaptırmak olmuştur. sadece cami yaptırmakla kalmaz osmanlı insanı, hemen yayına cenazesini de gömdürür, gelen geçen dua etsin diye. hatta bazı camilerde mezar caminin içindedir. işte bir din böyle yavaş yavaş karartılır, tahrif edilir, caminin içine cenaze sokulur. peki dinde böyle bir gelenek var mıdır, elbette hayır!

    daha ayrıntılı bilgi için bakınız:
    tasavvuf ve islam. ibrahim sarmış.
    1 ...
  8. 54.
  9. insanları cahil bırakmak ve daha fazla sömürmek için olmazsa olmaz şarttır.
    bütün umudunu öbür dünyaya bırakmış, hiçbir şeye itiraz etmeyen mankurtlar yetiştirmek için amacı dışında kullanılan yerdir.
    1 ...
  10. 53.
  11. hüloooğğğ tayyibçiler çoğalsın diyedir.
    1 ...
  12. 52.
  13. Anlamsız bir kıyaslamadır. Camilerin eğitime engel olması gibi bir durum olmadığı için sadece Propaganda amaçlı gerzekçe bir laftır. Tam okula gidecekken 'aha önüme cami çıktı, neyse ben okula değil camiye gideyim' diyen birileri mi var?

    Bakkal sayısı da okul sayısından fazla. işte hep bu yüzden cahil kaldık.
    0 ...
  14. 51.
  15. 50.
  16. din elden gidecek dendi ya zamanında, şimdi bu yapılan camiler de dinin garantörü oluyor herhalde. insanlar camileri görünce laiklikten korkar filan diye düşündü galiba bu 'islama demokrasi getirdik' diyen hükümet akpsi.
    3 ...
  17. 49.
  18. ilahiyat fakültesi mezunlarının işsizlik sorunu nedir bilmemesi.
    1 ...
  19. 48.
  20. olayları tarihsel gelişiminden bağımsız düşünenlerin anlayamadığı bir durumdur.
    o camilerin büyük çoğunluğu * yapıldığında cami tek başına duran bir yapı değildi. caminin külliyesi içerisinde okullar vardı. külliyelerin içerisindeki bu okulları kapatan zihniyet yanlışı kendinden bilse daha iyi eder.
    1 ...
  21. 47.
  22. doğru tespit. ayrıca sozlukteki şakirtlerin aksini ispatlamak için coşmuş entry'lerle kastırdığı başlık.

    (bkz: yazar bu entry sinde coşmuş)
    0 ...
  23. 46.
  24. bir geri kalmışlık düşüncesidir. cami ile okulun laik devlet anlayışında ortak bir bağı kesinlikle yoktur.
    3 ...
  25. 45.
  26. bir gerikalmışlık göstergesidir. Okullaşma oranının neden gerilerde kaldığının en açık kanıtıdır.
    4 ...
  27. 44.
  28. gelişmemişlik katsayısı ile artan oran avrupada rönesans'dan önce kiliselerin okullardan fazla olması ile açıklanabilir. avrupada ülke başına 7000 sağlık kuruluşu ve 500 kilise varken bizim ülkemizde bu tam tersidir zaten buda içinde bulunduğumuz durumu gösteren ironilerden biridir.
    1 ...
  29. 43.
  30. hala yerimizde sayıyor olmamızın sebebi. hal böyle olunca zihniyet hep aynı kalıyor tabi. okuyan azınlıkla da değişmiyor ne yazık ki bu zihniyet.
    1 ...
  31. 42.
  32. Yüzde doksandokuzu müslüman sanılan bir ülkede olmasının durumu haklı çıkarmayacağını düşündüğüm durum. Cami yıkıp okul yapın demiyoruz da iki kişilik sıralarda da dört kişi oturmasın.
    6 ...
  33. 41.
  34. şuan başımızda olan hükümet göz önünde bulundurulursa eğer çokta şaşılmaması gereken durumdur.
    0 ...
  35. 40.
  36. can dündar'ın da ilkokul matematik hesabı ile mantık yürüterek katıldığı saçmalıktır. bu ülkede 40.000 civarı köy vardır ve alevi köyleri hariç -bir kaç yüzü geçmez- her köyde bir, hatta karadeniz gibi dağınık yerleşmeye sahip yerleşim birimlerinde birden fazla cami bulunur (karadenizde köy camileri ufak, keresteden yapılma, maliyeti düşük yapılardır). şimdi kabaca 45.000 kadar cami zaten köylerde bulunuyorken 75.000 cami sayısından dem vurmak ve bunu okul sayısıyla karşılaştırmak ne kadar samimidir? senin laik uşaklar ellerini ceplerine sokuverip bi okul kampanyası düzenleyemezken hamallık yapan adam gidip cami yaptırmaya katkıda bulunuyorsa bu kimin gönül fakirliğinden kaynaklanır sormak gerektir. kimse kendi suçunu, kendi hanedanını sürdürme çabasını başka simgelere yamamasın, bu ülkedeki hastane eksikliğini aramak için de cami sayısından önce 28 şubatçıların götürdükleri, hortumladıklarıyla kaç hastane yapılır bir zahmet bakarlarsa suçlu aramak için illa da karşı mahalleliyi suçlamanın gerekmediğini göreceklerdir.
    2 ...
  37. 39.
  38. sadece ve sadece mühendislik fakültesi mezunlarının sayıca kadrolu imam sayısını katladığı göz önüne alınırsa, ki diğer bölüm ve meslek dallarını hiç karıştırmayalım, gayet sakıncasız ve normal bir durumdur.
    0 ...
  39. 38.
  40. 37.
  41. stv nin bir dizisinde* irdelenmiş bir olaydır.

    hayırsever insanlar, daha fazla sevap kazanacağı, hayır duası alacağı için cami yaptırırlar genelde. zira okul, hastane gibi kurumları devlet de yapmaktadır, ancak ülkenin çok büyük bir kısmı müslüman olduğundan, ve ibadet etmek için doğal olarak bir cami aradığından camiye olan ihtiyacı daha fazla olduğu düşünülmektedir.

    gelelim beşinci boyut a;

    salih ve ustası beyaz sakallı abim bir köydedir. salih köydeki caminin imamıdır. ancak aynı zamanda öğrencilere öğretemenlik yapıp onlara matematikten tarih e kadar geniş alanlarda bilgi vermektedir.

    köyün ağası olan x ağa* artık yaşlanmıştır. ileride iyi ve mutlu bir şekilde yaşamak, öteki dünyada da sevaplarını arttırmak için köye cami yaptırmak ister. ancak köyde zaten bir cami vardır. salih "hocam etme eyleme, bak köyümüzde 1 tane ahstane bile yok ama sen gelmişsin cami yapıyorsun, bu insanların camiye şu anda ihtriyaçları yok" gibisinden bir cümle sarfeder. ama aga kızar. salihi kovar. cami ihtişamlı olacaktır der.

    ancak aganın karısı hamiledir. bir gece sancı gelir. karısı elbetteki hastaneye yetiştirilemez ve ölür. içine acı çöken aga da köye çok büyük bir hastane yaptırır.*
    0 ...
  42. 36.
  43. camilerin beş vakitte tek saf bile dolduramıyor olmamızın camilerin suçu olmadığı, cami sayısıyla okul sayısının birbiriyle alakalı olmadığı, olsa bile bu okullardan çıkanlardan ne kadar hayır geldiğini şu başlıkta gördüğümüz gerçeğini de değiştirmemektedir bu durum.
    1 ...
  44. 35.
  45. zubuk filmi, dandik kemal sunal filmi diye eleştirilebilir, hatta "filmin öyküsünü yazan aziz nesin, ateistin teki,ne beklersin ki" diyerek savunmaya da geçilebilir.

    ama bu savunma; bizim mahalledeki 4 caminin içindeki bes vakit namaz kılan insan sayısının bir camiiyi bile doldurmadıgı ve mahallemizin ilkögretim okulunda ise her sınıfın 50 ögrenciden mürekkep olduğu gerçeğini asla değiştirmez.
    1 ...
  46. 34.
  47. minareler süngümüz müminler asker diyen bir zihniyet karşısında şaşırmadan , "hayret nasıl da farkettiniz?" demekten kendini alamayan , 1952 den beri devam eden zihniyet ve bu zihniyetin sonuçları olarak bugün karşımıza çıkmış olan sonuç. (bkz: Her millet layık olduğu şekilde yönetilir.)
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük