erkek egemen ve baskıcı islam dininde kadınların da söz hakkının olabilmesi, kadının gerçek değerini ortaya koyabilmesi ve erkekten bağımsız da bir hayatın varolabileceğini göstermek için; ataerkil islam toplum düzenini, harem kültürünü, cariye ve sınıf kadını kültünü ortadan kaldırabilecek; kadın erkek eşitliğini daha doğrusu türler arası eşitliği sağlama yolunda yapılması gereken hamlelerden biridir. camileri kutsal kılıflı bir diktatorya sarayına çeviren erkeklerin haksız ve gayrı insani durumunu alaşağı edecek kadın imamların yani imamelerin tez zamanda camilerde palazlanarak türlerinin sağlıklı ve özgür geleceğini koruma altına almaları gerekmektedir.
islam dinine çamur atanların imamların eşlerinin bayanlardan oluşan cemaate imamlık görevi yaptığını bilmezler. ayrıca bu güruh bayan vaizlerin aziz yurdumun birçok yerinde görev yaptığınıda bilmezler.
(bkz: bilmiyorlar bilselerdi yapmazlardi)
yanlış 1;
erkek egemen ve baskıcı islam dininde...
doğrusu;
dinimiz islam da hangi alanda bir baskı vardır? hangi alanda erkek egemendir? bak üşenmedim gecenin bu vaktinde bir araştırma yaptım ve dünya üzerinde erkek egemenliği nasılmış okuyalım öğrenelim;
Feminizmi var eden tarihsel ve kültürel şartlar göz önüne alındığında, feminizmi bu fikre yönelten önemli amilin, kendisini karşıtında kurguladığı tarihsel dinin, yani Batı Hıristiyanlığı nın konuyla ilgili vazettiği hükümlerdir. Pavlus şöyle der: "Kadın tam tabiiyetle sessizce öğrensin. Fakat kadının öğretmesine ve erkeğe hâkim olmasına izin vermem, ancak sükûtta olsun. Çünkü önce Âdem, sonra Havva yaratıldı. Âdem aldanmadı, fakat kadın aldanarak suça düştü." Yine şöyle der: "Bilmenizi isterim ki, her erkeğin başı Mesih ve kadının başı erkek ve Mesih in başı Allah tır." bunları söyleyen bir hristiyan.
Kur an vahyinin cinsiyetle ilişkilendirilmesini imkânsız kılan iki önemli husus var: 1) Allah a hiçbir şekilde "cinsiyet", yani erkeklik veya dişilik izafe edilmeyeceği; diğeri vahy dili olan Arapçanın diğer dillerden farklı olarak yapısı gereği aynı anda hem eril hem dişil bir tabiata sahip olmasıdır. Allah, Zat tır. Zatının mahiyetini, ne liğini bilemeyiz; biz ancak Allah`ı isimler, sıfatlar ve fiiller üzerinden bilir veya tanırız. Bu yüzden vahy bilgisi yanında her bir varlık mertebesi, konumu, objesi birer ilim/bilgi konusu olan "âlem" (kâinat), "alametler"den müteşekkildir ve varlık âleminin tamamı Allah, yaratılış, "ilim", kudret ve irade konusunda bize bilgiler sunmaktadır ki, bunlar Zat değil, isimler, sıfatlar ve fiillerdir. Eğer Zat, erkek olsaydı, vahyettiği dinin "erkek ağırlıklı veya erkek egemen" olduğu iddiası makul olabilirdi.
ayrıca kuran-ı kerim de açıkça pek çok ayet te geçer üstünlüğün sadece Allah yolunda olduğu.. Baskı meselesi ise kuşe kağıda baskılar mevcut ama insana hiç bir şekil de baskı yapılmaz. kimseye sen neden şu dindensin diye gidilip hesap sorulamaz. Allah ile o kişinin arasındadır bu mesele. ha günümüz de karışılıyor ama bunlar kafalarına göre yapan kişilerce yaşanıyor.
yanlış 2;
camileri kutsal kılıflı bir diktatorya sarayına çeviren erkeklerin
doğrusu;
beş vakit ve cuma namazları haricinde camiiler dolu olmaz genellikle. zaten namaz vakti hariç gelen kesim de ya kaza namazı kılacaktır yada camii tarihi ise gezip, görmek için ziyaret etmiştir. camiilerde ne dünya kelamı konuşan olur ne de saltanat süren. çünkü müslüman bilir mülk Allah'ındır lafını.
yanlış 3;
kadın imame *
doğrusu;
Hz. Peygamber (s.a.)'in hanımlarından Ümmî Seleme ve Hz. Aişe' nin kadınlara imam olarak namaz kıldırdıklarına, bu durumda öne geçmeyip ilk safın ortasında durduklarına ait ilk devir hadis kaynaklarında bilgiler vardır. Kadınların günlük beş vakit namazda olduğu gibi, teravih namazında da diğer kadınlara imamlık yapmaları lslam fakihleri tarafından caiz görülmüştür . bak kadınlara yapabilir ama erkeklere; imamlık yapamayacağını birazcık dini bilgisi olan hemen her Müslüman bilir.kadınların erkeklere imamlık yapamayacağı Müslümanların ibadet hayatlarını düzenleyen fıkıh kitaplarında net bir şekilde ifade edilmiştir. Alimlerin ittifakıyla kadının erkeklere imamlık yapması ne farz ne de nafile namazda caiz değildir. Böyle bir namaz kılınmışsa erkeklerin namazları fasit olur, yeniden kılmaları gerekir.
Netice itibariyle ibadetler dinde nasıl belirlendi ve uygulandıysa o şekilde yerine getirilir. insanlar kendi isteklerine göre herhangi bir ibadetin yapılış şekliyle oynayıp kendilerine göre yapamazlar. Yapılırsa o ibadet değil de başka bir şey olur.