camiler kışla minareler süngü müminler asker

entry35 galeri2
    1.
  1. şimdilerde samimiyetsiz ve pişkince laiklik, cumhuriyet konusunda koruyucu sert açıklamalar yapıp insanları kandıran kişinin gerçek düşüncelerini belgeleyen, hayatı boyunca da peşini bırakmayacak nitelikte bir belge haline gelen cumhuriyet düşmanlığı konuşmasının ana tümcesi.
    21 ...
  2. 2.
  3. ibadet in tamamen farklı kavramlara donusmesi
    5 ...
  4. 3.
  5. mutfakta aşçı, sokakta hanımefendi, yatakta orospu

    ne alaka diyenler için;
    solculara laik, yobazlara dinci, ortadakilere ılımlı islamcı
    9 ...
  6. 4.
  7. özetle
    1 yıl mahkum
    4 yıl başbakan
    ve büyük ihtimalle
    7 yıl cumhurbaşkanlık yaptırabilecek bir dizedir.
    fikrime göre ülkenin içine edebilecek bir dizedir.
    21 ...
  8. 5.
  9. basit, ilkokul düzeyinde bir şiir algısının tuhaf metaforları. gerçek şiirde imge böyle kör kör parmağım gözüne biçiminde kullanılmaz.

    o metaforlar gözünü dikip bakana çok başka şeyler de çağrıştırır. memleketin her küçük sokağına bütün fakirliğe rağmen ısrarla dikilen minareler bende fallik bir takıntının tezahürü gibi görünüyor mesela, tıpkı süngüler gibi...

    bu kadınsı algının kışlalara doluşmuş erkek askerlerden oluşan "kadınsız bir toplum" hayali kuranlara karşı çok yalnız ve hatta çok "orospu" bir tavır olduğuna da kaniyim.

    dikmeyin kardeşim her yere. hangi ayetle bildirildi o blue printler, hangi hadiste geçiyor "dimdik" minareler. beynimin altına bir yere gönderdiğiniz tehditler bende açıkça, başkalarında gizliden tehdit olarak algılanıyor. bazı anarşist ruhlarda tehdit başeğdirmiyor. aldığınız tepki, yaptığınız etkinin sonucudur.

    sokma "süngü"nü beynimin içine içine. en büyük ayıp, ruha tecavüzdür.
    7 ...
  10. 6.
  11. 7.
  12. şeriatı çok kötü bir olgu, laikliği din belleyenler için bulunmaz bir 'saldırı vesilesi' teşkil etmiş çoklu tamlamalı söz öbeği...
    5 ...
  13. 8.
  14. bu sözlerin devamı niteliğinde; tayyip erdoğan'ın "demokrasi bizim için bir amaç değil, bir araçtır. gerekirse laik paltomuzu giyeriz ama yine de yolumuzdan şaşmayız" yada "ya müslüman olacaksın, ya laik hem laik hem müslüman olunmaz" diyerek desteklediği, aslında kafa yapısı olarak ne olduğunu belli eden bir söz öbeğidir.

    ziya gökalp büyük bir üstadtır fakat tayyip erdoğan'ın bu şiiri ne amaçla söylediği açık ve nettir. şeriat mükemmel bir olgu olsaydı bugün dünya üzerindeki önde gelen ülkeler şeriatla yönetiliyor olurlardı. laikliği din belleyen insan sayısı da türkiye'de şeriat isteyen kişi sayısının çok şok altındadır. gerçekten laik düşünce yapısına sahip kişiler, laikliği din olarak görmezler. türkiyede çok büyük çoğunluktaki laik düşünceye sahip insan orucunu da tutar, namazını da kılar (5 vakit olmasa da), türbe ziyaretleri de yaparlar ancak bununla beraber, şeriat düşüncesine sahip insanların evinde atatürk posteri yoktur, milli bayramları kötü anarlar, anıtkabir'e ömrü hayatlarında gitmemişlerdir (anıtkabir bir türbe değildir, laikler de türbe statüsüne koymazlar)
    bu ülke laik bir devlettir, şeriat'ı mükemmel görenler de elbette ki; vardır ancak bunu yüksek perdeden söyleme hakları yoktur. bu ülkedeki laik sistemi beğenmeyen, bu ülkedeki özgürlüğün temel taşlarından olan laikliği beğenmeyen, dini vecibelerin yerine getirlmesinin bir garantisi olan laikliği istemeyen varsa iran, suudi arabistan, afganistan, endonezya'nın bandha-ache bölgesi'ne gidip o ülke vatandaşlığına iltica edebilirler. bu ülkede kimse insanları laik düşüncesinden ötürü suçlayamaz. şeriat istemek bir düşünce suçu değildir ama onun ateşli bir savunucusu olmak, o sistemi getirmeye çalışmak suçtur. bu ülkede komünist düşünceye sahip insanlar suçlanabiliyorsa düşüncelerinden ötürü şeriat düşüncesine sahip insanlar da suçlanabilir (komünist değilim) (eşitlikse herkes için eşitlik). ki düşünce suçuna karşı olan bir insan olarak, bu ülkenin bir anayasası bir yönetim şekli vardır. dini sadece tesettüre girmek, 5 vakit namaz kılmak zanneden kişilerle bu ülke hiçbir yere varamaz. "5 vakit namazımı kılarım ama ülkedeki bütün ihaleleri yandaşlarıma veririm, naylon fatura da düzenlerim, kaçak villa da yaparım, haksız şekilde 10 yılda 12 milyon ytl de kazanırım. ama 5 vakit namazımı kılıyorum, orucumu tutuyorum. allah affeder..." islam dini bu değildir!
    3 ...
  15. 9.
  16. sözde değiştiğinden dem vuran takiyyeci zihniyetin, asıl niyetini gözler önüne seren ve bir nevi manifesto niteliği taşıyan şiir. tabi burada asıl sorun şiirin kendisi değil, onu okuyanın hangi şartlarda, hangi amaçlarla okuduğudur. toplumun her kesimini kucaklayacağız diye gelip de istisnasız tüm devlet kademelerinde kadrolaşanlardır sorun..beyaz beyaz evlere sormadan, danışmadan bir adım bile atamayacak basiretsizlikte dış politika ilişkileri sürdürenlerdir sorun..

    pardon..milli görüş gömleğini çıkarmıştınız değil mi siz ? değişmiştiniz. hatta değiştim masallarıyla %33'ü de kandırmıştınız..

    yalnız geri kalan %67 olarak, biz yemiyoruz bunları haberiniz olsun..
    22 ...
  17. 10.
  18. ziya gökalp e ait şiirin bir kısmını alıp kendi siyasi görüşü lehine oyuncak etmiş bir başbakanın geçmişte söylediği talihsiz bir söz .
    2 ...
  19. 11.
  20. önce şiirin doğrusunu yazalım:

    minareler süngü
    kubbeler miğfer
    camiler kışlamız
    mü'minler asker.

    bu şiir,yukarıda da belirtildiği gibi ziya gökalp tarafından yazılmıştır.lakin bu şiirin bir de hikayesi vardır.

    malazgirt savaşı'nda karşı karşıya gelecek olan türk ordusu ve bizans ordusu,hazırlıklarını tamamlamışlardır,artık savaş vakti gelip çatmıştır.bizans ile anadolu topraklarında gerçekleşecek bu ilk büyük cenk,ziya gökalp tarafından şiirleştirilmiştir.

    ziya gökalp,bizans komutanı romen diyojen'i tarih önünde konuşturmaktadır:

    "Yaktırayım Kur'anı,
    Yıktırayım kabeyi
    şark'a gelen görmesin
    minareli kubbeyi".

    orada bir tarih yazılıyor idiyse,alparslan'ın cevabı şöyle olmalıydı:

    "minareler süngü
    kubbeler miğfer
    camiler kışlamız
    mü'minler asker!"

    tarih böylece yazılır ve malazgirt savaşı Müslüman türklerin açık üstünlüğüyle sona erer,anadolu'nun vatanlaştığının ilanıdır.

    üzerinden yıllar geçer ve istanbul belediye başkanı,malazgirt savaşı'nın gerçekleştiği topraklarda bir konuşmasında bu coşkulu şiiri okur,sonrası hepimizin malumu...

    suç(!)u,bölücülük(!)

    efendiler,bu şiirin okunduğu yerdeki insanların tamamı müslüman,bu şiirin okunduğu ülke topraklarının yüzde 90'Indan fazlası Müslüman,bu şiirin yazarı türkçülüğüyle meşhur bir zat olmasına rağmen bile hakkı teslim etmiş,muhteşem bir şiir yazmış,türkçülüğünü bir kenara bırakmış.

    bu milletin gerçekleriyle yüzleşmekten nereye kadar kaçacaksınız,biz buyuz kardeşim.bu şiir bölmez,bu şiir birleştirir.
    7 ...
  21. 12.
  22. şarkının devamı;

    I'm bringin' sexy back
    Them other boys don't know how to act
    I think it's special what's behind your back
    So turn around and I'll pick up the slack

    Come here girl
    Go ahead, be gone with it
    Come to the back
    Go ahead, be gone with it
    VIP
    Go ahead, be gone with it
    Drinks on me
    Go ahead, be gone with it
    Let me see what you're working with
    Go ahead, be gone with it
    Look at those hips
    Go ahead, be gone with it
    You make me smile
    Go ahead, be gone with it
    Go ahead child
    Go ahead, be gone with it
    And get your sexy on
    Go ahead, be gone with it

    Get your sexy on
    Go ahead, be gone with it
    5 ...
  23. 13.
  24. 14.
  25. başbakanın gömlek değiştirmeden önceki ideolojisidir.
    2 ...
  26. 15.
  27. bizi yönetenin ve bu sözlükte binlerce aşığı olan bir ismi lazım değil tarafından söylenmiş söz. bu arada o gömlek koktu be canım üstünde.
    4 ...
  28. 16.
  29. ben değiştim , artık demokratım diyen ama aslında demokrasiden nefret edenlerin okuduğu militarist faşizan şiir.
    1 ...
  30. 17.
  31. 18.
  32. tsk camii bombalayacak diyen beyinsizlerin görmediği ifadelerdir.
    birisi camiileri kışla olarak görüyor, minaraleri süngü olarak görüyor yani kutsal bir yer olan mekanları resmen silah olarak görüyor ama abd kuçusu çakma müslümanlar bu sözlere bırakın teokiyi, üstüne bu sözlerin sahibini iktidar yapıyor.
    bu durum bile işlerin ne kadar zavallıca olduğunun kanıtı olsa gerek.
    4 ...
  33. 19.
  34. 20.
  35. Ziya Gökalp'in ilk okul kitaplarında okutulan şiirinden bir parça öbeği.
    1 ...
  36. 21.
  37. 22.
  38. türkiye'nin seyrini değiştiren şiir. hafife almayın.
    0 ...
  39. 23.
  40. 24.
  41. nereden nereye ey gidi günler iç sesine pandik attıran vaktiyle şimdiki akepe liderinin dile getirdiği komik şiir..

    bu dizelerdeki asker müminlerin sahte deliller üzerinden kafalarına estiği gibi içeri insan tıktığına hiç şüphe kalmamıştır bugün.
    1 ...
  42. 25.
  43. tayyip erdoğan'ın siyasi hayatının bitirilmeye çalışıldığı şiirdir. zaman içinde farkedilen ise onun önünü kesmeye çalışmak halkın ona inancını daha da arttırmıştır.

    bu şiir olmasa başka bir sudan sebeple yine ceza verilecekti. şiirin doğrusu:

    minareler süngü
    kubbeler miğfer
    camiler kışlamız
    mü'minler asker.
    1 ...
© 2025 uludağ sözlük