cami vs cemevi

entry22 galeri0
    1.
  1. cami sünnilerin ibadet yeridir. cemevi ise alevilerin ibadet yeridir. camide namaz kılınır dua edilir. cemevinde cem denilen bir ibadet yapılır. ikisinin karşılaştırmasıdır.
    0 ...
  2. 2.
  3. hep cem kim dememe sebep olan ev, ile caminin kapışması.
    0 ...
  4. 3.
  5. ikisindede allaha ibadet edilir. allah kabul etsin. ayrıca hiçbirinde cinsiyet ayrımcılığı yoktur. camilerdede isterse kadınlar erkeklerle aynı yerde namaz kılabilir tabii bunun şartları vardır.
    3 ...
  6. 4.
  7. gereksiz karşılaştırmadır. cami (mescid) Hz Peygamber tarafından hayatımıza sokulmuş, Kur'an.da açıkça zikredilmiş bir şey iken, cemevi denen yer islam geldikten onlarca yıl sonra ortaya atılmış, içinde bir takım ritüellerin sergilendiği yerdir. ibadethane diyemeyiz, zira Allah.a ibadet şekilleri bellidir, kadın erkek bi arada sıraya girip sesli bir takım şeyler söyleyerek Allah.a ibadet edilmez. Hz Peygamber döneminde kadınlar mescitlere gelmişlerse de asla erkeklerle bir safa durmamışlardır, durmaları da saçma olurdu, kadın erkeğin bi arada olduğu yerde ibadet huşuu sağlanamaz, öyle camideyiz kalbim temiz ayağına da yatmayın, insanın yaratılış böyledir, bu yüzden Hz Peygamber ve Dört Halife hatta ondan sonraki dönemlerde de asla kadın ve erkek yan yana namaz kılmamıştır, kılmıştır diyen varsa yalancının önde gidenidir.

    Peygamberimiz ve Hz Ali.nin de böyle bir şey yaptığı vaki değildir. Hele peygamberimiz ve Hz Ali.nin bir vakit namazını kaçırmadığı, abdestsiz yere basmadığını göz önünde bulundurursak cemevi ile cami arasında kıyas yapmak manasız hale gelir. cemevi olsa olsa kültür müzesi olabilir. Haa biz müslüman değiliz kardeşim diyolarsa o zaman saygımız sonsuzdur, nasılki kilise var havra var, cemevi de olsun, ama biz müslümanız deyip de islamın hiç bir akıdesinde bulunmayan şeyleri islama sokmanın lüzumu yok. islam dinini herkes canının istediği gibi anlayamaz.

    Gusül abdestinin gereksiz olduğuna inanan zümreye ne anlatacaksın o da ayrı konu. cenabetlik sorununu çözemeyenler var bu ülkede. utanmadan ibadetten bahsediyorlar. (üstüne alınan alınmayan eksilemesin, herkes kendini iyi bilir)
    5 ...
  8. 5.
  9. bir alevi olarak her ikisine de giderim sıkıntı yok. fakat unutmayalım ikisi de ibadethanedir, bu hakkı tanımanız lazım.
    2 ...
  10. 6.
  11. cami ve cem kelimeleri aynı kelimeden türemiştir. kökleri aynıdır. aynı.
    3 ...
  12. 7.
  13. ibadet gizli ve kişi ile allah arasındadır. Ancak sosyal hayat ve kişinin cahil kalmaması bilgilenmesi için toplu mekanlarda dini ve ilmi bilimlerde yeterli insanların bulunduğu yerlerde toplanırlar. Ancak bu durum günümüzde sadece namaz kılmak ya da cem yapmakla sınırlı bırakılmıştır. Bunun nedeni ilimin okullarda yapılıyo olmasıdır ancak cami ve cem evlerindeki kişilerin ilim düzeylerinin düşmemesi gerekirken bu durum tam tersine bir çok cahil hoca ve dedeye neden olmuştur. Tıpkı kıraathanelerdeki gibi.
    0 ...
  14. 8.
  15. hayatında alnı secdeye gitmediği gibi, bunu marifet sayan insanların bazılarının yaptığı kıyaslama. kadınlı erkekli bi takım halk danslarına ibadet diyorsun, iyi hoş da kardeşim, ibadetin hası en büyük namaz değil mi, hiç aklına gelmiyor, senin haşa Allah.ın yerine koyup tapındığın Hz Ali.nin hayatını bi kere de mi okumadın, o zat namazsız bir vakit geçirmiş mi, ölür de namazını geçirmezdi, ramazan orucunu tutardı, onun çocukları Hasan ve Hüseyin de aynısını yaptılar, sen neyine güveniyorsun da hem yapmayıp bi de bunların yapıldığı yerleri eleştirmeye kalkıyorsun, öbür dünyada (tabi inanıyorsan) torpilin sağlam sanırsam, yoksa gg durumları seni bekliyor..

    Sözün özü islamın ahkamında cemevi diye ibadet yeri yoktur, insanlar cemevi diye bi evin içinde toplanabilirler, tartışabilirler, konuşabilirler, o ayrı konudur, fakat ibadethane olamaz, zira islam hukuku gelmiş, oturmuş, ve yerleşmiştir, sonradan bişey uydurulmaz, zaten islamın bu sağlamlığı sayesinde bugüne kadar bu ibadet itikat konuları ayakta durabildi.

    Cemevi diye bişey dinde olmadığı gibi oraya gidip ordaki bir takım gösterileri yapmak da asla Allah.ın emri değildir, ama senin hiç olmazsa Cuma günü mecburen camiye gidip Cuma namazı kılman Allah.ın kesin emridir.

    istersen bugüne kadar yapmadığın bişey yap, Kur.an.ı eline al, Cuma suresini aç ve o sure nasıl başlıyor oku. gerçekle yüzleş. Dedelerininin atalarının yolundan gitme Allah ve peygamberinin yolundan git, Kur'an.a uy. öbür tarafta kaç semah döndün diye sormayacaklar ama namazın tam mı diye kesin soracaklar dostum..
    0 ...
  16. 9.
  17. alevilikle ilgili lütfen aleviler konuşsun.
    1 ...
  18. 10.
  19. hz ali yaşasaydı vallahi, billahi, tallahi * tüm namazlarını kaçırmaz ve camiye giderdi. cemevlerininde yıkılmasını isterdi.

    edit : herhalde anladınız cahiller.
    0 ...
  20. 11.
  21. iki ayri mezhebin ibadet ettikleri allah i andiklari ve dua ettikleri dini yerlerdir.
    1 ...
  22. 12.
  23. ikisi de ibadethanedir. ikisinden birine bok atmak ne bir sünni'ye, ne bir alevi'ye yakışır.
    0 ...
  24. 13.
  25. biri müslümanların ibadethanesidir, diğeri alevilerin.
    not: aleviyim, alevi piriyim, ocakzadeyim.
    0 ...
  26. 14.
  27. gereksiz bir kıyaslamadır. zira cemevi ibadethane değildir.

    Bazı arkadaşlar bana özel mesaj atmışlar ebu hanifenin hocasının cafer olduğunu filan söylemişler, tabi Cafer de büyük bir zattı ve o da ehli sünnetti, namazı abdesti olmayan biri değildi bu yüzden bu bilgiden rahatsız değilim, ayrıca sünnilerin büyük kısmı ebu hanife.nin ahkamıyla dini hayatlarını sürdürürler, bilhassa Türkiye.de

    ibadette şekil aranmaz demiş aklı evvelin birisi. ben de ona namazın farzlarını hatırlatırım, sen secde etme de o namaz oluyo mu bi bak bakalım, sen rüku etme, tekbir getirme, oturma, kıbleye dönme, sonra namaz kıldım de, sabaha kadar kılsan faydası yok, namazın farzları vardır ve dört mezhepte de bu aynıdır.

    şiilik diye bir mezhep yoktur, şiilik bir görüş farkıdır, fakat mezhep değildir, siyasi bir görüşten ibarettir, dört mezhep ise siyasi görüş içermeden ibadetlere yönelik bir takım farklılıkları ifade eder.

    semah nedir ne değildir biliriz, fakat islam asla kadınlı erkekli, kadının ve erkeğin birbirini rahatça gördüğü hiç bir etkinliğe izin vermez, tarihteki semah da şimdiki gibi modern (!) değildi elbette. hele hele saz filan da çalınıyo buna ibadet demek ibadete hakarettir, sazlı sözlü ibadet mi olur. kültürel etkinlik olur anca. Allah.a sazlı sözlü ibadet ettik demeye utanır insan.
    1 ...
  28. 15.
  29. birilerine göre ibadet yeri camidir, sadece yat kalk allah allah hadi hoca bb öptüm görüşürüzdür.

    kuran'da ibadet yeri buluşma, toplanma yeridir. sadece dua oku çek git, bir de hocanı dinle değildir. imama soru soramıyorsun, kendi çalıyor kendi söylüyor, 2 dua oku kalk git, siyasi, cemaat propaganda yap bu mu olay?

    cemevlerinde küsler barıştırılır, yardımlar toplanır, sohbet ortamı vardır, dualar okunur vs vs,

    sonra aleviler islam'dan uzak dersin, yarrak uzak, alevileri kötülemenin başlıca sebeplerinden birisi faşist temelli dine aykırı olması, propaganda alanları olan camilere gelmemesi, kirli emellerince kullanılamaması... uzar gider.

    cemevleri ibadet yeri değilmiş bide, lan orospu çocuğu evde dua okuma? evde namaz kılma? sokakta herkesi vur, öldür, çünkü sadece 200 metre minare olacak başında bir robot imam, burada ibadet yapılır değil mi?
    1 ...
  30. 16.
  31. Cami yasal bir ibadethanedir cemevi ise ibadethane olarak tanınmaz ve kabul edilmez.
    0 ...
  32. 17.
  33. camide namaz sonrasi para toplanir cem evlerinde gormedim.
    1 ...
  34. 18.
  35. Cami sadece sünnilerin değil şii,vahhabi ve hatırlamadığım diğer islam mezheplerinin de ibadethaneleridir.
    0 ...
  36. 19.
  37. 20.
  38. --spoiler--
    ne farkeder ki cami ya da cemevi
    halkımız birdir bu camiada bilinir
    --spoiler--
    1 ...
  39. 21.
  40. caminin her türlü alacağı karşılaştırmadır.

    adettir ya not: sünniyim amk

    ulan böyle karşılaştırma olur mu dedirten versus.
    1 ...
  41. 22.
  42. cami legal cemevi illagal yapılardır. net..
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük