internette bir kac saatligine dolasan bir video'da görünen odur ki, bir rus terörist olarak, masum insanlari katletme misyonunuz olan oyun. sansüre karsi olan insanlar bile bu sahneye karsi cikmislar.
video'yu gördüm ve asiri gercekciligi ve oynayan oyuncudan canice yüzlerce silahsiz ve sizden kacan insanlari öldürme istegi, benim bile biraz zoruma gitti. video bütün sayfalardan "extreme violence" sebebiyle silinmis durumda. gerisini siz düsünün.
son infamy trailer'i ile beni benden almis ve baslik altina dördüncü entry'mi girdirmis oyun. resmen su anda asker modundayim. yüzümü boyadim, bicagimi hazirladim, patatesler elde...
infinity ward'ın pc versiyonunda içine sıçtığı bir online oyun sistemiyle birlikte gelecek oyundur.
dedicated sunucuları kaldırıp, yerine iwnet temelli p2p gaming sistemini getiren infinity ward'a forumlarda tepkiler çığ gibi büyümekte. pc oyuncularının çoğu siparişlerini iptal ettiklerini açıklıyorlar.
çıksa da oynasak artık dediğim oyun. world at war'dan sonra yeni silah özlemini giderir umarım. ne olursa olsun arisaka'dan sonra ilaç gibi geleceği kesin.
ismi "call of duty modern warfare 2" değil, doğrudan "modern warfare 2" olan boyut değiştirmiş olay. Call od duty ile modfern warfare'in artık ayrı oyunlar olarak -devam ederse- devam edeceği duyurulmuştur.
not: renkler bu perkleri unlock etme zorluk kriteri oluyor.
mavi ---> sarı ---> kırmızı
gibi bir sıralamaları var evrensel olarak.
--
yeni killstreak bilgileri:
- Predator Missile (5 killstreak)= istenirse, düşmana daha çabuk ulaşması için hızı arttırılabilir. yan efekti, accuracynin azalmasıdır. füzeyi kontrol ederken ekran titrer, falan fıstık.
bundan böyle, ''killstreak''ler aynı anda kullanılabilir. aynı anda 2 ''predator missile'' haritada görülürse şaşırmayın.
--
yeni challenge bilgileri:
- Flag Captured: rakip bayrağı kapıp, kendi bölgesindeki bayrağa ulaştırmak. (250 exp)
- One Shot Kill: tek vuruşta düşman öldürmek. (100 exp)
''challenge''lar; bundan böyle 1 defalığına değil, sürekli bir şekilde elde edilebilir olacak.
-- gametype:
- Domination: haritadaki 3 bayrak noktasını ele geçirip, en fazla süre elde tutmak.
- Ground War: ''domination'' + ''team deathmatch''
- Team Deathmatch
- Demolition: süre bitmeden önce atak takımdaki oyuncular, bombayı haritadaki 2 noktaya kurup patlatmaya çalışır. her spawnda, ataktaki her oyuncuya bomba verilir. a ve b noktalarından biri uçurulursa süre bir miktar arttırılır.
- Search and Destroy
- Assault: ?
-- map*:
- Afghan: (çöl ortamı, haritanın ortasında düşmüş bir uçak) http://www.youtube.com/watch?v=txtwnRpKylo
--
- public beta falan beklemeyin, olmayacak.
- klanlar için oyunda 153 tane hazır amblem olacak.
- şimdiden xbox 360 için, oyunun çıkışından belli bir süre sonra 2 adet map pack sözü verildi.
- oyunu kazandıran ''winning kill'', tur sonundaki 30 saniye içinde tüm oyunculara izlettirilecek; son an, slow motion olacak.
- rocket launcher seçmek, secondary weaponı feda etmek olacak. oyuncuya tabanca bile verilmeyecek.
- eğer ''killstreak'' halindeyseniz ve ölmemek için airstrike kullanmayıp, helikopter için gerekli killstreak sayısına ulaşmayı tercih ederseniz, airstrike feda etmiş oolmayacaksınız. bu durum diğer killstreakler için de geçerli.
- bir hatadan dolayı bazen oluşan, tabancanın taramalı gibi ateş etmesi sorunu bu oyunda olmayacak.
- büyük bir olasılıkla prestige levelleri pc için olmayacak. accomolade verileriyle yetinilecek.
- bıçak fırlatılıp öldürülen rakiplerin üzerinden bıçak geri alınabilecek.
- klan amblemleri unlockable olacak.
- sniperlar ve pompalılar da artık susturucu eklentisi alabilecek.
- riot shieldların da belli bir hpsi olacak. ancak bu ''hp'' yüksek olduğundan oyuncuya çok yüksek defans sağlayacak.
- aynı klandaki oyuncuların her biri, belli bir serverda oynarken birbilerini daha iyi farketmeleri için, diğerinin kafasında mavi bir marker görecek.
- riot shield, hızı oldukça azaltacak.
- oyunda dual wield kavramı yer alacak ve; pistollar, smgler ile bir olasılık shotgunlar için geçerli olacak.
bazı yeni perkleri, kill streak ödülleri, challengeları ve yeni sistem ''death streak''leri su üstüne çıkmış oyun. varolan perklerin bir nevi gelişmişi olarak nitelendirilebilecek pro terimi, nfs serisindeki gibi bu oyuna da uygulanmış. oyunu uzun süre nette oynamanıza ve çokça frag almanıza bağlılar. şu şekildeler;
tier 1:
Sleight of Hand
- Sleight of Hand Pro: sağ tıkla zoom yapmanın daha hızlı olması. Marathon: sınırsız koşu
- Marathon Pro: engellerin üzerinden daha hızlı geçme olanağı. Scavenger: yerde yatan cesetlerin üzerindeki mühimmatı toplayabilme olanağı. ( bomba, mermi vs.) Bling: susturucu ve red dot sight gibi 2 farklı eklentiyi aynı anda silaha ekleyebilme olanağı.
4 - Care Package: ortama kırmızı bir sis bombası atılır. bu noktada random bir kill streak ödülü veya cephane bulunur. ortamdaki herkes bu kill streak i kapabilir.
yorum: random kill streak düşmesi olayına götüyle güler herkes. aktive eden oyuncu dışındakilerin de ödülü kapabilmesi doğru tercih.
4 - Counter-UAV: karşı tarafın 3 kill streak le açtığı uav yi deaktive eder.
yorum: uav kullanmak daha taktiksel olacaktır. ''uav'm varsa kullanırım arkadaş'' olayı götte patlayabilir artık. 15 yaş altını kapsamıyor bu dediklerim. bunlar olayı farkedene kadar, serinin yeni oyunu çıkar piyasaya.
5 - Sentry Gun: belirtilen noktaya XM312 deploy eder.
yorum: unreal tournament 99 daki redemeer a tarzı bir olay. farkı ut de füzeyi düzgün bir rota izleyerek sonsuza kadar kontrol edebiliyordunuz. bunda ise açılı bir şekilde tepeden yere inen füzeyi yaklaşık 4-5 saniyeliğine kontrol ediyorsunuz. eğer füze kontrolü esnasında ölürseniz bile, füzeyi sonuna kadar kontrol etmenize izin veriyor oyun.
6 - Precision Airstrike: batı-doğu ya da kuzey-güney doğrultusunda saldırı yapma tercihini oyuncuya bırakan airstrike.
yorum: cod4 teki kodumunun random yönlü sistemini nihayet rafa kaldırmış olay. özellikle hq da kendi takım arkadaşlarınıza zarar verme olasılığı olduğundan çok sıkıntı yaratıyordu, airstrike ın hangi yönde yapılacağına karar verememek. bunu giderecek bu perk.
yorum: cod 4 teki helikopterin işe yaramayan füze sistemlerinin bunda işe yarayacağını ve hp sinin çok fazla olacağını düşünüyorum. http://en.wikipedia.org/wiki/MH-53
yorum: yoruma gerek yok. bunu orta seviyede kullanabilecek olan, ortamda sikerler durumuyla at koşturacak.
-- death streak perkleri;
öncelikle nedir death streak ? death streak, oyunda frag alamadan sıralı bir şekilde ölmenize rağmen oyun tarafından size bahşedilen 1 adet seçilebilir perk oluyor. şimdilik şunlar;
Painkiller: 3 kere frag alamadan ölmenizin ardından, hp nizi spawn dan sonraki 10 saniye boyunca 3 katına çıkarıyor.
yorum: l4m3r
Copycat: 4 kere frag alamadan ölmenizin ardından, sizi 4. öldüren rakibin mühimmatının aynısına sahip oluyorsunuz.
yorum: düşük levellı vs yüksek levellı bir durumda düşük levellı kişi için gayet akla yatar güzel bir perk.
-- challengelar;
Rescued: rakip tarafından saldırılan takım arkadaşının, rakibi öldürmek suretiyle götünün kurtarılması durumu. (50 exp) Hijacker: care package perkindeki pakedi, düşmanın çağırdığı durumlarda ele geçirmek. First Blood: bildiğin first blood. (150 xp) Offense: oyun türüne göre savunma yapan bir rakibi öldürmek. (50 exp) Comeback: death streak ten sıyırmak/kurtulmak. (100 exp) Position Secure: oyun türüne göre belirtilen noktayı ele geçirmek. (150 exp) Double Kill Multi Kill Triple Kill Longshot: uzun mesafeden frag almak. (50 exp) Share Package: rakip oyuncu care packageı ele geçiremeden kendisini indirmek ve pakedi kurtarmak. (550 exp)
multiplayerda ambiyans yaratmak için yepyeni aksiyonlar eklenmiş. ateş edilen bir borudan buhar çıkması, patlayan bir yangın musluğundan sular fışkırması gibi detaylar enfes olmuş. ayrıca cod 4'ten tanıdığımız gaz'in sesini bol bol duyuyoruz multiplayer'da.
"our uav is online" diye bir ses duyduğunuzda şaşırmayın. *
ayrıca belirtmek lazım ki infinity ward'ın basın ve halkla ilişkiler müdürü robert bowling (402) bir röportajında multiplayerda ulaşılabilecek maximum seviyenin 55 değil, 70 olduğunu belirtmiş.
11 killstreak sonucu elde edilen ac-130 olayı ise herkes için 1 kere ile sınırlanmış.
uzun lafın kısası cod 4'ten sonra multiplayer'ı enfes olan başka bir oyun yolda.
başına tekrardan call of duty getirilmesinin sebebi, fuarlar esnasında ve yapılan marketing araştırmalarında 40% oranında brand awareness kaybetmesi olarak gösterilen oyun.