müslüman birisi olarak bize yanlış aktarıldığını düşündüğüm durum.. belki bu yazdıklarımla günaha giriyorum ancak mantığa ters bir durum söz konusu, şöyle örneklendireyim; cünüp insanda atılan her adımın, alınan her nefesin haram olduğu söylenmektedir.. şimdi sadece kendini etkileyen bir günah söz konusu bu işte bir yanlışlık olduğunu düşünüyorum.. bir diğer tip olarak cünüp olmayan ama erkeklik içgüdüsü sayesinde ona buna erekte olan yoldan geçen hatunla dahi farklı fantaziler kuran bir tip düşünelim. şimdi hangi zihniyet daha zararlı ? biri cünüp ama kendince bir tatminiyet yaratıyor, diğeri ise cünüp değil ama beyni cünüp canlı bomba gibi dolanıyor...birinin her aldığı nefes haram sayısız günah, ötekisinin zihniyeti daha zararlı olmasına rağmen sadece ona buna baktığı için günaha giriyor.
kendimi bildim bilel abdest almayı bilmediğimden hayatım boyunca yaptığım eylemdir. çok şanslı ve arkadaşlar arasında ballı olarak tabir edilen bir kişi olmam da kafalardaki çoğu tabuyu yıkmaktadır.
2015 yılına gelmiş insanlık aleminin ağzına bilmem kaç kere su almakla, ıslak çorapla dolaşmakla vs bir bok olacağını, hele ki temizlik olacağını sanmasına afedersiniz hala götümle gülmekteyim.
kimi dindarın son derece mantıklı izahatlar yaptığı konudur. örnek: (#26663517).
her ne kadar bana göre güsul abdesti zorunluluğu oldukça, cinselliği "kirlenme=>iğrenme" refleksine bağlamamak zor olsa da, dindar insanların bana eksi vermek yerine, hem yazdıklarımı (#26663405), hem de yukarıda refere ettiğim entryi dikkate almaları menfaatleri icabıdır.
tamam, bir taraftan inançlı olup, diğer taraftan gusül abdesti farzını yok sayamazsınız ama hiç değilse çocuklarınıza gusül abdestinin "kirlenme" ile bağlantılı olduğunu öğretmeyin. örnekte bahsedildiği gibi "allah'ın emridir. uymak zorundayız" deyin, geçin...
insanların cünüpken kendini kirli hissetmeleri dinin getirisi değildir.
kişilerin dinin kurallarını illa bir sebebe bağlama heveslerinden gelir. Takva eksikliğidir bu. Rabbim bu şekilde kural koymuş uyuyorum değil de, sürekli bir Hz. ibrahim (o onun makamıdır bizim değil) havasında takılmalarından gelir.
Sen kulsun emredileni yapmakla yükümlüsün. Tebliğ yaparken kullandığın sebebler ilmiyle amel edemezsin. onlar zahiri anlamlardır. Asıl anlam, "Rabbim'in kuralı böyle, uyarım"dır.
nasıl oldu da insanlar bunu kirlilik olarak görmeye başladı? işte tam olarak bu takva eksikliğinden gelen sonuca değil sebebe bağlanmadan.
cünüpken neden abdest alınır?
benim inancıma göre: rabbim böyle emretmiş.
sebeblere takılı kalanlara göre: kirlendik, tüm kıl köklerimiz tıkandı. (yanlış denemez ancak eksik)
cünüplük kirlilik değildir;
ispatı;
Peygamber efendimiz namaz sonrası evine giderken toplanmış gördüğü ashabının yanına uğrar. selamlaşırlarken (şimdiki tokalaşma işte) sahabelerden biri ellerini kaçırır.
Peygamber efendimiz neden ellerini kaçırdığını sorduğunda sahabe "efendimiz cünübüm kirliyim"(artık su mu yoktu, imkan mı yoktu bilmiyorum. demek ki namaz vakti de sıkıntılı değil) der.
Peygamber efendimizin cevabı ise; "Müslüman kirli olamaz. Uzat elini."
Bu olaydan da anlaşılacağı üzere zahiri anlamı temizlik olan gusülün asıl anlamları bize bildirilmemiştir. ancak sadece zahirisine çakılıp kalmak sonucu unutup sebebe bağlanmaktır.
ibadetleri sebepler anleminde açıklamaya çalışan ve bunlara göre güya mantık yürütüp bu mantıkla da alışkanlık edindirmeye/edinmeye çalışanlar yüzünden toplum cünüplüğü salt anlamıyla pislik olarak algılamışyır. emrin sahibini göz artı edip, emrin verilmesinin sebeplerine bağlanmıştır.
Sözün özü: Siz emirleri Allah'ın rızası için yapın sebepleri zaten sizi düzgün yapar.
Allah rızası için oruç tutun, rızanın sonucu sıhhat bulun.
Allah rızası için zekat verin, rızanın sonucu garipler doysun.
Allah rızası için abdest alın, rızanın sonucu temiz kalın.
Allah rızası için namaz kılın, rızanın sonucu şefaate nail olun.
yani ne yapacaksanız Allah rızası için yapın, sonucu cennet/afiyet olsun inşallah.
hiç problem değildir. ama kimisi büyük bir problem olarak görür. işte problem olarak görenlerin yazdıklarını görüyorsunuz. hepsinin mesajlarının özü aynı: kendilerini kirlenmiş hissediyorlar.
şimdi ortalıkta gerçek bir kir söz konusu olsa eyvallah... yani şöyle çılgın bir sevişmenin sonrası gibi... o zaman zaten herkes hiç değilse bir duş alır. fakat malum olduğu üzere gusül abdesti rüyalanma halinde bile farzdır. öyle genital organları yıkayarak filan kurtulamazsınız. yatmadan önce hamamda kese attırmış olsanız bile sağlam bir gusül abdesti almak lazım gelir.
meselenin dini boyutu ayrı tabi. kural kuraldır... benim asıl takıldığım, çoğu zaman, ortada kir filan olmadığı hallerde bile insanların kendilerini "kirli" hissetmeleri.
söz konusu hislerinin nedeni, çocukluklarından beri maruz kaldıkları dini şartlanmalardır. maalesef diğer dinlerin bir çoğu gibi islam da cinselliği "kirlenme" ile bağdaştırmıştır. "kirlenmeden kaçınma, temizlenme" çocuğa daha dini anlamadan önce öğretilen, aşırıya kaçılmadığı taktirde, son derece haklı bir şartlandırmadır. bebekler kirlenmeyi hiç umursamazken, biraz büyüyüp, sakıncasını öğrendikten sonra büyüklerden bile hassas olurlar bu konuda. sonra mesele bir dengeye oturmaya başlar. her ne kadar dengeye otursa da sonradan öğretilen "kirlenmeye", "iğrenme" ile tepki vermek hassasiyeti hep içerilerde bir yerlerde kalır.
en büyük sorun, çocuk büluğ çağına ulaştığında, önceki şartlandırmaların eseri olan "kirlenme -> iğrenme" refleksinin, sonradan öğretilen gusül abdesti zorunluluğuyla birlikte ve haliyle kaçınılmaz olarak cinsellikle bağdaştırılmasıyla ortaya çıkar. cinsel sorunların, cinsel yaşamdaki mutsuzluğun ve cinsel konularda aşırı yobaz düşüncenin kök nedenlerinden birisi söz konusu şartlandırmalardır. oysa cinselliğin iğrenmeyi gerektiren bir yönü yoktur.
mastürbasyon sonrası temizlenmeden gezmek ile normal seks (normal seks ne amk) sonrası temizlenmeden gezmek olarak ikiye ayrılan ve ikisi arasında ciddi fark olan durum. ilkinde insan kendini nedense kirli ve rahatsız hissediyor, ikincisine göre çok daha fazla.