budizmin ateist bir din olması

entry14 galeri1
    1.
  1. ateizm'in sadece tanrıları değil bütün metafizik kavramları reddettiğini bilmeyen denyolara yorum yaptıran önermedir.

    budizm'de de metafizik öğeler ziyedesiyle mevcut.
    6 ...
  2. 2.
  3. 3.
  4. iyice aptal turnusolu olan konudur.

    Ateizm ya da tanrıtanımazlık, tüm tanrılara ve ruhsal varlıklara olan metafizik inançları reddeden ve var olan gerçekliği inanç yoluyla açıklamayı kabul etmeyen bir felsefi düşünce akımıdır.

    http://tr.wikipedia.org/wiki/Ateizm
    4 ...
  5. 4.
  6. bazı ılıkların temel kavramları vikipedi'den öğrenmesi gerektiğini gösteren konudur. entel kuntel başlık açacağım diye hamam oğlanına dönüyorsunuz. keseye devam.
    2 ...
  7. 5.
  8. --spoiler--ateist din olmaz. kaldı ki ateizm bir din değildir. --spoiler--
    0 ...
  9. 6.
  10. g*tünden element uydurmaktır. budizm bir din değil ruhani bir felsefe/düşüncedir. budizmi din olarak algılamak için diğer tüm dinleri* de insanı kendi içinde ızdıraptan kurtaracak bir düşünce olarak görmek gerekir.

    (bkz: sekiz aşamalı asil yol)
    http://tr.wikipedia.org/w...Sekiz_Katl%C4%B1_Asil_Yol
    3 ...
  11. 7.
  12. yanlıştır. Bazı arkadaşlar belirtmiş ateizmde metafizik yoktur. Ha hem olağandışı varlıkları reddedip hem de metafizik şeylere inanan gerizekalı var mi bilmem ama ona ateist denmez. Dense dense ışte ben dedim gerizekalı denir. Budizmde ruh kavramı olduğu için ateizmle paralel değildir ne yazık ki.
    2 ...
  13. 7.
  14. din de bir öğreti sistematiğidir. olayı algılarımızdaki ''din'' tanımından ziyade bir öğretiler, kuramlar, kurallar bütünü sayarsak şayet, budizm gibi etik öğeler içeren bir yapının ateist bir algı üzerine inşa edilmiş olması onun bir din, bir öğreti olduğu gerçeğini değiştirmez. yani kavramlar üzerinden sonu olmayan tartışmalara girmeye gerek yok.
    evet budizm'de bir tanrı algısı yoktur, tanrı'ya ihtiyaç da yoktur. mühim olan kişinin kendi öz benliği ve varlıklar alemidir. materyalist bir dünya görüşü olan budizm daha çok varlığın kendi sınırları içindeki erdemi tartışmıştır her zaman, metafizik konulara hiç değinmemiştir.

    ayrıca budizmin tarihine baktığımızda Siddhartha Gautama'nın yani buda'nın bu öğretiyi politeist brahma inancına tepkisel olarak doğurduğu görülür.politeizm de çoğunlukla putperestliğe kapı açan bir görüştür. çünkü inancın nesnelleşmesi ihtiyacı insanlığın tarihi ile yaşıttır. buda ise bu açmaza tepkisel olarak herhangi bir tanrı algısı olmayan sadece insandan ve evrenden ibaret bu öğretiyi geliştirmiştir. sonuç olarak tanrı algısı yoktur ve bu teist biri açısından ateizm olarak adlandırılacaktır, gayet normal.

    peki ateizm bir ''din midir'' diye sorarsak yine başta ki konuya dönmemiz gerek, din kavramından hristiyanlık, müslümanlık vs. bir olguyu anlıyorsak elbette değildir, geniş çerçevede ve kavramsal karşılığı olarak ''din midir'' diye sorarsak, evet bir dindir denebilir. çünkü din dediğimiz olgu hayatı belli bir felsefi görüş etrafında şekillendirmekten ibarettir. ateist arkadaşlar haklı olarak din kelimesinden hoşlanmıyorlar, ateizm bir felsefi yönelimdir, kuralları olan ya da olmayan ve ya kurala bağlı kalma zorunluluğu olmayan insanlığın ortak değerleri üzerine inşa edilmiş herhangi bir ''şey'' olarak adlandırmak da doğru olacaktır ateizmi.
    2 ...
  15. 8.
  16. iyice lise düzeyine inen kavramsal konu. içinde tartışılacak net bir şey yok aslında. son ve basit bir çözümle ile noktalıyorum.

    1- budizm felsefe değil dindir. ama felsefesi olan bir dindir. öreneğin karma felsefesini içinde barındırır.

    2- budizm ateist bir dindir şeklinde oksimoron bir tanım kabul edilemez. en basitinden buzdizm'de reankarnasyon inancı vardır. yani insan ruhunun başka bir bedende yeniden hayat bulacağına inanırlar.

    3- ateizm'de ruh kavramı yoktur. ruh sandığınız şey esasen bilinçtir.

    son bir sonuç olarak bütün dinlerin ortak özelliği varlık korkusudur, yani bitme korkusu, kimisi öte tarafa gideceğine inanır kimisi yeniden dünyaya geleceğine. temelde herşey bitme korkusuyla başlar. ki bence yaratılış merakı bile bundan çok sonra gelir.
    3 ...
  17. 9.
  18. http://tr.wikipedia.org/wiki/Budizm 'de_Tanr%C4%B1

    --spoiler--
    Budizm genelde bir din olarak kabul edilir; ancak kimi zaman Budizm için “ruhani felsefe” tanımı da yapılmaktadır. Bunun nedeni Budizm’de mutlak bir yaratıcı tanrı fikri bulunmamasıdır. Buda’nın yaşadığı dönemlerden itibaren, bir yaratıcı kavramının bulunmayışı Budist düşüncenin ayırt edici özelliklerinden biri olagelmiştir.
    --spoiler--

    kaynak: B. Alan Wallace, Contemplative Science. Columbia University Press, 2007, s. 97-98.

    wikipedia daki kaynak olayını bilmeyen demirimsinin içine s*çtığı ve sıvama bölümüne geçtiği konudur...

    yok sen savını kabul ettirince ne olacak rektum'un tavana mı erecek? he yanı rahatlayacak konuyu bırakacaksan (bkz: yav he he)
    2 ...
  19. 10.
  20. okuduğunu anlamaktan aciz olanların yorum yapmaktan çekinmediği konu.

    --spoiler--
    Ateizm sıklıkla "dinsizlik" ile özdeşleştirilse de, Budizm gibi bazı Uzakdoğu dinlerinde de "yaratıcı" anlamında bir tanrının varlığına rastlanmaz. Bu yönüyle de ateizm ile dinsizlik birebir örtüşmez.
    --spoiler--

    burada ateizm salt dinsizlik demek değildir diyor, yani sadece tanrıyı reddetmeyi ateizm olarak görmemek gerekir diyor. buradan 'budist ateist bir dindir' sonucunu çıkarmak için insan kafasına çok kötü darbeler almış olması gerekir.
    2 ...
  21. 11.
  22. çok salakça bir önerme. kesişen öğeleri* ele alıp satanizm ilahi bir din demek gibi bir şeydir bu.

    hayatımda duyduğum en salakça önerme.
    2 ...
  23. 13.
  24. (bkz: Ateist din) derken insan hayatının her alanına karışmayan, şeriatsız-dini hukuku olmayan din demek istemiştir. Bu konuda Arthur Schopenhaur'un bir sözü vardır: ''Yahudilik ve islam, optimist(iyimser) ve teist(Tanrıcı) dinlerdir. Buna karşılık Hristiyanlık ise pesimist(kötümser) ve ateist(Tanrıtanımaz) bir dindir.''
    Uzakdoğu/Doğu Asya dinlerinin insan-toplum ilişkileri; Ortadoğu/Güneybatı Asya dinlerindeki gibi helal-haram, şeriat/dini yasa, ırkçılık(goyim, mevali) vs. tuhaf, yöresel/ulusal ve vahşi/şiddet içerikli değildir tam tersine evrensel, barışçıl ve felsefidir.
    0 ...
  25. 14.
© 2025 uludağ sözlük