nikahın üç bağını tek seferde koparan ifadelerdir. bu ifadeler boşanmanın sembol halidir, zira aynı anlam yüklenen her ifade boşanma için geçerlidir.
örn: sen benim karım değilsin, seni nikahımdan çıkarıyorum, seni boşuyorum... gibi sair surette söylenebilir. bu sözlerden her hangi birini bir sefer söylemek (şaka olarak ya da anlamını bilmeden söylense dahi) nikahı düşürür. (bkz: talak-ı rici) böyle bir durumda erkek iddet müddeti geçmeden (takriben 4 ay 10 gün, kadının hamilelik durumuna netlik kazandıran süre) pişman oldum, nikahıma geri dönüyorum.. ve sair sözü dili ile ikrar edip hanımının elini tutsa yahut öpse nikahı kurtulur, mehir ve şahit gerekmez.
fakat buna benzer kinayeli sözler söylenirse (boşama niyeti ile söylenmek şartıyla),
örn: istemiyorum seni, defol git, cehenneme kadar yolun var... gibi, yahutta kayınpedere "senin kızını istemiyorum artık" gibi bir söz söylenmesi de nikahı düşürür. (bkz: talak-ı bain) böyle bir durumda nikahın üç bağından biri kopmuş olur, aynı odada yatamazlar, yeniden nikahlanmak için iddet müddeti, şahit ve mehir gerekir. (talak-ı rici ile eşini boşayan erkek iddet müddetince nikahına dönmezse bu durumda da talak-ı bain hasıl olur.)
ve bu sözlerin üç kez tekrarlanması... (bkz: talak-ı selase) işte bu iş ortalığı karıştırır arkadaş. hülle olmadan nikah olmaz. erkek karısını talak-ı selase ile boşarsa kadın iddet müddeti bekleyip bir başkası ile nikahlanıp, cima edip, bir iddet müddeti daha beklemedikçe boşandığı kocasıyla birleşemez. cenab-ı hakk bu şartlar ile evliliğin ve boşanmanın çocuk oyuncağı olmadığını bizlere göstermiştir.-ki şakası bile yasak- hülle gibi düşünmesi bile korkunç bir şartı sunmuştur ki erkek karısını boşarken iyice bir düşünsün...
inanan arkadaşların dikkatli olması gerekir, inanmayanlar için zaten söylenecek bir şey yoktur. alay konusu yapılmamalıdır o kadar.
dini nikah için imama ihtiyaç olmadığını bilmeyen bünyelerin hezeyanıdır. evleneceklerin güvenilir 2 şahit önünde evliliklerini ilan etmeleri de "dini" nikahtır. bu lakırtıları eden güruhun niyeti belli de hem laik hem müslümanım diyen kitle bu kadarcık şeyi de bilsin. bu dinsiz yobaz sürüsünün söylediği yalanları "müslümanlık" sanıp ona göre laf yetiştirmeye çalışanların şeyhlerin taşaklarını yalayan kafasızlardan entelektüel olarak hiç farkı yok.
ayrıca islam'da ruhban sınıfı yoktur deyip her halta imam aramak nedir biri de onu anlatsın bir ara.
-aylin sana birşey demek son bir şey demek istiyorum.
+hayır kamil olmaz tekrardan evlenemeyiz. hem daha yeni boşandık.
-onu değil be, başka birşey.
+hadi söyle ozaman kamil çok işim var.
-boş ol boş ol boş ol. hep yapmak istemiştim be, oh rahatladım.
+hıı ?
bilginin kaynağını sorgulamayan ve duyduğunu araştırmadan yoksun zihinlerin, bir anda ahkam kesmesine vesile olabilecek ve şuursuz kimsenin basitliğin adeta bir göstergesi ve o kişinin kendini göze batırma vesilesi olan söylemdir...
evli ya da bekar, öylesine, şaka amaçlı bile söylenmesinin doğru bulunmadığı boşanma sözleri. yaşanmışlıklar vardır, lütfen şakayla da olsa söylemeyiniz.
nikah kıyılırken, kadın kocasından * 3 bain talaktan birini talep ediyorum diyerek, 3 boşama hakkindan birini alabilir. bu durum 3 haktan biri mi? ahaha gibi gülümsemelere neden olsa da, erkegin kafasına göre boş ol boş ol diyebileceği durumlarda kadının haklarını koruması ve erkeğin kadını boşamaması gibi durumlarda kadının hak sahibi olmasını sağlar. Ayrıca duyduğuma göre bir defada 3 kere boş ol denmesi harammış.
bir sonraki dönem de iktidar olurlarsa:"akp milletvekillerinin grup toplantısında medeni kanunda yapmak istedikleri yasa değişikliğiyle boş ol uygulamasını geri getirme çabasında oldukları bildirildi."
hepsinin aynı anda üst üste söylenmesi birçok alim tarafından tek olarak sayılır.
bir gün sinirlenip 3 defa boş ol demekle eş boşanmış sayılmaz. boş olların her biri farklı zamanlarda söylenmelidir. kimilerine göre 3 aylık sınır vardır.