boy abdesti şartları oluştuğunda yapılması gereken farzdır.hem maddi hemde manevi yönü vardır. emri yerine getiren müslüman iyi bir amel yapmış olur hem bunun mukafatını kazanır hemde zararlı bir işten kendisini muhafaza etmiş olur.
yanlış bir sanı değildir. çünkü ebu hureyre r.a. ın rivayetine göre peygamberimiz (sav) "gusülde abartılı olun ki günahlarınız affolsun" demiştir. burada abartmaktan kasıt kapsamlı bir biçimde yıkanmaktır. ayrıca islam kolaylık dinidir. bunu kafanızda zorlaştırıp "hadi lan olur mu öyle şey" demek çok saçma.
Yahu,abdest günahtan arındırmaz,sadece kutsal şeylere el sürebilecek kadar temiz kılar müslümanı.
Azını burnunu temizle,ayağını elini yıka,mantığını kavra hele ...
(bkz: çıkışta bekle beni)
(bkz: yaz tatilinde camiye gittiydim)
Yanlıştır. Gerektiği için boy abdesti alan kişinin günahlarının döküldüğü değil, vücudundaki tüy adedince sevap kazandığı belirtilir. Günahlardan arınmak suyun altında durmak kadar kolay değildir.
gerdek gecesinde bile o geceki dualarınız kabul olur diyerekten gelinle damadın namaz kılmasını bekleyen ve namazı jet imam eşliğinde kılarmıs gibi 10 saniyede bitiren bir toplumun buna inanması gayet normal karsılanmalı...
aptallıktan başka bir şey değildir. su ancak fiziksel olarak arınma sağlar, girdiği bütün delikleri temizler evet ama bedenle ruh arasında bir delik mi vardır ki su girip ruhu da temizlesin? her boku ye, bütün pislikleri yap sonra gel sudan medet um, hadi lan!
Nasuh tevbesi ettiğinizde Hak Teala tüm günahlarımızı affeder. Cunubluktan çıktığınızda yani Gusl edip arkasına nasuh tevbesi ederseniz tüm günahlarınızdan arınırsınız. (nasuh tevbesi bir daha yapmamak üzere tevbedir)
boy abdestinin alınmasını gerektiren şartlar ve koşullar bellidir. fakat çoğu insan boy abdesti aldığında tüm günahlardan arındığını sanar. aynı pazar günü kilisede papazla konuşmuş hristiyan gibi. bir de utanmadan o hristiyanla dalga geçer.
ne güzel lan üç ağza, üç burna güle eğlene cennete...
siz gidin ben gelirim.