Haydar-ı kerrar Hz. Ali birgün abdest alırken bir gayrimüslim gelerek;
--"Siz boşuna ibadet ediyorsunuz" der.
Hz. Ali;
--"Neden" diye sorar.
--"Çünkü Allah yok" der gayrimüslim.
Hz. Ali tarihe geçecek şu cevabı verir.
--"Yoksa biz hiçbir şey kaybetmeyiz. Ama ya varsa?"
(bkz: Kıssadan hisse).
allah, varlığı zorunlu olan ve bütün övgülere layık bulunan yüce varlığın adı iken onun için
ne olur ne olmaz biz yinede inanalım demek allah'a inancın zayıflığından, ona olan imanın sallantıda olmasından gelir.
"ne olur ne olmaz" cümlesinde bir tereddüt var. bu cümlenin içinde tam bir teslimiyet, sağlam bir iman yoktur kanımca. daha çok "biz yine de götü sağlama alalım" alt bilinciyle söylenmiş bir sözdür. allah'a, peygambere, ahiret gününe, meleklere, kaza ve kadere iman etmiş müslümanlardan duyamazsınız bunu. faul yapmaya çalışanların üretimi.
müslümanlık varsa yoksa üzerine gitmez. tamam bir yaratıcı var kabul ettim diyerek boş boş yaşamakla hayat geçseydi eminim ki herkes bunu söyler hayatına devam ederdi. burda asıl sorun emir ve itaat. geçmiş ve şimdi ki zamanlar da adam müslümanım diyor ama hiç bir faaliyet yok. şimdi inanmayan adam gibi yaşayan bir müslüman kişiyim diyenin farkı ne olabilir ki? söz ile söyledigini itaat ile devam ettirirsen dinini yaşarsın. hz ali ye soru soran adam ve verilen cevap ne kadar gerçekleri yansıtır kaynaklar ne kadar dorudur tartışılır ama ilimin kapısı olan hz ali eminim ki boş bir söz söylememiştir ve hak sözü üzerine cümlesini kurmuştur.