bir hafızın ateiste karşı müthiş açıklamaları

entry7 galeri0
    1.
  1. ben şahsen ikna oldum...

    https://x.com/uzaktan_gelen_/status/1799370788795293993?t=on5um4x1eklmpx-pc6hcıa&s=19
    2 ...
  2. 2.
  3. puhauhahauaha. patladım amk. valla yarısına kadar izleyebildim. hafızın mallığına daha fazla dayanamadım. bu dindarların alayı mantıklı soru sorulduğunda afallıyorlar.

    şu bardağın yaratıcısı diyor ya. güler misin ağlar mısın. ulan salak o bardağı insanlar yaptı. hadi onu geçtim, soyut olan tanrıyı daha kanıtlayamıyorsun sen. bir de adama inanmıyorsun diyor. inanmıyor çünkü din ona mantıklı gelmiyor. sorgulayıp mantığa ulaşmış adam.

    hele matematik örneği vermesi tam fecaat. 2+2=4 etmesine inanmak diye bir şey yoktur. matematik mutlaktır. matematik kurallarını kimse değiştiremez. matematiği reddetsen bile matematik hayatın her yerinde olmaya devam eder. aynen fizik kanunlarının işlemesi gibi.

    türkiye'nin başkenti ankara'dır. ben türkiye'nin başkentinin ankara olduğuna inanmıyorum diyebilir mi bir insan? nesnel ve öznel kavramlarından haberi yok daha bu dindarların. *
    4 ...
  4. 3.
  5. 4.
  6. Ateizm de bir inançtır. Saygı duyarım. inanan dindar insanlara da aynı saygıyı duymak gerekir. Evrim denilen teorinin de matematik gibi mutlak bir kesinliği olmadığını bilmek önemli. Bir iki "dindar" diye nitelenen kişinin saçma açıklamaları inanan insanları bağlamaz. Bilim, faydalı hiçbir mutasyonu literatüre geçiremediği halde, fantastik derecede iddialı bir bilim insanının arkasından giden bağnaz inanıştaki saplantıyı, tıpkı bu "dindar" dediğiniz insanlardaki gibi aşamıyor. Darwin dahi açıklayamadığı pek çok şeyden bahsetmiştir. Günümüzde bile atomun bilimsel olarak açıklanamayan kuvvetlerine bilim dünyası kendince isimler uydurup durmaktadır. Ben bilime inanırım. Bilim insanın içinde "ben" denilen kişilik ve karakteri, açıklayabilir ve ölçümleyebilir mi? Adına ruh deyip işin içinden çıkılamaz; çünkü bilim ölçüme ve mutlak gerçekliklere, ispata dayanır ve yalanlanamaz. Evrim denilen şey bu bağlamda sadece bir inanıştır ve bilimin ruhuna ve özüne de hakarettir. Kanun ispat, teori iddiadır. Ateistler içlerinde bu inanışı ispata geçirilememiş teori için şunu düşünmeliler: Her varlık ispat edildiği üzere cansız atomlardan oluşuyor ve bu cansız atomlar insanın da ham maddesidir. Peki, içimizde "ben" dediğimiz varlık nedir? Bilim bunu asla açıklayamaz; çünkü insan yaratılmıştır. Bilmek ve öğrenmek insanı her varlıktan üstün, kibir ve saplantı da şeytandan aşağı konumlandırır. Şeytanlaşmış insanların dünyayı ne hale getirdiği gayet ortada. ister inandığını iddia eden bir sözümona çakma! dindar olsun; isterse kindar bir ateist, bu böyledir. Allah eğriyi doğruyu en iyi gören, yalanı gerçeği bilendir. Saygılar efendim. Herkese...
    1 ...
  7. 5.
  8. başta yanlış ayeti açan hafız, sonunda ateisti delirtir;

    (04.44 ve takip eden saniyelerde) manayı değil, aç şunu Allah'tan geldiği gibi oku be insan evladı..

    demek Allah'tan geldiği gibi..
    çok değişik bir ifade tarzı..
    kitabın Allah'tan geldiğini söylüyorsun..
    dilin doğru sürçmüş..
    Allah mı söyletiyor yoksa..
    enteresan..

    far görmüş tavşan gibisin aşko. fena yakalanmışsın. hani bi reklam vardı ya, "bırak numarayı Aysel, senin hattın Turkcell". sen yalan söylüyorsun ama Allah bu ya, dilin doğru söylüyor.

    yav varya yurdum ateisti bile bi tuhaf. sinirlenip devreleri yakınca fabrika ayarlarına dönüp farkında olmadan bir an allahına vasıl olmuş. sanki, adeta devam eden (53) ayetin sonunda belirtilen ifade tecelli etmiş: "iyi bilinmeli ki bütün işler dönüp dolaşır Allah’a varır". ateistin dili farkında olmadan Allah'a dönmüş. kim bilir ilerde belki kendi de döner. yan Allah, dön Allah, döner mi, döner. zaten bizim memlekette dönen dönene..

    ---

    şimdi gelelim esas konuya;

    iddia: "Hz Muhammed (s.a.s.) kendisine kuran gelmeden önce ateistti" diyor / diyorlar. iddia bu. buna sebep olarak da ayette geçen şu ifade referans alınmış:"...Sen kitap nedir, iman nedir bilmiyordun.."

    Şura 52/53 ayet bu;

    işte böylece sana da kendi buyruğumuzla bir ruh (Kur’an) vahyettik. Sen kitap nedir, iman nedir bilmiyordun; ama şimdi onu, dilediğimiz kullarımızı sayesinde doğruya eriştirdiğimiz bir ışık kıldık. Hiç şüphe yok ki sen doğru yolu, göklerin ve yerin yegâne sahibi olan Allah’ın yolunu göstermektesin. iyi bilinmeli ki bütün işler dönüp dolaşır Allah’a varır.

    tefsiri de şu;

    52. âyetin “Sen kitap nedir, iman nedir bilmiyordun” diye çevrilen kısmını bu olgu ışığında şöyle açıklamak uygun olur: Sen daha önce sana verilen kitabın içeriğini ve bütün iman konularını bilmiyordun, bunların hakikatini idrak etmiş değildin. Nitekim bazı âyetlerde iman kelimesi “islâmiyet, Allah’ın buyruklarına uygun olarak yapılan ameller ve yaşanan Müslümanlık” anlamında kullanılmıştır (meselâ bk. Bakara 2/143). Ayrıca, âyette “Mümin değildin” denmemiş, “iman nedir bilmiyordun” buyurulmuştur. Burada geçen “bilme” anlamındaki derâ fiili, sıradan bir bilgiye sahip olmayı değil, bir konunun hakikatine vâkıf olmayı ve inceliklerini idrak etmeyi ifade eder (Râgıb el-isfahânî, el-Müfredât, “dry” md.; ibn Âşûr, XXV, 152-153). Pek çok âyet ve hadiste aklın ve insanın doğasına yerleştirilmiş donanımların iyiyi kötüden ayırt etmedeki rolü ve önemi üzerinde durulur; fakat bu âyet göstermektedir ki insan (aklıyla evrendeki düzene hâkim bir iradenin ve gücün varlığını tesbit edebilir ve fıtrî özellikleriyle birtakım insanî değerlere ulaşabilirse de), Allah’a nasıl kulluk edileceği ve O’nun hoşnut olacağı hayat çizgisinin hangisi olduğu hususunda ancak vahyin rehberliğinde tam ve kuşatıcı bilgiye sahip olabilir; ilâhî dinlerin ortak amacı da aklın beşerî zaaflara yenik düşmemesi için onun önündeki yolu aydınlatmaktır.

    https://kuran.diyanet.gov...i/4324/52-53-ayet-tefsiri
    ________

    bu örnekte ateist olduğunu iddia eden şahıs daha kendi savunduğu fikrin terminolojisinden habersiz. zira ateizmi tanımlayan wikipedi tanımına göre;

    https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Ateizm

    "Kelime anlamında da belirtildiği üzere ateizm, din ile ilgili bir kavram değil, tanrı ile ilgili bir kavramdır. Dinlerin varlığı, dinlerin tanımının ne olduğu, dinlerin iyi mi yoksa kötü mü olduğu ateizmin konusu ve tartışma alanı dışındadır. Bu din karşıtlığının tartışma alanıdır." diyor. halbuki o Hz Muhammed ateistti diyor. oysa ayette ne diyor cenabı Hakk:"..kitap nedir, iman nedir bilmiyordun.." yani sen allahı biliyordun ve ona inanıyordun ama dini, biz gönderdikten sonra öğrendin. yani Hz muhammed ateistin iddia ettiği gibi allahsız değildi. bilakis Hz ibrahimden beri süregelen tek bir ilah olduğu inancına dayanan tevhid ve Hanif dini üzereydi. öte yanda hadi diyelim ki, velev ki ateist yanlış ifade etmiş, dinsizliği kastetmiş olsun, bu duruma göre bile yine Hz Muhammed dinsiz değildi. islam'dan önce Hz peygamber (s.a.s.) Hanif dini üzereydi ...

    bakınız Hanif dini;

    https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Hanif#:~:text=Kur 'an%20hen%C3%BCz%20insanlara%20ula%C5%9Fmadan,olarak%20inan%C4%B1p%20g%C3%BCvenen%22%20manas%C4%B1n%C4%B1%20ta%C5%9F%C4%B1r.

    burdan ateist geçinen şahsa sesleniyorum, kardeş...
    daha çok fırın ekmek yemen lazım senin be..
    cehalet paçalarından akıyor..
    ateistlere kötü örneksin..
    çünkü cahilsin..
    aç da oku..
    öğren..

    işi biraz mallığa bağlayan hafızla dalga geçmeden önce dön de bir kendine bak. zira ilim herkese lazım...

    dipnot: Hz Musa (a.s.) dönemindeki firavun da ilahlık davasında bulunmadan önce Allah'a inanıyordu. yani cahil değildi. hatta sarayının girişi üzerine "Bismillahirrahmanirrahim" yazdırmıştı. o halde verilen ilimden rahatsız olan ve gocunan bazı dinsizlerin derdi cehalet değil demekki. inatla osirisi veya horus'u savunmaları inkarlarının bir tezahürü. istiyorlar ki herkes de kendileri gibi olsun. halbuki iman ve küfür savaş halindedir ve bu imkansızdır. mücadele kıyamete kadar devam edecektir. zira cennet ve cehennem boşuna yaratılmamıştır. o halde iyi olan kazansın...
    3 ...
  9. 3.
  10. insanlik tarihinin 600 lu yillarda basladigini sanan kisiler, ahlaki dusuncenin de orada basladigini saniyor. kendi saplantilarindan hic bir sekilde kurtulmaya dotu yemiyenler, surekli ne kadar sacma olursa olsun savunmak ve anlam aramak zorunda goruyor kendini. firavun doneminde yasasa, osirisin ne kadar mantikli oldugunu, firavunun horus oglu olmasinin ne kadar da mantikli olmasini olumune savunacak.
    3 ...
  11. 4.
  12. Hafız ikna edemeyeceği ateiste önce Allah'a inan der.
    2 ...
© 2025 uludağ sözlük