tek taraflı bakılmaması gereken olay. bir hayvanın canice öldürülmesinin savuluncak tarafı olmadığı gibi canice insanlara saldırmanında anlamı yoktur. 5 dakkada bir gösterip insanları iyice topluma düsman hale getirmeye gerek yok. nerden biliyorsunuz belki adam hayvancılık yapıyor ve ayılar bütün koyunları öldürdü. belkide adam ayılar yüzünden ac kaldı. evine ekmek götürcek parayı bulamadı. cocuğunu okuldan almak zorunda kaldı. nerden biliyorsunuz?
goruntuleri izlerken aklima bir soru takildi. bu goruntuleri ceken kameraman arkadas ve ekibi neden olaya mudahale etme geregi duymadilar? boyle bir haberi yakalamak daha mi onemliydi sizler icin? peki neden boylesine bir olayi gerceklestiren gercek ayilarin tek bir kare bile goruntusunu goremedik? aklima takilan en kotu soru ise ilginc bir haber yakalamak ugruna bir canlinin hayati mi feda edildi?
hayvan öldürmekle insan öldürmek arasında sadece bir adım vardır önermesinin akıllara düştüğü olaydır.
hoş yapanlara insan demek insanlığa yapılan hakarettir aynı zamanda.
bir veteriner hekim olarak gözyaşları ile izledim görüntüleri, daha doğrusu yarısını izleyebildim.
2 gündür yazacağım elim klavyeye gitmiyor. ne kadar saçma sapan varlıklar olduk!
doğal yaşama ayak uyduramamak kendi sonumuzu hazırlıyor ve bu o kadar açık ki...
neyse ben bişey demiyorum.
bugün bir dönerci büfesindeki tv de seyretmek durumunda kalıp iştahımı kaçıran ve ortaklaşa vay ayı oğlu ayı dediğimiz ve ayılara hakaret ettiğimizi farkedip göt olduğumuz olaydır.
insan olanin televizyonun ekranina uzuntuden 3 saniyeden daha uzun süre bakmasina musade etmeyen talihsiz olay. Yapan ayilar heralde hayvancagizin uye oldugu gruptan degildi, yoksa ayni irktan hayvanlar birbirlerine daha ilimli davranirlar dogada.
bazı yobaz beyinlerin bu linç girişiminin insandan insana değilde insandan doğaya olduğunu anlayamamış olması ve ahkam kese kese yok beşyüz sakaryalı yok bir milyon isveçli yazması gayet normal karşılanması gereken bir durum.
acımıyorum arkadaş. insandan insana yapılan hiçbir toplu linç girişimine acımıyorum. çünkü doğanın en acımasız yaratığıdır insan. bu konuda hepimiz aynı fikirdeyiz değil mi?.bizim doğaya neler yaptığımızın farkında değilmisiniz?.buz parçası bile bulamadığından millerce yüzmüş,bir deri bir kemik kalan kutup ayılarına ne demeli. onlar mı buzların erimesine sebep veren. yoksa bütün büyükbaş hayvanlar habire gaz çıkarıyorda ondan mı giderek açılıyor ozon deliği.o kocaman kafamalarımız almadı mı hala?.koka kola tenekelerini doğal yaşama alanlarını işgal ettiğimiz o hayvanlar atmıyor sokakaklara. onlar araba kullanmıyor, ağaç kesmiyor, orman yakmıyor, doğayı tahrip etmiyor.
biz dünyayı işgal ediyoruz.biz yaşamayı onlardan daha az hak ediyoruz. düşünemedkileri için bir araya gelip toplanarak örgüt kuramıyorlar. konuşamıyorlar,dertlerini anlatamıyorlar. sürekli ezilmeye ve yok edilmeye mahkum olmuşlar biz düşünebilen(!) canlılar tarafından. yazık bize çok yazık. bütün bunlar ve daha fazlası yaşanabiliyorken hala kalkıp iki genç linç edildi ya onlar ne olucak diyen var. iyide ne ikiyüzlüğü arkadaş? konu o değil ki,konu insan değil, hayvan.tamam bunun üzücü bir durum olduğunu herkez kabul ediyor ama konu hayvanlar olunca daha bir sızlıyor yüreğim. nedeni de her bakımdan daha savunmasız olduklarından dolayı ve biz kalkmış hala hem kendi neslimizde savunulacak yer arıyoruz. tabi üstün ırkız biz değil mi?
yapılan ayılığa son derece hayvanca yorumun yapılasıda ayrıca bir ayılıktır.. olayı yapanlar elazığlı işçilerdir.. oranın yerli halkı değildir.hoş kaldı onlar olsa bile bu onların ayıdan daha hayvan olduğunu ya da bingöllülerin vahşi olduğunu göstermez.. hergün istanbulda son derece medeni görünümlü mahlukatların yaptıkları ortadayken.. malesef yurdum insanının gudubet yorumları/memleketçiliklileri cartları curtları.. elazığlı işçiler yaptı diye elazığlılar mı ayıdan aşağılık mı oldu.. düzeyli yorum ve tespitlerde bulunmak önemlidir.. ayrıca çok değil trabzonda tayadlılara yapılan ayılıkları unutmadım, yapılan yorumları unutmadım, kuzey ırağa girilsin bombalansın diye yırtınanlar oradaki 3-5 şerefsiz için masum halkın zarar görmesini hiç umursamadılar. canere tokat atılırken müstehaktır dediler. malatyada çocuk yuvasında el kadar çocuklar tokatlanırken belki 3.sayfa haberi bile dediler.. sonuçta zavallı ayıcığa yapılanlar son derece aşağılıktır.ama yorumları okuyorumda... toplumsal ikiyüzlülüğümüzün bir göstergesi daha...
bu insanlar* evlerinde sinekleri de öldürüyordur allah bilir, hatta bunların çocukları köydeki kedi köpeklere de işkence ediyorlardır, ekmek kapıları olan balın ayılar tarafından talan edilmesine de kızıyorlardır bu hayvan köylüler.
hayvanoğlu hayvanlar tarafndan gerçekleştirilen hadise. ayı sizin bağınıza-bahçenize zarar veriyor ve öldürmeniz gerekiyorsa getirin bi çift kırma dann diye vurun hayvanı, işkence ederek öldürmenin ne mantığı var a vahşiler!
şimdi bildiğiniz gibi ayılar yıllarca halka açık yerlerde oynatılarak toplumla iç içe mahluklar haline gelmişlerdir. neden sonra gerek mesleki risk, gerek düşük kar payları, gerek işverenle işçi arasındaki iletişim sorunları gerek ayı oynatıcılığının emeklilikte yıpranma payı olarak ek süre kazandırmaması gibi nedenlerden dolayı bu sektör bitme noktasına gelmiştir.
bu kısa ön bilgiyide verdikten sonra tahmin kısmına geçiyoruz. türkiye cumhuriyeti sınırlarında yaşayan insanların namus davaları ya da maçlar dışında organize hale gelip toplu eylemler yapmaktan aciz olmaları sır değil bildiğiniz gibi. dolayısıyla bu linç girişiminin iki nedeni olabilir:
birincisi; ayı dostumuz rakip takım taraftarlarına karşı "roberto götünüzde patlıycak olm ben özhan başkanla konuştum bizim tarafta haberler iyimiş" tarzı aşağılayıcı diyaloglara girmesi. ama o tip linç girişimine katılacak düzeyde insanların bu kadar uzun bir cümleyi anlama ihtimalleri düşük olduğu için bu ihtimali çizdim kafamda.
ikincisi; sıcaklayan ve susayan ayı kardeşimizin serinlemek için su kenarına gitmesi, o sırada orada su dolduran/çamaşır yıkayan/yüzünü yıkayan (malum su sıkıntısı var memlekette) bir hatuna yan gözle bakmış olması ihtimali. hatuna yan gözle bakması sonucu namus duyguları kabarıp galeyana gelen halkında namussuz ayıya hak ettiği cezayı vermesi.
bunu yapanın bilinen anlamda ve aslında kendisinin 'ayı' olduğu, iki ayaklı insan denen, hayvan bile olamayacak kadar duyarlı olmayan, hayvanoğlu hayvan işidir. *