"grafik grafik grafik daha fazla grafik grafik" diye diye kafayı yemiş noktada bulunan oyun sektörüne tepki olarak doğmuş olması gereken firma. oyunlarında insanlar kendilerini kaybediyorlar.
abartılmış oyun firmasıdır. skyrim bugdan başka bir şey dağil ha keza obmivionda. doom 3'te battılar (ilk 2 oyuna hiç benzemedi), 4'te olmadı yine benzemedi (ne demek şeytan lan). fallout boş bir oyun hikaye bittikten sonra öcü kesmak dışında bir şey yok. ne var lan bunların oyunlarında günümüzün paragözleri gibi grafik yapsalar bari çünkü ne grafik var ne tam oyun var ne de adam gibi açık dünya.
edit : wolfenstein yazmış üstte bir arkadaşta o başkasına ait değilmiydi ? aldılar mı ne yaptılar Son oyununu oynamadım açıkçası.
dishonered baya guzel bir oyundu ama ölünce falan baya geriden basliyordun bu sinir bozucuydu ben bitirmedim ama arkadasim bitirmis ve hayran kalmisti. Grafikler o zaman cok ileri seviyede degildi ama dishonered 2 de baya gelistirmisler sanirim.
Popüler oyunlar dışında sektörü takip etmeyenlerin gözünde efsane oyun firması. Kendilerinden daha iyi rpg yapan yokmuş, oyunlarda hiç sorun yokmuşmuş falan. Şaka mısınız abi siz, Bethesda'nın ana firmasının yaptığı işler kıçını ancak bir kaç senede toplarlar. Hatta bazısı hiç toplayamaz, ancak community el atarda bir şeyler çıkar. Merak ederseniz bir ara Fallout 3'ü unofficial patchsiz oynamaya davet ediyorum.
Bethesda, kötü bir firma değildir, ancak öyle insanların gözünde büyüttüğü gibi de ilah bir firma da değildir. Kendilerinin ana stüdyosu, aynı mekaniklere yeni yeni skinler giydirip her sene basan bir firmadır. Şükür her oyununda ciddi content vardır da kurtarır. Story tarafında ise vasatın biraz üstüdür kendileri, kalkıp bunu söylediğimde çıldıracak arkadaşlar olabilir ama önce yorumun devamını okuyun. Ana stüdyodan çıkan işler gayet basit ve dallanmayan storylinelara sahiptir. Hadi ordan lan diyecek arkadaşlar için yine önerim önce Fallout 3'ün ana hikayesini, daha sonrasında ise New Vegas'ın ana hikayesini oynamasını öneriyorum. Obsidian Entertainment'ın elinden çıkan iş ile Bethesda Game Studios'un elinden çıkan iş ne kadar farklı, nasıl olabilir de uğraşmıyorlar, daha iyi anlamayı sağlayacaktır.
Ayrıca Bethesda oyunlarına belli bir miktar destek verip, aynen daha sonrasında sıvışmaktadır. Ha Nexusmod gibi sitelerden çıkan içeriğin Bethesda'ya ait olduğunu falan düşünüyorsanız, bu entryi okumaya devam etmeyin çünkü manası yok.
Bethesda diye ölen arkadaşlar, cidden merak ediyorum, bu kadar övüyorsunuz firmayı iyi güzel, madem adamların yaptığıyla neden yetinemiyorsunuz, mod kuruyorsunuz? Yoksa içerikte acaba biraz eksiklik mi var, he ne dersiniz?
Ayrıca bu kadar övdüğünüz firma Türk oyun kitlesine ne kadar saygılı şuradan bakabilirsiniz. Neden ekstra sinirlendiğimi de anlayabilirsiniz böylelikle https://steamdb.info/app/201810/
Bakın Avrupa'daki adam bile Türkiye'den daha ucuza alıyor bu oyunu. Keza Amerika'da aynı şekilde. Ayrıca kendileri yeni Wolfenstein oyunuyla bir rekora imza atıp 270 lira barajını zorlamaktalar. Zaten Aral'la doğrudan ortak olmalarına gıcıktım, çünkü fiyatları uçuracakları ortadaydı, oyunları orjinal almaya oldukça dikkat ediyorum fakat bu saatten sonra yavaş yavaş kendilerini de Activision tarafına alıp ya hiç umursamama ya da korsan çekip vicdan yapma tarafına geçeceğim. Koca firma benim cebimdeki parayı bilip ona göre hesap yapmıyorsa ben neden onlara göre hesap yapmaya uğraşayım ki.
Son olarak "oyunların öyle Premium edition'unu falan satmaz" diye bir yorum gelmiş haklarında. Gördüğüm en boş, en olayı bilmemek yorumu olabilir haklarında. Bakın bu adamlar bu sene E3'te yine Skyrim gösterdiler diye eleştirilmiş bir firma. Bir kerede aklıma gelen Skyrim Release'lerini şöyle bir sayalım.
Ana Release (PC/Xbox360/Ps3) 2011 yılı.
Yeni Konsolların çıkışı ile Special Edition 2016
Nintendo Switch'e çıkışı duyurulma 2016
Skyrim VR duyurusu 2017
Hadi yine iyilik yapıp Legendary Editionu saymadım.
Edit: Yıllar sonra tekrar görünce entryi geri geldim ve sanırım ne kadar haklı olduğum bu süreç içerisinde kendisini göstermiş. Bu süreç içerisinde de ana geliştirici stüdyo sadece 1 oyun çıkarttı ve alacakları tepkiyi aldılar, (bkz: fallout 76)
Ve işin daha da kötüsü Bethesda için iki yeni oyun duyurdular ve ikisini de bu creation engine ile yapacaklarını söylediler. Fallout 76 güncellemesi sonrası zaten kayboldular ses seda yok.
O zamandan beri piyasa gerçekten bir kaç tık ileriye gitti. Bethesda'nın alametifarikası olan çeşitlilik artık nerdeyse her oyuna gelmiş durumda. Bugün Fallout 4 gibi, Elder Scrolls V gibi bir oyun çıkartıp başarılı olma ihtimalleri artık sıfıra yakın. (bkz: The outer worlds) adı altında Obsidian bağımsız biçimde bile geliştirebiliyor bu tarz bir oyunu.
Bethesda'nın artık oyunlarında ciddi uzun bir hikaye arkı ve oyunlarının farklı hissettirebileceği bir düzleme ihtiyacı var. Mesela bu level dizaynı olabilir, mesela bu yepyeni bir combat sistemi olabilir, bilemiyorum. Cyberpunk şurda kapıda, çıkmasına bir kaç ay kalmış, ve Witcher 3 tam olarak değildi belki ama Cyberpunk açıkça Bethesda'nın herhangi bir oyununa rakip bir oyun. Oyun daha çıkmamış olsa da gösterilenlere bakarak artık Bethesda'nın eski mantığıyla başarılı olabilmesi imkansız gibi duruyor. Ve gerçekten de Bethesda emektar motoruyla bu işi kotarabilecek durumda da değil. O motoru ne kadar seviyor olsalar da değişmesi şart. Herhangi bir şirket o motoru 3. ye emekli ederdi çoktan.
Umarım sessiz sakin halleri iyiye habercidir, yeni bir motor üzerinde çalışmışlardır bugüne kadar ve Starfield da bu motorun ilk işi olur ve bahsettiğim detaylara dikkat ederek yaparlar. Yani dağıtımcısı olduğunuz Arkane Studios gidip Prey yaptı şundan bir kaç yıl önce, o seviyeden aşağı bir oyun yapamazlar heralde diye umuyorum ki gerçekten güzel bir işti. Bahsettiğim detaylar da büyük oranda Prey'de mevcuttu. Bakalım.
sonradan obsidian'ı kuran black isle ve van caneghem'in new world computing'i birlikte en iyi storyline yazarlarına sahip oyun şirketidir. bunu da bu işi bilen biri olarak söylüyorum.