yarı hipermodern bir anlayıştır , çünkü merkeze c5 piyonu ile direkt etki yapılmıştır . oysa hipermodernist anlayışa göre önce hafif aletleri oyunca çıkarız , mümkün olduğunca az piyon hamlesiyle filleri fiachetto geliştirip gelişimi erken tamamlarız ve ardından merkeze saldırırız .
böylece beyaz gelişimini tamamlayamadığı ( klasik anlayışa göre oynadığı için gelişim hamleleri yerine piyon hamlelerine başvurur ( amaç merkezi almak ) ve geri kalır gelişim açısından ) için piyonlarını yeterince aletle savunamaz ve merkezi bölünür . ( hipermodernizm başlığında bunlardan basitçe bahsettim , aslında çok karmaşık bir stratejiye sahiptir hipermodern açılışlar )
benko gambidinde ise hipermodern anlayışa uygun olarak merkezi kanatlardan böleriz ( b5 hamlesi c4 piyonunu uzaklaştırır ve sonra a6 bxa6 hamlelerinden sonra a6 da kuvvetli bir filimiz olur ) ve ardından açılan b ve a dikeylerine kaleleri yerleştiririz ( gelişimimizi tamamladıktan sonra yapıcaz bu kale manevralarını ) ve gelişmemiş b ve a piyonlarına basarak c1 filini oraya bağlarız . g7 den geliştirdiğimiz filimiz ise g7 - a1 çaprazından bize yardımcı olur . oynanması güzeldir , fazla zor değildir fakat soğukkanlılık ve deneyim ister .
benko gambitini deneyerek çıkmaza giren oyun. 3. sıradaki b3 hamlesiyle gambiti kabul etmedi rakibim, sonrasında da olaylar gelişti. aslında çıkmaza sokmuş sayılmam ama karşımdaki oyuna devam etmeyince diyecek başka bir şey bulamadım. karşılıklı er fedalarıyla savaş kızışabilirdi aslında. neyse fazla uzatmadan oyunu yazayım: