senin bedenin olabilir ama senin kararın olamaz. karnındaki çocuğun miras hakkı vardır. tamamen sana ait bişey değildir. senin bedeninde olabilir ama senin kararın olamaz. ona bakarsan bende burdan bir kampanya başlatıyorum. (bkz: benim spermim benim kararım.)
beden de senin değildir. bu dünyada herşey bize emanet verilmiştir. bedenimizle ilgili herşeyin hesabı sorulacak.
söz konusu olan da başka bir canlı. o canlının yerine sen tercihte bulunamazsın. kendini karnındaki o canlının yerine koy.
eğer korunma yöntemleri doğusundan batısına yurdun dört bir köşesine öğretilecekse, tecevüz fikriyle ortada gezen pis sapıkların hepsi toplumdan temizlenecekse, cinsel hayat özgürlüğü zırvalığı bir kenara bırakılıp kadın veya erkek kendisini yalnızca evleneceği insana saklamayı öğrenebilecekse ve doğacak engelli çocuğunda sağlıklı bireyler gibi yaşama hakkı olabilecekse kürtaj yasaklansın.bu durumlar ortadan kalkmadığı sürece yasaklansa kaç yazar ki.merdiven altı kürtaj yaygınlaşır bu defa da ve anne katliamları...
anne karnındaki bebeğin annesine seslenişi olabilir. ziara kürtaj yaparak o bebeğin yaşama şansını elinden alan anne çocuğa soruyor mu yaşama istiyonmu diye. anne karnındaki bebek de diyebilir benim canım benim hakkım..
kanuna aykırı olmayan bir ifadedir. zira kanunlara göre çocuğun hakları tam ve sağlıklı ana rahminden ayrılması ile başlar. Bu zamana kadar çocuğa bir hak verilmemiştir. Ancak doğduktan sonra geriye hak işletilebilmektedir. Kürtajı yasaklamak isteyen devletin kürtajı cinayet sayması için hukuksal olarak öncelikle bunu değiştirmesi gerekir.
Bundan hariç anlamsız bir savunma cümlesidir kadınlar açısından. Bu kadar basite indirgenmemeli, bu kadar bencil bu kadar düşüncesiz ve bu kadar kibirli bir ifade kullanılmamalı idi. Vicdanları rahatsız etmiştir. Belli şartlarda kürtaja ılımlıı bakan ben bile bu bencil sözlerden sonra soğudum.
bu 'onun bunun altına yat sonra kürtaj yapalım, yok onun bunun bilmem neyini agzı al, onun bunun altında inle, yok öyle yok böyle' diyen örümcek beyinlerin asla anlayamayacakları kampanyadır. kimse kürtaj süpersonik bir şeydir, bende yapcam bende yapcam demiyor bunu o ağlarla kaplı beyninize sokun bir kere. güle oynaya, halay çeke çeke, ankara havası eşliğinde kürtaja giden kimse görülmüşmüdür acaba? çok boş konuşuyorsunuz.
-bu sadece kadın üzerinden yapılan bir siyasettir.
-bu sadece şehitlerin, bize giydirilen zamların, elimizden bir bir alınan hakların üzerini kapatmak için ortaya atılan bir şeydir.
bu 'bak karının vajinasına bile ben hükmediyorum oğlum!'dur.
tecavüze uğrayan karın, kardeşin zorla doğurtturulacak ve piç dediğin ey varya tam elinize verilecek. yok öyle kimse doğurtturamaz ayakları. yasa çıktı mı öyle de doğurtturacaklar ki.
saçma bir kampanyanın saçma sloganı. birincisi o beden senin değil. sana emanet. önce burada anlaşalım. ikincisi ise kararların bir başkasının hakkını gasp etmiyorsa makbuldür, meşrudur. sen zevkine göre onun bunun altına yat gününü gün et sonra da vay efendim kürtaj yapalım. daha hayata bile gelmemiş ama canlı kanlı olan bir çocuğu zorunlu bir mazaret olmadıkça aldıramazsın arkadaş. zorunlu durumlar hariç elbette. tecavüz buna bir örnek. hiç kimse piç doğurmak istemez ve hiç bir kadına tecavüz çocuğunu doğurması zorla kabul ettirilemez. bu gibi durumlar hariç yaşayan bir canı parçalayarak aldırmak büyük vebaldir. kampanyaya aldanmayın. kadınlar üzerinden siyaset yapılıyor ve kadınların daha çok sömürülmesinden başka bir şeye yaramayacak olan bir kampanyadır.
kürtaj hakkının elinden alınmasına tepki gösterenlerin sloganı.
işin dini boyutundan dem vuranlar var bir de bunlara cevaben. ancak, bu kadar emin konuşanlar bilmezler mi ki bu konu islamiyette bile tartışmalıdır? kürtajın dinen cinayet olduğu hakikati diye başlık bile açılmış ancak bu konu islamiyette fikir birliğine varılmış bir konu de-ğil-dir!
itiraz etmeden önce giriyi sonuna kadar okumanızı tavsiye ediyorum:
islamiyetle ilişkim yok denecek kadar zayıf. ancak bilmek, bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmamak adına araştırdım; çok da güzel bir çalışma buldum konu üzerine:
bakmaya üşenilmemesi gereken, titiz bir çalışma olmuş. ancak yine de özetlemek gerekirse, konuyla ilgili islam alimlerinin görüşleri üç grupta toplanıyor:
- Mutlak Cevaz Vermeyenler
- Ruh Üflendikten Sonra Cevaz Vermeyenler (40. günden sonra cevaz vermeyenler)
- Ruh Üflenmeden Önce Cevaz Verenler (120. günden önce cevaz verenler)
kısacası bu konuda islam alimleri bile bir fikir birliğine varabilmiş değil.
not: konuyu gündemden, devletin kürtaja yasalarla müdahil olmasından tamamen bağımsız olarak değerlendirdiğimi de belirtmek isterim. gündemle ilgili görüşlerim için (bkz: kürtaj/#15630454)
Bence sadece tecavüz sonucu oluşan gebeliklerde kürtaja izin verilmelidir. 120 günlük bebeğin organları tamamen oluşmuş oluyor. Bu haliyle doğan bir bebek iyi şartlar sağlanırsa yaşatılabiliyor. Nitekim 5 ayı doldurmadan doğan ve yaşatılan bebekler var. Tabi şehvetle sevgilisinden hamile kalan kadının, tecavüze uğradım yalanını ortaya atacaklardır. Bu durumda tecavüzcüye ağır ceza verilmelidir. Tecavüzcü ben tecavüz etmedim, birlikte seviştik. Aha bakın şu kadar zamandır birlikte yaşıyoruz. Bak şu fotoğrafta birlikte tatildeyiz. Şu videoda bir düğünde dans ediyoruz vs. derse o zaman her ikisine de ceza verilmeli, kürtaja izin verilmemelidir. 120 günü geçen gebeliklerde devlet kadını koruma altına almalı, çocuk doğunca bakıma alınmalı, kadına psikolojik destek verilmelidir.
Rasülüllahın (sav) Kadınlarla Çocuklarını Öldürmemeleri için Yaptığı Anlaşma :
Hz Peygamber (sav) yeni müslüman olan kadınlarla bey'at eder, onlardan söz alırdı Bu kadınların uymaya söz verdikleri hususlardan biri de "evlatlarını öldürmemeleri" mealindeki ayetin tefsirinde, ibni Kesir, çocuk düşürmenin de evlat öldürmeye dahil olduğunu kaydeder . (Kur'an-ı Kerim, el-Mümtehine:12)
Kadınlardan Habil kızı Azze şöyle der:
"Rasulüllah (sav) ile yaptığım antlaşmada o, bana: "Gizli ve açık bir şekilde çocuğunu öldürmeyeceksin" diye şart koştu Açık olan çocuk düşürmenin ne demek olduğunu bilirim (Cahiliyet çağında olduğu gibi)Gizlice çocuk öldürmeye gelince ben onu Rasulüllaha sormadım O da kendiliğinden söylemedi Öyle kanaat getirdim ki o, çocuk düşürmektir Allah'a yemin ederim ki hayatım boyunca asla çocuk düşürmeyeceğim! *