iran, suudi arabistan benzeri ülkelerde yapılan yanlış uygulamalardan şikayet anlamında, ayete, sünnete aykırı olan işlere karşı çıkıyorsan, şunu bil ki, ehli sünnet senden önce karşıdır bunlara. hele iran şeriatının tutulacak tarafı yoktur. muta nikahı meselesi, kadınlarla ters ilişki meselesi, bir dünya islam dışı pis hükümlerini senden önce reddediyor ehli sünnet. ruhunu ingiliz lejyonerlerine satmış insan şeytanlarının, peygamber sav düşmanı vehhabilerin karşısında, senden önce ehli sünnet müslümanlar var. keyfi uygulamalarına, yukarıda söylenen şeriata karşı hükümlerine, senden önce islam ın kendisi karşıdır zaten. o halde sana düşen, bu kelamı konuşurken, ne niyetle söylediğini bilmek.
bacanağım, bu paragrafta da belirttiğin gibi "şeriat" iyi tanımlanmış ve de iyi tanımlanabilecek bir kavram değildir. haa şu tanım da herkes birleşir birleşmesine; "kur'an'ı kerim, hadis ve sünnet esaslı kanunlardır." birleşir de şimdi bir suud'un hadis ve sünnetten anladığıyla bir iranlı mollanın anladığı farklı farklı şeylerdir. zaten şeriat diye bir şey de yoktur. "islam adına yönetimi devraldıklarını iddia eden bir grup iktidar sahibinin şeriattan ne anladığı" diye bir şey vardır. iran'da da şeriat var, suudi arabistan'da da... şimdi libya'da da olacak. onu da göreceğiz. sen tabi şiayı ve vahhabileri dışlamışsın mesela kendi şeriat anlayışın doğrultusunda. peki bunu neye dayanarak yapıyorsun? dur tahmin edeyim ehli sünnet uygulamalarına bakarak, kur'an ve hadis odaklı değerlendirerek diyeceksin büyük ihtimalle. e zaten kriz de buradan kaynaklanıyor, suud ve şia da seninle aynı iddianın taşıyıcısı.
ayrıca, islam-şeriat, iran a kaldıysa vay o müslümanların haline. karşımızda bir örnek var; osmanlıdan miras, birlikte yaşama ve hoşgörü kültürümüz. gayrı müslimler, huzur anlamında altın çağını, fetihten sonra istanbulda yaşadılar. avrupa açlık, kıtlık çekerken, onlar müslümanların esnaf komşuluğunu yaptılar. vergilerini verdiler, ibadetlerin yaptılar. yani önümüzde böyle muazzam bir örnek duruyorken, lütfen, artık şu iran kelimesini, bi zahmet
lügatınızdan atın.
osmanlı'ya atfettiğin olumlu özelliklerin tartışmalı konular olmasını bir kenara bırakarak söyleyeyim osmanlı'da örfi hukuk, şer'i hukukun çok çok önünde gelir. yoksa şehzadelerin boğdurabilmesini şeriate ne sen yakıştırabilirsin ne ben! örfi hukuk yani töre için de şeriat ilan edilmesine gerek yoktur.