bekaret namus simgesi olarak gorunmesin

    4.
  1. eşit bakabilecek zihniyetler için gerçekliği sorgulanacak durumdur. madem öyle eşin olacak kişinin bakire olmasını ''rica ediyorsun'' , karşındaki insan da gayet tabii senden aynı ''rica''da bulunabilir. empati yapabiliyorsan ve kendini bu durumda biraz da olsa karşı cinsle eşit tutabiliyorsan zaten gerekli açıklamayı sen kendi kendine yapacaksındır. onun dışında bekareti namus zihniyeti olarak görenlerin kadın haklarını ne kadar hiçe saydıkları ve kadınları ''mal'' gibi görmeye çalışıp eve kapatmaya çalıştıkları ortadadır. zaten görülmemesi gereken , hatta lafı edilmemesi gereken salak şeydir.

    edit : acaba inandığınız kitap olan kuran-ı kerim de sadece kadınların bakerati ile ilgili mi bir şeyler yazıyor yoksa her iki taraf içinde mi ? bir bakmakta yarar var. müslüman geçinip her haltı yiyen sözde müslümanlara önemle duyurulur.
    2 ...
  2. 6.
  3. süper bi fikir..

    hemen dilekçe yazıp ilgili kuruma gönder ya da "bekaret namus değildir" yaz 3535 e gonder, kızlık zarın namusun olmasından kurtulsun.

    öperim her aklı omirilik soganında olan şahısları.
    2 ...
  4. 3.
  5. bekaret namus simgesi olarak görünmesin çünkü bekaret namusun temel direğidir. bu arada bekaretin ağızlara bu kadar sakız olmasının altında acaba başka sebepleri mi var diye düşünmekten alıkoyamıyor kendini insan. sürekli sol framede bekaretle ilgili başlıklar gözüme takılıp duruyor. yok üniversiteyi bakire bitirebilen kız, yok evleneceği kişinin bakire olmasını isteyen erkek modeli yok bekareti önemsemeyen erkek. ya bırakalım artık başkalarının bacak aralarını. insanlar istediği gibi cinselliklerini yaşasınlar ama bekaretini kaybeden bir kız gelipde bakire kızları yerden yere vurmasın. kendini evleneceği erkeğe saklayan kızlar da bakire olmayanlara sürtük demesin. herşey bitti bir bekaret kaldı sanki.*
    3 ...
  6. 8.
  7. tanım;görünmesin.

    olayın islami boyutu ise şöyledir, tefsirin sahibi elmalı hamdi yazır'dır;

    NUR:

    1- Ve farz kıldık Yani bu sûre, kesin olarak farz kılınan birtakım hükümleri ve bunların delillerini içinde bulunduran bir kısım açık ve belli âyetleri ihtiva eder. Öyle ki bu sûrenin de islâm medeniyetinin hukukunu ve asıl vazifelerini gösteren temel çizgilere delil olması açık bir şekilde düşünülebilir. ilk önce namus, ırz ve aile hukuku meselelerinden başlanarak buyuruluyor ki:

    Meâl-i Şerifi

    2- Zina eden kadın ve zina eden erkekten her birine yüz sopa vurun; Allah'a ve ahiret gününe inanıyorsanız, Allah dini(ni tatbik) hususunda sizi sakın acıma duygusu kaplamasın! Müminlerden bir grup da onlara uygulanan cezaya şahit olsun.

    3- Zina eden erkek, zina eden veya müşrik olan bir kadından başkası ile evlenemez; zina eden bir kadınla da ancak zina eden veya müşrik olan erkek evlenebilir. Bu, müminlere haram kılınmıştır.

    4- Namuslu kadınlara zina isnadında bulunup, sonra (bunu ispat için) dört şahit getiremeyenlere seksener sopa vurun ve artık onların şahitliğini hiçbir zaman kabul etmeyin. Onlar tamamen günahkardırlar.

    5- Ancak bundan sonra tevbe edip ıslah olanlar müstesnadır. Çünkü Allah çok bağışlayıcı ve merhametlidir.

    Yani olay islamiyet boyutunda ele alınacaksa, önce kendini karşı cinsten saklamak gerekiyor, her sevgilim versin ama karım bakire olsun anlayışın islamiyette yeri tabiki yok. eğer türk kültürün'de de ''bekaret'' denen bir olgu varsa, bunu ilk şartı erkeklerin bakir kalmasıdır, çünkü eğer bir tane türk erkeği, bir tane türk kızıyla yatarsa ortada ''evlenilecek''* kadın kalmaz, yahudi kültüründeki gibi, hiç bir türk kızınla yatma, yatacaksan yabancılarla yat, karın illaki bakire olsun gibi bir zihniyet zaten türk kültüründe yok, ortaya fahişeler ve mahalledeki bir kaç oynak kız'la ihtiyaç giderme fikri gelebilir, o zaman o sayıları çok az olan bu işi para karşılığında yapan kişilere ve sayısı çok çok az olan mahallenin oynaklarına(heralde az olacak bak tankut abi bakıyor siker ha!) kolay gelsin bütün bir türk ırkı içlerine girecek, içim acıdı valla...
    2 ...
  8. 9.
  9. zina haramdır kuralının hiçe sayılması isteğidir. konu sadece kadının namusuna indirgenerek kasten yapılan ayrımcılık edasıyla namus kavramının yokedilmesini amaçlayan taleptir. bekaret kadının namusunun fiziksel bir delilidir ama tek başına yeterli değildir. kadın da erkek de her tür zinadan uzak durmalıdır. namus kavramı ve zina olgusu ile sorunu olanlar da bekaret üzerinden bu kavramlara saldırmayı bırakmalıdır. dileyen mart kedi köpek türü bir cinse yaşam sürebilir bedelini de ahirette öder ama kendisi gibi olmayanları tacize yeltenenleri hoşgörmek diye birşey beklenmesin.
    3 ...
  10. 1.
  11. bekaretin bacaklar arasından sıyrılıp, kafalarda kalmasını düşleyen bireylerin sesi.
    0 ...
  12. 2.
  13. kaba bir tabirle, kültür düzeyi yüksek muhafazakar kişilerin okuduğu bir gazete olan zaman gazetesinde yer almasına şaşırdığım slogan. bundan 10 sene evvel, bu çevrelerde böyle bir şeyin konuşması bile yapılamazdı, entresan. ha tabiki bu olay, türkiye geneline yayılmış, taban kitleyi oluşturan, muhafazakar kesime uyamaz.
    0 ...
  14. 5.
  15. 7.
  16. "bekaretin namus simgesine dönüştürülmesine galiz yaklaşımlarla karşı çıkılmamalıdır." gerekçesini doğuracak istek. bekaretin namus simgesi addedilmesi ve kişinin bekareti talep ediyor olması kendisini eşine saklamasıyla ancak haklı bir istek haline gelebilecektir. sorun bu çifte "gerici" yakıştırmasının vuku bulmasından doğar. yakıştırmalar karşı yakıştırmaları doğurur ve tepkisel indirgemecilikle ayarlaşma başlar.
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük