eğer yapılan anket, kadiköy bahariye, izmir konak gibi spesiyal belli bir seviyenin üstünde mekanlarda yapılmadıysa beni şaşırtan anket, %37 gibi bir kısım bekaret'in o kadarda önemli olmadığına kanaat getirmiş, eğer soru ''evlilik düşündüğünüz ve sevdiğiniz kişinin bakire olmadığını öğrediğinizde onu bırakır mısınız'' şeklinde sorulsaydı tahminim %37'lik kesim %15-%20 oranında artabilirdi. galiba a.b.d'de bazı çevrelerde bekaretin yeniden konuşulmaya başladığı şu günlerde, türkiye'de bu tabu yıkılma aşamasına gelecek, a.b.d'li bazı çevreler bu duruma bozulabilir nede olsa biz küçük amerika'yız.*
Namus kadına has bir durum olsaydı bekaret bir simge olabilirdi ancak namus kavramına eğer değer veriliyorsa bunun içerisine erkek kısmısı da dahil olmak durumundadır. Erkeğin cinsel açıdan namusu tespit edilemeyeceğine göre bekaret bir namus simgesi değildir.
Sadece eğer bir yaratan varsa onun da şu anki durumdan pişman olduğu şekilde, dişi cinsin sidiğinin belli bir yaşa kadar (12 falansı) cinsel organa kaçıp iltihap yaratmasını engellemektir.
kimilerine göre doğru ve kanundan sayilan bir cümleyken, bir diğer kisima göre sacmaliğin daniskasidir. $ahsi kanaatime göre ikisi de savunulan mantiğa göre doğru bir saptamadir.
Kendi en özelini bile övünç kaynağı olarak gören kadınlar olduğu sürece pekte değişmeyecek olandır.
nede olsa kendisini tanımlamada kullandığı iki kelime (kadın-kız) bile bekareti hakkında bilgi vermektedir.
beyni donunda gelişen er kişi önermesidir. zira kızlık zarı diil de ar damarı yırtık ne orospular dolanmakta. şayet bunu diyen erkek evli olmadığı bir kadınla yatıp kalkabiliyorsa ona da helal! ahlak namus bunlara kafayı takmasın bekareti namus sayan zat-ı muhterem(!)ler çünkü o dedikleri beyinde olur beyin de onlarda bulunmaz zaten!
erkek de bakirse söylemesinde son derece haklı olan cümle. yani böylelikle erkek nüfusunun sadece yüzde 2si yada 3ü söylerse haklıdır, gerisinin hakkı yoktur bunu demeye.
not: feminist değilim, ayrıca homofobiğim. ama doğru düşündüğümden de şaşmam.
bekareti sadece bacak arasında zannettiği için zarı yırtmayacak herşeyi yapan hatun için mi yoksa evleneceği erkek tutucu diye diktiren için mi bu görüş ? bu yüzden mantığıma aykırı olan sözdür .
tanım: evlenene kadar cinsel ilişkiye girmemiş olması, o kızın namuslu olduğunu gösterir.
...
uludağ sözlük'te, 'canım namus beyindedir, bacak arasında değildir' yargısının çok benimsendiği görülmektedir.
'peki ya kızın doğuştan kızlık zarı yoksa, peki kıza biri tecavüz ederse' soruları ile bu yargı desteklenmeye çalışılmaktadır. o kızın zaten bir yalancı mı, yoksa özü sözü bir biri mi olduğu öncelikle anlaşılmalıdır ki, kızlık zarı doğuştan yok ise buna inanılsın. buna inanıldıktan sonra ortada sorun yoktur. tecavüze gelince. bu olay, kızın namussuzluğu değildir. bu başa gelmesi kötü bir olaydır ve erkek tarafından anlayışla karşılanmalıdır. tecavüz sonuçta kızın isteğiyle gerçekleşen bir olay değildir. bir takım yazarlar ise 'kız ya vajinadan değil de anüsten ve ağız yolu ile kız ilişki yaşarsa' demektedir. öyle yada böyle, herhangi bir şekilde ilişki yaşayan kız bekaretini kaybetmiştir. burada, belki de bekaretin tanımını yapmak gerekir. bayanlar için bekaret, sadece vajinadan ilişkiye girmemiş olması değil, herhangi bir şekilde bir erkekle yakın temasta bulunmaması demektir. anüsten ilişki, oral ilişki vs. bekaretin bozulması için gayet güzel sebeplerdir.
burda ne güzel yazilmis namus degildir filan diye ama herkes biliyor türkiyede cogu insan öyle düsünmedigini düsünse bile toplum yüzünden bu düsünceyi bastirmasi gerek oldugunu. Tabiikide namus bacak arasinda degildir, bu düsünceler yüzünden kadinlar yillardir cok cekmislerdir. Zarsiz dogan kizlarimiz, tecavüze ugrayan kizlarimiz bunlar ne yapsin peki?? Kendisini sevdigini sandigi sevgilisiyle ask yasayan sonra onu birakdiginda ailesine ne anlatacagini bilemeyen kiz ne yapsin? Öylece ortada kalan kiz? Bu beynimizdeki örümcek aglarini yok edelim.
o küçücük zar parçasının ki kiminde geride veya esnek olduğu için bozulmayan, tek işlevi ergenliğe girene kadar vajinanın enfeksiyon kapmasını engellemektir. buna başka anlam verenler erkek egemenliğini savunan, gerici, ortaçağ düşüncesine sahip erkeklerdir.
herkes yok kardeşim bekaret mi kaldı bu devirde ne taş kafalı şeysiniz diye haykırsa da gerçekler öyle değil işte. evet türkiye de bekaret kadın namusunun simgesidir.
her şeyi dar açıdan ele alan zihniyetten çıkma bir sözdür. dünyada özgürlük olduğu müddetçe, her kadın istediğini yaşamakta, özgür seçimlerle kendini oluşturmakta özgürdür. ayrıca bekaret bir tabu olmamalıdır, ne yazık ki dar düşünceden geçen her fikir gibi üzerinde konuşamadıklarımız arasına katılmıştır.
yanlış tespittir. zira bir sürü bakire olduğunu iddia eden hanım kızımızla tanışmışlığım ve çok enteresan cinsel deneyimler yaşamışlığım vardır. ama tabii bazılarımız böyle düşünmek istemekte haklıdırlar. çünkü hayatlarının insanını kalplerine beyinlerine bakarak anlayamayacakları için bacaklarının arasına bakarak anlayabilirler. zira kendi beyinleri de bacaklarının arasındadır. **
namusu bacak arasında arayıp her türlü pisliğe göz yummak bundan daha kötüdür. kişi ne bok yerse yesin bekareti bozulmadı ya bişi olmaz. oh ne güzel dünya valla...
insandaki namus kavramı sadece bacaklarının arası ile ölçülemez, kaldı ki namus denilen şey 1.5 cm lik bir et parçasına da bağlı değildir. o zaman erkeklerin de namuslu sayılabilmesi için bakir olması gerekir. 17.yüzyıldan kalma örümcek kafalı beyinler o üç tane beyin hücreleriyle insanın namusunun yerini belirlemeye kalkmıştır ki çağımıza kadar süregelen en büyük insanlık ayıplarından biri ortaya atılmıştır.
"hadi canim sen de , bekaret dedigin zardir , namusu simgelemez " diye yazan erkek yazarlarin savunmadigi dogmadir. is evlenmeye gelince bakire hatun tercih edecek erkek yazarlarin da simdilik bol bol salladigi baslik olmustur. ben de bunu buraya yaziyorum , evlenirken ilk tercihini bakire hatundan yana kullanacaklar.
kadın bekaretini kaybettikten sonra namusunu mu kaybetmiş oluyor diye düşündüren cümle. o zaman evlenene kadar bakire olan kadın evlendikten sonra ne yapar? nasılsa namusu gitmiştir. onun namusunu ölçebilecek bir şey yoktur artık. istediği namussuzluğu yapmaya hakkı var mıdır? bekaret güzel bir şeydir ama namusun garantisi değildir. insanın fikri bozulmasın.