şiirin kime ait olduğu mühim değildir artık, kim yazdıysa yazmış, anlattıkları önem kazanıyor, ve şiirin anlattıkları da güneş kadar açık ve balçıkla sıvanamayacak kadar gerçektir.
kim yazdıysa doğru yazmış.
kemalistler zaten be hey dürzü şiirinin neyzen tevfik'e ait olmadığını, neyzen tevfik'in yaşadığı çağda bu tip olayların yaşanmadığını çok iyi bilir ve bunu da bu şiirin başlığı altında dile getirmişlerdir;
(bkz: be hey dürzü)
lakin şiirin neyzen tevfik'e ait olmadığını bilmeyen ümmetçiler ise;
(bkz: neyzen tevfik e cevap)
şeklinde başlıklar açarak kendi kendilerini götüngenli pozisyonuna düşürmekten pek bir haz almaktadır.
tıpkı burada da yaptıkları gibi...
aşağıdaki spoiler bir küfür olarak kemalist başlığından alınmıştır. protest sanayici arkadaşın gözünden kaçmış sanırım. şimdi aşağıki yazıyı yazan arkadaş ümmetçi mi? hahahaha.
--spoiler--
savaşlarda aldığı kararlarla, kadınlara tanıdığı haklarla,getirdiği onca yeniliklerle,bu ülkenin kalkınmasında verdiği 'emek' ile, şevkati ile ,senin bu her boku elinin altında bulurduğun zaman diliminde değil yıllar öncesinde o zorluklarda bunları yapabilmesiyle , sana tanıdığı şu özgürlükle , zenginine fakirine çobanına memuruna aynı hakları tanımasıyla m.kemal atatürk' e biraz saygı duymayı cok görüyorsan o 5 kuruş etmez hocalarından abilerinden ablalarından aldığın derslerle sohbetlerle beynini yıkatabiliyorsan, değerlerine sahip cıkamıyorsan ,
kemalits diye küfür edebiliyorsan
büzüğün yerse et bakalım.. şerefsiz
ne ararsın tanrı ile aramda?
sen kimsin ki orucumu sorarsın?
hakikaten gözün yoksa haramda,
başı açığa neden türban sorarsın?
rakı, şarap içiyorsam sana ne?
yoksa sana bir zararı içerim.
ikimizde gelsek kıldan köprüye,
ben dürüstsem sarhoşkende geçerim!
esir iken mümkün müdür ibadet?
yatıp kalkıp atatürk e dua et.
senin gibi dürzülerin yüzünden,
dininden de soğuyacak bu millet.
işgaldeki hali sakın unutma!
atatürk e dil uzatma sebepsiz.
sen anandan yine çıkardın ama,
baban kimdi bilemezdin şerefsiz!
neyzen tevfik
(gorkemious, 17.08.2010 12:49 ~ 12:50)
--spoiler--
evet. mevlana'nın şiirleri mahalle eşrafından bir adama, ömer hayyam rubaileri bir hancıya, kaşgarlı mahmut'un divan- lügatit türk isimli kitabı da mahalle bakkalının veresiye defterinden aşırılmıştır.
lan hayır mutlu çelik hayatta. madem öyle neden çıkıp da ben yazdım demiyor. ayrıca kendi web sitesi aşağıdadır. tüm şiirleri yazmaktadır. inanmayan olursa google'dan mutlu çelik arama sonucuna, tüm şiir antolojisine bakabilir. tabi idrak edecek zeka varsa.
göt olmanın en güzel örneği bu olsa gerek. hayır zaten her fırsatta göt oluyorsunuz da yani bu konu hakkında da böyle salak bir iddia ortaya atılınca çok daha komik bir durum oluştu.* o değil ömer muhtar filminde de tayyip erdoğan'ın hayatı anlatılmış aslında, gidin mahkemeye verin. hak mak neyin iddia edin.
yıllardır anlatmaktan dilimde tüy bitmesine neden olmuş durum.
yalnız birileri "kemâlistleri hayâl kırıklığına uğratacak durum" falan demişler. şiir güzel mi? güzel. anlamlı mı? anlamlı. bunu neyzen değil de başkası yazmış olsa değerinden bir şey kaybeder mi? hayır.
herkes mi edebiyatçı yahu?!
itiraf ediyorum; be hey dürzü şiirine sarılıp altına neyzen tevfik yazmışlığım vardır. abartmadan söylüyorum, beş dakika içinde on tane mesaj gelir mi arkadaş! hepsi de aynı: "be hey dürzü şiiri neyzen in şiiri değildir".
demek ki bu da bir sözlük fenomeni. sözün özü; bu bilgini sözlükte satamazsın ey çok bilmiş.
kemalistleri üzmüştür. en ulvi ilahinlerinin klası sarsılmıştır şimdi, acilen babamızın kim olduğunu bilemeyeceğimiz sonucuna varan yeni ilahiler yazmalıdırlar.