iştiyakı muhakeme edilmelidir. Yüce Kitabimizda bariz biçimde kadınlara 'örtunun' uyarısı yapılıyor. eğer gerçekten muslumansan kitabının bütün emirlerine uyman gerekir. Öyle işine gelenlere uyup gelmeyenine uymamakla, dinin kaidelerini kafana gore eğip bukmekle, 'ama kalbim temiz' demekle cennete giremezsin.
Evet, örtünmek kadın olan insanlara sevgili allahimizin bir emridir. Bu emre rivayet etmeyenler cehennemde çayır çayır yanacak, iyice bronzlastiktan sonra diger iyiliklerinin karsiligi olarak belki cennete girip piskolata erkekleriyle beraber olabileceklerdir.
Bazı deyyuseler bunun kitapta yer almadığını iddaa ediyor. işte alın size ayet;
--spoiler--
"ey peygamber, hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle, dış elbiselerinden (cilbablarından) üzerlerini sıkıca örtsünler! bu, onların tanınmalarına, tanınıp da eziyet edilmemelerine en elverişli olandır. bununla beraber allah, çok bağışlayıcıdır, merhamet edicidir."
(bkz: ahzap suresi 59)
--spoiler--
cilbab'ın tam olarak anlamı ise: baştan aşağı örten çarşaf, ferace, car gibi dış örtüsünün, elbisesinin adı şeklindedir. burada da açık şekilde müslüman kadınların ne şekilde ve nerede örtünmeleri gerektiği bilgisini alıyoruz.
Tamam bu sözlükte kadınlar beni pek sevmez çünkü hepsini seri eksiliyorum ama bokunu da çıkarmayın size ne namusundan milletin. Başı kapalı biriyle evlenirsin sorun çözülür.
kadını din adı altında hizaya sokmak tanrı yararına değil gene erkek yararınadır.
dindarlar bir şeyleri kutsar sonra kendi dışında bir istekmiş gibi bunu algılatır ama durum özünde böyle değildir.
bu dayatmanın altında inanç olduğu için tabi birileri bunu kutsal görecek ama özünde ataerkil yapının bir dayatmasıdır.
kadın baştan çıkaran, günaha iten bir görüntü çiziyor ve onu olabildiğince kapatma ve toplumdan soyutlamak gerek. kafa bu, bunun arkasına sığınarak aslında kadını ikinci sınıf vatandaş haline sokuyorlar ve din böyle diyor diye bide bunu kutsallık adı altında kadına kabul ettiriyorlar.
tabi bunu dinin içinde olan biri anlamaz ama dine dıştan bakanlar anlar. tanrı erkeğe çalışıyor da denebilir ya da bunları uyduran erkekler olduğu için kendi çıkarlarını önde tutmuş da denebilir.
Ne kadar açık gezdiğine bağlıdır. Misal bu cümle "götü başı açık gezen kızın namusu" olsa olayın boyutu umumi olarak farklı karşılanırdı. Lakin sadece "başı açık gezen kızın namusu"ndan söz edeceksek , bu namus kızın davranışlarına göre değişir. Ki zaten namus görecelidir. Götten göte değişir.
kimseyi ilgilendirmemesi bir yana, dünyada onca kötülük varken, hala boyle çağ dışı meselelere takılmak gerçekten büyük bi acizlik..
yahu dünyada iki cesit insan vardır; iyi ve kötü.. din, ırk, millet iyi ve kötü olmakta bir önkoşul ve sebep değildir.
kaldı ki, turban meselesine gelince, allah sırf başı açık diye bir insanı cehenneme koyacak değil, turbanli diye de cennete girmeyecek. eğer turban, bir insanın daha ahlaklı ve iyi, topluma faydali bir birey haline gelmesine yardım ediyorsa ne güzel. boyle oldugunda erkekler de isterse turban takabilir; fakat bunun için de turban şart değildir ayrıca..
başlığı açan yazar arkadas bayai cahil sanirsam. saçma sapan konusmus. önce aç bi 'iştiyak'in anlamını öğren gerizekali.