baş örtüsü dinde yok diyen insan

entry42 galeri0
    41.
  1. fethullahtır. tarihini tam olarak hatırlamamakla birlikte sene 1995 fatih altaylının konuğu fethullah gülenin açıklamalarında daha önemli konular varken türban söz konusu değildir gibi açıklamaları mevcuttur...
    1 ...
  2. 41.
  3. tespitinde yanılan insandır.

    --spoiler--

    "Ey Peygamber! hanımlarına, kızlarına ve müminlerin hanımlarına söyle, dışarı çıkarken üstlerine cilbablarını alsınlar. Bu, onların tanınmasını ve bundan dolayı incitilmemelerini sağlar. Allah, Gafûrdur, Rahîmdir. " (el-Ahzab, 33/59).

    --spoiler--

    --spoiler--

    "Mümin kadınlara da şöyle: Gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. Zinet yerlerini açmasınlar. Bunlardan kendiliğinden görünen kısmı müstesnadır. Baş örtülerini yakalarının üstüne koysunlar. Zinet yerlerini kendi kocalarından, babalarından, kocalarının babalarından, oğullarından, kocalarının oğullarından, kendi erkek kardeşlerinden, kendi kardeşlerinin oğullarından, kız kardeşlerinin oğullarından, kendi kadınlarından, kölelerinden, erkeklik duygusu kalmayan hizmetçilerden veya henüz kadınların gizli yerlerine muttali olmayan çocuklardan başkasına göstermesinler. Gizleyecekleri zinetleri bilinsin diye ayaklarını da vurmasınlar. Ey müminler! Hepiniz Allah'a tövbe edin. Böylece korktuğunuzdan emin; umduğunuza nail olasınız" (en-Nûr, 24/31).

    --spoiler--

    --spoiler--
    "Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve müminlerin kadınlarına dış elbiselerinden üstlerine giymelerini söyle. Bu onların tanınıp, kendilerine sarkıntılık edilmemesi için daha uygundur. Allah çok yarlığayıcı ve çok esirgeyicidir" (el-Ahzâb, 33/59) .
    --spoiler--



    --spoiler--
    Nûr Sûresi'nin 30. ayetinde, mü'min erkeklerin harama bakmamaları, namus ve iffetlerini korumaları emredildikten sonra 31. âyetinde kadınlarla ilgili olarak meâlen: "Mü'min kadınlara da söyle: Gözlerini (bakmaları haram olan şeylerden) çevirsinler, edep yerlerini korusunlar -kendiliğinden görünen müstesna- zînetlerini açmasınlar, başörtülerini yakalarının üzerine salsınlar" buyrulmakta ve ayetin devamında kadınların kendiliğinden görünmeyen zînet yerlerini, kimlerin yanında açabilecekleri belirtilmektedir.
    --spoiler--

    daha ister misiniz yeterli mi?
    4 ...
  4. 40.
  5. senelerdir ısıtılıp ısıtılıp insanların önüne getirilen konu. kıyaslamalara bakıyorum hep aynı terane. bir tarafta allah kelamı, diğer tarafta sarhoş mavrası. tey allahım sen aklıma mukayit ol zira bu neyzen bir kitap çıkarsa sanırım devrin en büyük din alimi olacak!
    4 ...
  6. 39.
  7. (bkz: deniz baykal)
    seçimlerden önce mitingin tekinde söylemiştir.
    0 ...
  8. 38.
  9. tespitinde yanılmayan insandır. çünkü dinde örtünmek vardır. 'türban' kavramı kutsal kitapta yoktur. mahrem yerlerinin örtülmesi vardır.

    hakikaten gözün yoksa haramda
    başı açığa ne diye türban sorarsın.
    1 ...
  10. 37.
  11. Kızımın örtüsü batmakta rezilin gözüne
    Acırım tükrüğe billahi tükürsem yüzüne

    nur içinde yat akif...
    3 ...
  12. 36.
  13. ayeti inkar edecek kadar budala bir insandır. nitekim adına başlık açmaya değmeyecek kadardır.
    3 ...
  14. 35.
  15. sürüden insanların düşüncelerinden farklı olarak beyni ve yüreğiyle düşünen aklıyla sonuç çıkarandır.
    başını örtüp kıçını açanları görünce içimden kıçın meydandayken saçın günahı ne, sen kafanın içine bir bak hele diyesim geliyor. sayın hildeshaym size katılıyorum. onlar o kuralı kuranı arapça oku olarak algılamışlar ve öğle de süregelenler yüzünden günümüzde de böyle sorunlar yaşıyoruz. çok yazık. oysa yaradan aklınızı kullanın diyor, başkasına kullandırın demiyor.
    1 ...
  16. 34.
  17. 33.
  18. başını örtmeyenlerin ileri sürdüğü tez. baş örtüsü ve türban takanlar ise vardır diyerek karşı çıkmaktadırlar. sanki islam dinin de tek baş örtüsü kuralı varmış gibi. yaratıcının ilk emri oku kuralını nedense hiç gündeme getirmezler nedense. *
    1 ...
  19. 32.
  20. dinde olmayan kara çarşaftır sadece. örtünmenin şekli şemali belirtilmiştir. belirtilen esaslara göre örtünmek farzdır, lakin, çarşafa dolanıp, hama böceği gibi etrafta dolaşmak gibi bir emir mevcut değildir.
    0 ...
  21. 31.
  22. Başörtüsü bizim yobazların anladığı şekilde dinde yoktur ayrıca başörtüsü üzerinde siyaset yapan tek ülke de türkiyedir. Başörtüsü dinde var ise neden son 10 yılda takılmaya başlandı, daha önce neredeydi?
    2 ...
  23. 30.
  24. başörtüsü ''dinde yok'' diyenler,ne enteresandır ''dinin yok'' olmasını arzu edenlerdir.

    (bkz: şimdi yavaşça avucunu aç ve diline itinayla sür)
    4 ...
  25. 29.
  26. türban yok evet. bana aksini ispat edin kendimi bogazdan atarim ben! ilk olarak o vahabi araplarinin taktigi seyi bize din emretti diye kimse yutturmasin!!!
    1 ...
  27. 28.
  28. tesettür kavramını tam olarak idrak edememiş insandır. Bir sonraki cümlesi erişeceği makamın gerekliliği olarak "din de yok ki zaten" olabilir. Tesettür başörtüsü ile sınırlı bir "gereklilik" değildir. Tesettürün bir yaşam tarzı olduğunu anlaması için idrak sınırlarını zorlaması gerekir bu insanların. Tesettürü sadece başörtüsü olarak gören ve bu yorumla uygulayan insan güruhu da en az bu cümleyi kuran insanlar kadar "düşünce"sizdir.
    1 ...
  29. 27.
  30. kuran'da örtü ve örtünmek yani giyinmek diye geçen tabirin ısrarla başı örtmek şeklinde yorumlanmasına karşı çıkan insandır.

    başını ört kıçını aç o zaman. hangisi daha mantıklı?

    bu kafayla giden her işi allah dedi diye yapacak...

    allah yasak etmese hala kız çocuklarınızı mı gömeceksiniz?

    yoksa putlara mı tapacaksınız?

    biraz akıl, akıl ya hu!
    0 ...
  31. 26.
  32. başörtüsünün yada türbanın dinde olup olmadığı sabaha kadar tartışılabilecek konu olmakla beraber türban yasağı tam olarak bununla ilgili değildir.
    yasağın kaldırılmasını savunan arkadaşların anlaması gereken şey; türbanın dini olmaktan çok siyasi bir simge olduğudur. çünkü türbanlı kadınlar kendilerine ayrımcılık yapıldığını savunurken başörtüsünü türban gibi bağlamayan kadınları kendi aralarından dışlayarak asıl ayrımcılığı yapmaktadır.
    türban denilen şey sadece başörtmekle sınırlı kalsaydı böyle bir yasak olmazdı. türk kadını tarihte başı kapalı yada açık olarak nitelendirilemez çünkü hiç bir zaman bütün türk kadınları açık yada kapalı olmamıştır. bununla beraber tarihte türk kadınının kapanmayı tercih edenleri başlarını 18 farklı modelde bağlamıştır ancak şu anki bağlama modeli bu 18 farklı model içinde yer almaz. yani türk kadını hiç bir zaman kendini rahibeye benzetmemiştir.

    sonuç olarak şu anda türban yasağının kaldırılması için uğraş veren kadınların türban modeli müslüman olduklarından çok siyasi iktidara yakınlıklarını belli etmek için uyguladıkları bir yoldur. bu metod aynı zamanda fetocu ve amerikancı olduklarını belli etmeyede yarar.
    1 ...
  33. 25.
  34. Hangi dinden bahsettiğinin öğrenilmesi gereken insan.
    4 ...
  35. 24.
  36. farz değildir. ki, her farzı - ayeti uyguladınızda mı iş buna geldi? beyler sere- serpe olsun, ama kadınlar bedel ödesin, neymiş? erkek tahrik oluyormuşta. yok ya! olma kardeşim tahrik, ota-boka tahrik oluyosunuz. siz bu kadar aciz misin, bu kadar aşağılık mısınız? önce kendine ayıp ediyorsun. buna baş kaldıran sen olmalısın oysa. ama hocanız geçende buyurdu, meğer oyuncak bebekten de tahrik oluyormuşunuz, e yuh artık.
    6 ...
  37. 23.
  38. cennetle cehennem arasındaki farkın bir bez parçasına bağlı olmadığına inanan insandır.
    3 ...
  39. 22.
  40. araştırıp inanan mantıklı insandır.

    --spoiler--
    KURAN'DA BAŞI KAPAMAK GEÇMiYOR
    Mümin kadınlara da söyle: Bakışları ölçülü olsun ve cinsel organlarını korusunlar. Süslerini, kendiliğinden görünenler hariç açmasınlar. Örtülerini yaka açıklarına koysunlar. Süslerini şu kişilerden başkasına göstermesinler: Kocaları, yahut babaları, yahut kocalarının babaları, yahut oğulları, yahut kocalarının oğulları, yahut kardeşleri, yahut kardeşlerinin oğulları, yahut kendi kadınları, yahut ellerinin altında bulunanlar, yahut kadına ihtiyaç duymaz olmuş erkeklerden kendilerinin hizmetinde bulunanlar, yahut kadınların mahrem yerlerini henüz anlayacak yaşa gelmemiş çocuklar. Gizledikleri süsleri bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler, hepiniz topluca Allah a tövbe edin ki kurtuluşa erebilesiniz.

    24- Nur Suresi 31

    Kadını kendi zihniyetine göre yaşatmak isteyen zihniyetin çarpıttığı ayetlerin başında bu ayet gelir. Bu ayetteki 'hımar' kelimesi geniş manalı bir kelime olup örtü manasına gelir. Eski Arap yazılarına bakılırsa hımarın yere konulan, masaya örtülen veya herhangi bir örtüyü tarif edebileceğini görürüz. Hımar, başı örterse başörtüsü olur, masaya konursa masa örtüsü olur. Allah eğer 'hımar' kelimesi ile başın örtülmesini isteseydi 'hımarürres' gibi bir vurgulama ile başörtüsü diyebilirdi: Böylece 'res' kelimesi ile baş bölgesi vurgulanır ve örtü kelimesi olan 'hımar' ile beraber başörtüsü net bir şekilde anlaşılırdı. Nitekim abdest alınmasıyla ilgili ayette başın sıvazlanması söyenirken, baş kelimesi Arapça karşılığı 'res' ile vurgulanır.

    Üstelik ayette kapatılacak yerin yaka açığı olduğu geçer. Yani hımarın başı kapatması değil, ayette açıkça yaka dekoltesini örtmesi istenir. (Yaka açığı manasına gelen 'cuub' kelimesi hem bu ayette kapanılacak bölgeyi belirtmek için, hem Hz. Musa nın yaka açığına elini soktuğunu belirten ayetlerde geçer.) 'Hımar' kelimesi sırf başörtüsü manasına gelse bile bu ayetten başı örtmek değil, yine yaka dekoltesini kapatmak anlaşılacaktı. Üstelik başörtüsünü Kuran a maletmek isteyen zihniyet, açık bir saptırma yaparak 'felyedribne' fiilini 'salsınlar' diye tercüme etmeye kalkmıştır. Böylece ayeti okuyan 'başörtüsünü yaka açıklarına salsınlar' şeklinde okuyacaktır. Oysa hiçbir şekilde 'darabe' kökünden türeyen 'felyedribne' fiili 'salsınlar' manasına gelmez. Bu fiille örtünün yaka açığına konulması yani kapatılması anlatılır. Kuran da salsınlar, indirsinler manasında 'felyüdnine' kelimesi kullanılır. Allah böyle bir ifade kullanmak isteseydi 'felyedribne' fiili yerine 'felyüdnine' fiilini kullanabilirdi. Bu örnek bize gelenekçi zihniyetin, kendi fikirlerini doğru çıkartmak uğruna gereğinde Kuran daki kelimelerin manasını kaydırmaktan çekinmediğini göstermektedir.

    'Ayette diğer dikkat etmemiz gereken nokta 'süsle' kelimesi ile neyin kastedildiğidir. Bizim kanaatimize göre 'süsler' kelimesi ile özellikle'göğüsler' kastedilmektedir. Çünkü ayetteki tüm noktalarla mantıklı bir şekilde göğüs bölgesinin uyum sağladığı kanaatindeyiz. Birincisi, ayette yaka açıklarının kapatılması geçiyor, yaka açıklarından ise göğüsler gözükür. ikincisi, ayette gizlenen süslerin belli edilmesi için ayakların yere vurulmaması geçiyor. Ayaklar yere vurulduğunda vücutta belli olacak yer özellikle göğüslerdir. (sütyenin o dönemde icad edilmediğini düşünürsek bu daha da iyi anlaşılır.) Üçüncüsü, ayetten kendiliğinden görünenler hariç süslerin kapanması söylenmektedir. Ne kadar kapatılmaya çalışılırsa çalışılsın özellikle iri göğüsler, çeşitli fiziksel hareketlerde, hatta rüzgarın esmesiyle elbise yapışınca bile kendini belli edebilir. Ayetten bunun doğal olduğu anlaşılır. Dördüncüsü, ayette süslerin kimlerin yanında açılabileceği söylenir. Kuran daki diğer ayetlerden kadınların bir kısmının iki yıl gibi uzun bir süre çocuklarını emzirdiğini görüyoruz. Kadının, babası gibi yakınlarının yanında, çocuğu acıktığında ve ağladığında onu emzirmesi gerekebilir. Ayetteki bu açıklamanın özellikle bu konuda kadınlara büyük kolaylık sağlayacağı kanaatindeyiz. Tüm bu izahlara göğüs gibi uyan başka bir bölge bulunmadığı için süslerle özellikle göğüslerin kastedildiği sonucuna varabiliriz. Süsler kelimesinden ziynet, takı gibi maddelerin anlaşılamayacağı ayetin bütünsel olarak ele alınmasıyla açığa çıkar. Çünkü ayette kadınların süslerini kendi kadınları yanında açabileceği geçiyor. Takı gibi maddeler tahrik unsurundan daha çok hava atma unsuru olabilir. Eğer bu hava atma olayı engellenilmeye çalışılsaydı, buna ilk karşı cins erkekler yerine, aynı cinsten olan kadınlar dahil edilirdi. Ayrıca ayakları yere vurunca hangi ziynet, takı eşyası belli olur? Kendiliğinden gözüken ziynet, takı ne olabilir? Araf suresi nde ziynet eşyalarının mescid yanında giyilebileceğinin söylenmesi, takıların cami yanı gibi en kalabalık yerlerde de teşhir edilebildiğini, yani saklanmasına gerek olmadığını gösterir. Görüldüğü gibi mantıksal bir elemeyle gidildiğinde ayetin özellikle göğüs bölgesinin kapanmasını vurguladığı anlaşılır.

    --spoiler--

    http://www.kurandakidin.n...-basortusu-ve-kapanma.asp
    8 ...
  41. 21.
  42. baş örtüsü birçok dinde vardır. yazılı tarihte sümer kutsal tapınak fahişeleri ile başladığı tesbit edildi.
    sonraları hırıstiyanlıkta rahibelere uygılandı ve biz de geçti.
    sümerler gelirlerini tapınaklara bağışlayan kutsal fahişelerin, diğer kadınlardan ayırt edilmesi için başlarını örtedi.
    sonra bu 1000 tanrılı dinde evli kadınlara da uygulanmaya başladı.
    1 ...
  43. 20.
  44. islamın ilk emri "oku" dur. oku dediği kitabı okumadan yorum yapmak beyni olan bir insanın yapacağı şey değildir. ya da bunu yapan müslüman değildir.

    "ben inanmıyorum, allah böyle birşey dememiştir" diyeceğine; aç oku kardeşim demiş mi dememiş mi!
    3 ...
  45. 19.
  46. 18.
  47. baş örtmek dinde var mı yok mu tartışmalı bir konudur. bu alanda doç. dr. şahin filiz'in henüz cevabı yazılamayan çok önemli bir tezi ve kitabı bulunmaktadır. ancak bir şey illa kutsal kitaplarda yer alıyor diye değil, geleneksel olarak da halk tarafından kabullenilebilir. baş örtüsü de böyledir. ancak tabii ki türban siyasal islam hareketleriyle beraber ortaya çıkmış siyasal bir sembol ve kadınları obsesif kompülsif bozukluk (saçımın tek teli bile görülürse mahvolurum aman aman)mecralarına sürükleyen hastalıklı bir nesnedir. ancak bununla da yasaklayarak mücadele edilemiyor işte. o yüzden kamusal-özel alan ayrımını getirelim, devletten hizmet alanlara serbestlik tanıyalım ancak hizmet verenlerin bunu gelecekte talep etmemeleri adına anayasal güvenceler koyalım. şu da var tabii, bugün türban diye bastıranlar yarın öbür gün çok hukukluluk da diyebilir. o yüzden kimlerle muattap olduğumuza dikkat etmeliyiz. dünyada çok hukuklu bir demokrasi yoktur olamaz. eğer devlet görevlileri de dini,siyasal inanışlarını dışa vurmaya başlarsa mesela hrant dink davasına türbanlı bir bayan baksa insanların vicdanlarında şüpheler kalır.
    1 ...
© 2025 uludağ sözlük