basi ortmek zorunlu degildir

entry6 galeri0
    ?.
  1. Kuran-i Kerimi okuyan her akli basinda adamin rahatlikla varabilecegi cikarimdir. Mahrem yerlerinin ortulmesinden bahsedilmektedir Kuran-i Kerimde. Saclari mahrem yeri olarak goren "müslüman"larin Islam`in temeli olan guzel ahlakla ne kadar bagdastigi da ayri bir muammadir ayrica.
    5 ...
  2. 1.
  3. (bkz: fetva veren sozluk yazarı)

    doğrusu için, tc devleti kurumundan bir link:

    http://sorusor.diyanet.go...amp;-recid=926&-find=

    --spoiler--
    Kadının yabancı erkekler yani mahremi olmayan erkekler karşısında avret yeri yüzü, el ve ayakları hariç bütün vücududur. Bu Hanefî mezhebinin görüşü olup diğer fıkıh mezheplerine göre kadının ayakları da avrettir. Ebû Yûsuf tan, kadının dirseklere kadar kolunu avret saymayan bir görüş de rivayet edilir. Erkek ve kadının namazda ve namaz dışında örtünmesiyle ilgili fıkhın klasik doktrininde yerleşik görüş özetle böyledir.
    --spoiler--
    2 ...
  4. 2.
  5. 3.
  6. halkın yüzde doksandokuzu olan müslüman ahalinin yüzde doksandokuzunun kuranı anlamak adına hiç okumadığı düşünüldüğünde adamı çarmıha gerdirecek önerme.
    1 ...
  7. 4.
  8. alim varmış aklı başında sözlükte ; o kadar alim ve mezhep imamı aklı başında değil o zaman... *
    1 ...
  9. 5.
  10. bundan önce türban konusuna yazdığım bir yazıyı bana kopyalama ihtiyacı hissettiren cahil önermesi,farkında olmadan(ya da belki bilerek)Allah'ın bir emrini yokmuş gibi göstererek hakikatin önüne perde çekme gayretine girenlerin üzerine atlayacağı tesbit bozuntusu.

    neyse,böyle tiplere laf anlatmanın abesle iştigal olduğunu,1 haftalık sözlük üyeliğim zarfında öğrendim,bu yüzden yorulmayarak türban konusuna yazdığım yazıyı aynen kopyalıyorum.birkaç yazımı kopyalayayım da iş kökünden hallolsun,bir de cühela takımıyla polemiğe girmeyelim sonra.

    başörtüsü dememek,diyememek için uydurulmuş kelime.

    nitekim başörtüsü dendiği anda bu konunun Allah'ın açık seçik emri olduğu ortaya çıkacaktır,birtakım insanların bunu gölgeleyebilmek ve konu dışı hale getirebilmek için kavram kargaşası üretmesi gerekecektir,türban kelimesi de bu kargaşa isteğinin uzantısı bir kelimedir.

    Kur'an-ı Kerim bir fihrist kitabı değildir,bir tarif kitabı değildir,bir tanım kitabı değildir.Kur'an-ı Kerim,bize Müslüman olmanın yolunu açan hidayet rehberidir.Lakin bir yolun açılması,o yolun rahatlıkla,engellere takılmadan yürünebileceği anlamına gelmez.Kur'an-ı Kerim Allah kelamıdır ve bir ifadeyle birden çok anlamı da kastediyor olabilir,görünen tek bir zahiri anlamı da olabilir.Kur'an-ı Kerim'in neyi ifade ettiğini en kolay ve en sağlam yoldan anlayabilmenin tek yolu,Hz.Ayşe'nin ifadesiyle"yürüyen Kur'an"olan Hz.Peygamber'in hayatındaki uygulamalara bakmaktan geçer.Kur'an-ı Kerim sayesinde önündeki engelleri kaldırma imtiyazına kavuşan Müslüman,Resulullah s.a.v.'in Kur'an-ı Kerim'in hükümlerini nasıl uyguladığını da bi-hakkın öğrenerek yolu tam manasıyla yürünebilir kılabilir.Ama Hz.Peygamber s.a.v.'in sünnetini,yani O'nun Allah c.c. aracılığıyla bize taşıdıklarının pratik hayattaki yerini görmeden ve uygulamadan islami bir çerçeveye ulaşabilmemiz imkan dahilinde değildir.

    Peygamberimiz s.a.v.'in hanımları elbette ki bu konuda en sağlam ölçüdür,Onların nasıl tesettürlü oldukları da ayan beyan ortadadır,hiç de kavram kargaşasına yol açmayacak derecede..

    Netice-i kelam,tesettür Allah c.c.'ın açık bir emridir,bu emrin icrasının mahiyeti de gayet nettir.türban gibi sulandırılmış kavramlar,bizim başörtüsüne başörtüsü demememizi gerektirmez.

    şimdi ben diyorum ki,Nur Suresi 31.Ayeti'nde başörtüsü emredilmiştir,hem de "hımar"yani başörtüsü kelimesi bizzat kullanılarak,işte ıspatı:"Başörtülerini ta yakalarının üzerine kadar salsınlar"diyor bahsettiğim Ayet-i Kerime mealinde,haydi özdemir ince okurları,benimle ayet yarıştırmak gafletine de sahip olun,bunlar son çırpınışlar,zaten hiç meşruiyetiniz yoktu,işiniz gücünüz demagojiydi,bakalım size gökten bir ayet inecek mi!

    konumuza dönecek olursak;günümüzde tesettürün dejenere edilmiş versiyonunu benimseyen sözde tesettürlüler yüzünden bu kavram amacından sapar hale getirilmiştir.bu sebeple her yolda gördüğümüz başörtülüyü namuslu,her başörtüsüzü namussuz ilan etme hakkı kimsede yoktur,bu bir saçmalık olacaktır.

    mesele elimizde bir namus-ölçer olup olmadığı değildir,mesele tesettürün açık bir şekilde Allah c.c.'ın emri oluşudur.(Nur Suresi 31.Ayet ve onlarca Hadis-i Şerif)tesettür meselesinde bir sınıflandırmaya gideceksek,tesettürlüler tesettürlü olma konusunda mütesettir olmayanların önünde 1-0 öndedir,yoksa bu bir namus ölçme aracı değildir,lakin bu durum onun Allah c.c.'ın mutlak emri olduğu gerçeğine de halel getirmez.nokta.

    dikkat çekmekten kastımın cinsel dürtüleri hareketlendirmek anlamında bir dikkat çekmek oluşunun farkına varılmasını isterim,bu bir.

    ikincisi,kadının hor görülmesi hakkındadır.Allah c.c. katında din islam'dır,hak dinin getirdiği bir sosyal düzen ve anlayış biçimi elbette olacaktır.islam hayatın her alanını hakça düzenleyen prensiplerin mevcut olduğu dindir.toplum hayatında kadına ve erkeğe farklı roller vermiştir Allah c.c.Biz bu farklı rolleri,yıllardır eğitim aldığımız ve belli bir ideolojinin benimsetildiği okulları,popüler kültürün kendini yaygınlaştırma aracı televizyonu,islam'ın neye tekabül ettiğini bilmeyen çevremizi ve her türlü modern kültür araçlarını baz alarak algılayamayız.islam'ın gerek kadın-erkek meselesine getirdiği bakışı,gerekse sosyal,siyasie,konomik vb. alanlar hakkındaki hükümlerini algılayabilmenin tek yolu,Müslüman bir kafayla olayları değerlendirmekten geçer.zira islam,teftiş olsun diye araştırılacak bir din değildir,islam'ı komünizmi,faşizmi ya da bir ödevi araştırdığımız gibi araştırmamız ve değerlendirmemiz mümkün değildir,islam doğru bilgi demektir,hakikatin ta kendisi demektir.

    mesele kadının islam toplumlarında geri planda olması değildir,mesele kadının modern kültürde oldukça ön plana itilmesidir,gazeteler,televizyonlar,internet,sokaklar,aklımıza gelebilecek her türlü modernite olgusu kadının değersizleştirildiği ve özünden koparıldığı örneklerle doludur.

    islam toplumu demek,içinde salt müslümanların yaşadığı toplum demek değildir.islam toplumu demek,içinde yaşayan Müslümanların,islam'ın sosyal,siyasi ve ekonomik düzenini tam manasıyla pratiğe yansıtabildikleri toplum demektir,yeryüzünde böyle bir toplum örneği asla mevcut değildir,nitekim hakim küresel sistem her devleti etkisi altına almıştır.

    Allah c.c. kadın ve erkeği birbirinden farklı fiziksel ve psikolojik özelliklerle donatmıştır,bunun sonucunda da onların sosyal konumlarının farklı olması son derece doğaldır,bu durum adaletin ta kendisidir.ama modernite dayatmalarından kafasını kaldıramayanların,islam hakkında daraltılmış zihinle hüküm vermeleri şaşılacak bir durum değildir.

    benazir butto'ya gelince,kendisi başındaki eşarbı geleneksel manası itibariyle takmıştır,islami bir gerekçesi yoktur.zaten kendisi de"islam'da tesettür olduğuna inanmıyorum"demişti,olan biteni iyi takip etmeden alakasız örnekler vermeyelim.

    tesettürün farz olduğunu kanıtlayan birçok entryim var,isteyen bakabilir,istemeyen bakmaz.Kur'ana bamayan benim entryme niye öğrenme amaçlı baksın ki?
    3 ...
© 2025 uludağ sözlük