bas ortusu kuran da yok

entry6 galeri0
    ?.
  1. tamamen yoruma açık bir konudur. kuran ı kerim, her insanın kendince inanıp uygulaması gereken islamın kılavuzudur.

    (bkz: #2954493)
    1 ...
  2. ?.
  3. marmara üniversitesi ilahiyat bölümü mezunu mustafa sag'ın evrensel cagrı- kuran-ı kerim meali kitabında nur suresinin 30 ve 31. ayetlerini örnek göstererek desteklediği iddia.

    --spoiler--

    Nur Suresi 30 ve 31nci Ayetler
    30.'Ey Muhammed! Erdemli erkeklere söyle, kadınlarla bir aradayken,
    gözleriyle kadınları rahatsız edecek şekilde davranmasınlar/bakmasınlar
    ve kişiliklerini edeplerini korusunlar. Bu onlar için daha temiz bir
    davranıştır. Elbette Allah yaptıklarından haberdardır.'

    31.'Ey Muhammed! Erdemli kadınlara da söyle, erkeklerle bir aradayken,!
    gözleriyle erkekleri rahatsız edecek şekilde davranmasınlar/bakmasınlar,
    kişiliklerini edeplerini korusunlar ve doğal olması gereken yerler
    dışında, göğüslerinin üzerini örtüleriyle kapatsınlar. Ziynetlerini
    göstermesinler/Başkalarını cinsel tacize yol açacak ve tahrik edecek
    davranışlardan sakınsınlar. Ancak kocaları,babaları, kocalarının
    babaları, oğulları, kocalarının oğulları, kardeşleri, erkek
    kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, diğer kadınlar,
    cinsel iktidara sahip olmayan erkek hizmetçiler, kadın hizmetçiler ve
    kadınların cinsel yerlerini henüz anlamayan çocukların yanlarında,
    istedikleri gibi giyinip davranmalarında bir sakınca yoktur. Bunların
    dışındakilerin yanında, cinsel tacize yol açacak, tahrik edici yerlerini
    açıp, dikkat çekici davranışlarda bulunmasınlar/ ayaklarını yere
    vurmasınlar. Ey inananlar, -erkek, kadın-hepiniz Allah'a yöneliniz ki,
    mutlu olabilesiniz.'

    24:31 Bu surenin 11nci ayetinde açıklanan, Peygamberimizin
    eşine iğrenç iftirayı yapan çetenin uzantılarının uydurdukları,
    çelişkili rivayetlerden hareketle, Kur'an öncesi cahiliye Arap
    toplumunun kadına bakış açısını, Kur'andaki örtünme ile ilgili ayetlere
    de yansıtmışlar ve o bakış açısı doğrultusunda ve erkekler lehine
    yorumlamışlardır. Kur'an'ın mantığı ve bu surenin bütünlüğü içinde
    baktığımızda, kadınlarla erkeklerin toplum yaşamında yan yana olmak
    zorunda olduklarını, böyle bir çalışma ortamında, birbirlerine karşı
    davranışlarında olsun, giyimlerinde olsun ölçülü olmaları, dostane
    olmaları, aşırıya kaçmamaları öğütleniyor. Zaten, aile ve akrabalar
    arasında bir kısıtlamanın olmayıp, özgürce hareket edebileceklerini aynı
    ayetin devamı açıklıyor.

    Kaldı ki Kur'an ayetinde baş örtüsü diye bir kelime geçmemektedir.
    Buna rağmen, tüm Kur'an tefsirlerinde ve çevirilerinde Kur'an ayeti
    baş örtüsü olarak çevrilmiştir. Halbuki ayette geçen HIMAR kelimesi
    baş örtmek anlamına değil, sadece örtmek anlamına gelmektedir. Eğer
    herhangi bir şey örtülecek ise, o şeyin vurgulanması gerekir. Örneğin
    masa örtüsü derken, örtmek kelimesinin yanına masa kelimesinin gelmesi
    gibi, baş örtüsü dendiği zaman da "örtmek"/"hımar" kelimesinin yanına
    baş re's kelimesinin hımarü-re's şeklinde gelmesi gerekir.
    Ayetteki "hımar"/"örtü" kelimesinin yanında geçen ve vurgulayan kelime
    cuyub kelimesidir ki yaka veya göğüs anlamına gelir. Çünkü,
    aynı kelime cuyub bir başka ayette (28/32) Hz. Musa'nın
    göğsüne/koynuna elini soktuğu şeklinde geçer. Yani cuyub kelimesi,
    "hımar" /"örtmek" kelimesi ile kullanıldığı zaman,"bihumûrihinne ala
    cuyubihinne" /"başını örtmek" değil,"göğsünün üzerini örtmek" anlamına
    gelmektedir.

    Geleneksel tüm yorumcular, Kur'an ayetini bilimsel bir bakışla
    değil de,birbirlerini taklit edip, "Baş örtülerini yakalarının üzerine
    kadar örtsünler" diyerek, felyedribne fiillini de örtsünler diye
    tercüme etmişlerdir. Bu geleneksel yorumcular DaReBe kökünden gelen
    bu kelimeyi burada "Baş örtülerini .... örtsünler" derken bir başka
    yerde aynı DaRaBe kelimesini Kadınları DÖVÜN (Bak.4/34) diye
    çevirmişlerdir. Özetle, Kur'an'ın orijinal ayeti tüm açıklığı ile
    ortadayken, elverişli bir siyasal kullanım malzemesi olarak, sürekli
    gündemde tutulan baş örtüsü, Kur'an'ın değil, geleneklerin, kişisel
    görüşlerin dinleştirilmesinden kaynaklanmaktadır.
    --spoiler--
    8 ...
  4. ?.
  5. genellikle üniversitelerde ve kamu dairelerinde yasaklanmasını savunan alpaslan ışıklı gibi ulusalcı "ilahiyatçı"ların kullandığı argüman. bu argüman, laiklik için cumhuriyet mitinglerinde bağırıp çağıranların laiklik kavramından bihaber olduğunu göstermektedir.
    başörtüsünün ya da türbanın kuran'da olup olmaması tamamen ilahiyata ait bir konudur, bu konuda farklı yorumlar mevcuttur. devletin yapması gereken şey, bu yorumlardan herhangi birisinin doğru olduğunu söyleyip resmileştirmek değil, her türlü din yorumuna eşit mesafede durmaktır.
    ama doğru, devletimiz her şeyi iyi bilirdi, dinimizi bile o öğretirdi, bize kurduğu yüce diyanet işleri başkanlığı adlı fetva kurumu vasıtasıyla. unutmuşum. yazdıklarımı geri alıyorum. (!)
    1 ...
  6. ?.
  7. ?.
  8. kuran'ın sosyal işlerin düzenlenmesi işini dönemin şartlarına ve ulul-emir e (devlet) bırakıldıgı iddia edilir. bazı tercumelerde böyle yazıyor.
    0 ...
  9. ?.
  10. masonların birden kuduz it edasıyla konu hakkında yaptığı açıklamadır.

    gariptir , tam da problemin çözümünüe çok yaklaşıldığı günlerde gelmiştir bu açıklama.

    acaba türkiye'deki birtakım kişilere sahiplerinden bir emir midir bu ? bak haddinizi aşıyorsunuz tehdidi midir ?

    (bkz: sahibinin sesi)
    1 ...
© 2025 uludağ sözlük