bas ortmenin siyasi amacli olmamasi

entry11 galeri0
    ?.
  1. çünkü baş örtmenin kadınlara ilahi bir emir* olması.

    bir kadın bunu siyasi amaçlı yapıyorsa bu onun günahıdır, çünkü ibadet yalnız allah istediği için yapılır, başka amaçlar karışırsa o ibadete fesat karışmış olur, ucu şirke kadar varabilir.

    başını örten her kadına "bu kadın ya akp'li ya da saadetçi.." benzeri ön yargı ile bakılması, başını amacına uygun olarak yani yalnız allah istediği için örten kadınları çileden çıkaran hadisedir.

    başını allah istediği için değil de gelenek icabı örtmek ise bu dünyada çok makbulse de öteki tarafta pek içaçıcı değildir malum sebep*ten..

    önemli edit: başörtüsünün farz olmasının sebebi olan ayet:

    "Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve mü'minlerin hanımlarına söyle, evlerinden çıktıklarında dış örtülerini üzerlerine alsınlar." Ahzâb Sûresi: 33:59.

    ha burada mont da dış örtü sayılır diye şahsi çıkarımlar yapılabilir ama dinde çıkarımlar belli esaslara dayalı olarak (icma-kıyas-hadis vs) ancak içtihadcılar yani müçtehidler tarafından yapılabilir ve ortak hüküm kadının el yüz ve ayak haricindeki yerlerinin görünmesinin ve dahi hatlarının belli olmasının haram olması şeklindedir.
    9 ...
  2. ?.
  3. yani baş örtmenin dini amaçlı olmasıdır. kamusal alana dini simge ile girilemez.

    (bkz: açık mı?)
    6 ...
  4. ?.
  5. anadolu'da kadınların yüz yıllardır yaptığı eylem...
    2 ...
  6. ?.
  7. (bkz: başını örtenin evine tıkılmak, toplumdan soyutlanmak istenmesi)

    (bkz: vebalı muamelesi yapmak)

    asıl sorunun başını örtmeyenlerin, başını örtenleri görünce kendilerinin de yapması gerektiğini hatırlayıp rahatsız olmasından kaynaklanıyor olma ihtimalinin göz ardı edilmemesi gerekmesi.. yoksa kime ne zararı var ki karşıdan bakılınca 1 m2 kumaş olarak görünen şeyin. kamusal alanda başörtüsüne izin veren ülkelerde ne tür toplumsal felaketler(!) gerçekleşiyor, düşünmek lazım.
    2 ...
  8. ?.
  9. duruma göre doğru önerme. eğer türbansa siyasi amaçlı. tabi bunun farkını anlayamayan var.* rte, tuncay özkana "o zaman senin annen de başını örtmesin" demiş. o örtüyle bu örtü bir mi!

    ayrıca: (bkz: baş örtmek farz değildir)
    1 ...
  10. ?.
  11. baş örtüsünün, siyasi amaçlı değil dini amaçlı olup, "ama kamusal alana girsek nolur yea" tarzında çıkarım yapanlara şöyle denebilir;

    efenim sevgili tayyip'e de türban sömürüsü ile oylarını veren sağ kitle değil midir? e siz seçtiniz; buyrun bunu, bütün ilahi dinleri kapsayacak bir düzenlemeyle düzeltsin o çok sevgili tayyip. e siz seçmediniz mi? niye yapsın değil mi, nasıl olsa daha seçim bol.

    türkiye cumhuriyeti yasalarında yasaktır. yasak kalkmadığı taktirde de uygulanacaktır.
    1 ...
  12. ?.
  13. bu halk dinini bilen dini sebeplerle, bilmeyen geleneksel sebeplerle başörtüsünü islamla tanıştığından beri kullanagelmiştir. ne zamandır ki tanzimatla beraber batılılaşma periyoduna girmişiz, o zaman avrupalılara önce erkeklerimizin giyimi, ardından da kadınlarımızın giyimiyle benzeşmeye başlamışız. bunu en güzel bursa muradiyedeki anadolu giysileri müzesinde görebilirsiniz, gelinliklerdeki değişim insanı şaşırmaktadır.

    gelelim başörtüsünün siyasi bir kimlik kazanmasına, atatürk bildiğimiz gibi başörtüsüne karşıydı çünkü düşüncesi bunun ilerlememiz önünde bir engel olduğuydu. başörtüsünün siyasal bir ukte haline gelmesi ise 70 lere kadar istanbulun ve ankaranın osmanlıdan arta kalan zengin bürokrat ailelerinin çocuklarının üniversiteleri dolduruyor olmasıydı. zaten az olan kız öğrenci sayısı da bu modern ailelerin çocuklarından oluşmaktaydı. fakat ne zaman sağcı iktidarlarla anadoludaki insanın da eğitime dahli ve kentlere göç hızlandı, anadolu insanı yani daha dindar insanlar üniversitelere girmeye başladılar. belli bir süreden sonra kızlarını o zamana kadar okutmamış veya şehirden uzak olmalarından dolayı okutamamış dindar aileler için kızlarını okutma ihtiyacı doğmaya başladı. işte ilk başörtülülerin de üniversiteye girmeleri böyle gerçekleşti.

    ilk başörtülü öğrenci üniversiteye girdiğinden itibaren de başörtüsü bir sorun haline gelmiştir. bu atatürk'ün türkiye'yi modernleştirme çalışmalarına ters düşüyordu ve atatürkçü hassasiyetlere sahip kesimler tarafından tepki görmesi kaçınılmazdı, nitekim hiçbir partinin başörtüsünü gündeme getirmediği zamanlarda ilk tartışmalar yaşanmaya başlamıştı bile.

    aslen başörtüsü bir siyasi simge değildi, ancak bunu bazı insanlar karşı sınıfın siyasi simgesi olarak gördüler, çünkü kendilerinin içinde böyle biri yoktu. başörtüsü ve türban ayrımına gelince, eğer 60-70 lik bir yaşlı bayan aynı kendi ninelerinin yaptığı gibi "başörtüsü" ile üniversitede okumaya kalksa acaba ne olur insan merak etmiyor değil.
    1 ...
  14. ?.
  15. ister siyasi olsun ister dini olsun gina getirmis konudur. kendilerini basortulu yada turbanli olduklari icin dunyanin merkezi sanan insanlarin suan icin cozulmesi zor olan bir durum icin ulkeyi birbirine katmasi durumudur. cok can sikicidir.
    0 ...
  16. ?.
  17. anadolu kadınlarının yüzyılardır uyguladığı geleneğe verilen ön yaklaşımsız bakış açısıdır.*

    ancak günümüzde herşeyin olduğu gibi bu kadar basit bir örtünün bile polemik konusu yapılması sebebi siyasidir.
    baş örtüsü yasaklanmış veya farz kılınmış bir durum değildir.merak edenler açıp kuran-ı kerim'i ve hadisleri bir incelerlerse bu örtünmenin sıkmabaş şeklinde değil de , sadece vücut hatlarını göstermeyecek biçimde olduğunu idrak ederler.

    öyleyse neden başörtüsü , neden türban?

    basit olan her zaman ilk akla gelendir.türban ; islami siyaseti meşrulaştırma yolu ve yöntemidir. bunun bir sonraki kademesi haremlik selamlık olacaktır bundan kimsenin şüphesi de olmasın.

    türbanın meclise girme sebebi de budur. türbanı bir siyasal simge haline getirmek. işte aydın halk ve sol kesime mensup insanlar türbana değil türbanın siyasallaştırılmasına karşı çıkıyorlar.

    1980 de yaşanan olayları bir hatırlayalım , neler olmuştu ? sağcılar * ve solcular * ülke içindeki kamplaşma sonucu gırtlak gırtlağa gelmişlerdir.

    korkumuz odur ki , 80 zamanında olan bu olaylar bu defa laiklik ve islamın siyasallaşması olarak ortaya çıkacaktır.sozluk içindeki yazarlar türkiyenin bir aynasıdır.sol framenin gün geçtikce daha kaba tavır ve tabirlerle dolması işte bize bu geleceği gösteriyor. baş ortmenin ilahi bir emir olduğunu beyan edenler bunun için sadece bir ayet bile gösterseler bu bile tanımlamalar için yeterli olacaktır.yoksa ayet değil de felanca şıh dan alınmıs bir fetvamıdır onu anlamak için yazmak gerekmez mi.

    ilahi emirdir ama nerden nasıl gelmiş emirdir. o yok işte. olmaz oyle ortaya başlıklı polemik konusu olabilecek bir giri yazıp ta içindekileri deyim yerindeyse kusmak. eğer bu entry girisi oluyorsa o zaman her fikir konusu polemige açık sozluk baslıgı olarak ta açılabilmelidir.

    giri , tanım sonucu olarak bu başlık bir polemik başlığıdır ve bu şekilde müdahale edilmeye de mecburdur.

    edit:eksi veren eller dert görmesin *
    0 ...
  18. ?.
  19. doğru bir önermedir ancak bazı kesimlerin buna bir türlü inanmak istemediği de söz konusudur. yasağı getirenlerin, yasağı uygulayanların ve bu uğurda geri kafalı dedikleri kızları üniversiteye sokmayanların, hala türban-başörtüsü gibi saçma sapan bir kavga sebebi çıkaranların amaçları siyasi olmuyor da sadece dinlerinin gereğini yapan insanların tavırları hep siyasi oluyor nedense. başlarını örten insanlar bile, mağdur olmalarına rağmen bu konunun temcit pilavi gibi zırt pırt ortaya atılmasından bıktı da diğerleri neden bıkmadı? uğraşacak daha basit birşey bulamayacaklar diye mi korkuyorlar?
    0 ...
  20. ?.
  21. türban takan kızlar bunu siyaseten yapıyor olsalardı sadece üniversitede buna özen gösterir, hayatlarının her çağında örtünme gereği duymazlardı. bir kimse siyasal amaçlı kapanıyor ise o kişi türbanlıların zarar görmesini isteyecek din düşmanı bir provokatör olabilir ancak.
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük