baktıkça bakasınız gelen, dingin ve huzurlu yapıların mimari üslûbudur. ince detaylar vardır ama bunlar göze batmaz, baktıkça görünürler. bu da bu eserleri uzun uzun seyrettirir bakanlara.
barok dönemden yüzyıllar sonra tekrar gündeme gelmesiyle neo barok mimari ortaya çıkmıştır. aralarında esaslı bir ayrım yoktur.
12. yy avrupada etkin olan mimaridir. özellikle roma'da fazlasıyla kullanılmış. minimal detaylara önem verilmiş bir mimari şeklidir. ardından ise gothic mimari gelir.
o döneme kadar olan tüm mimari akımları reddeder ve kendine ayrı bir üslup olusturmustur.dini ve siyasi sebeplerden dolayı,papanın desteğiyle meydana gelmiş bir akımdır...ınsanları kiliselerde mistik bir hava verebilmek amaçlanmıştır.avrupa'da latın amerıka'da,osmanlı'da,asya'da etkılerı gorulmustur..
ismini bozuk şekilli inci anlamına gelen barocco kelimesinden alan, katolik kilisesinin reform hareketlerine karşı başlatmış olduğu barok dönemin abartılı mimarisidir.
16. ve 18. yüzyıllarda gelişen ve müzik, resim ve edebiyat alanından sonra mimaride'de kendine önemli ölçüde yer edinen akımdır. daha italyan kliselerinde gücünü tanrı ve mitoloji taslaklarından alan ve işlemeli duvarlar, görkemli bahçelerle donatılmış mimari yapıdır.
özellikle paris'teki önemli bir yere sahip olan versailles sarayı barok mimarisinin en popüler örneklerinden biri olarak verilebilir