Chateau de la Napoule, Fransa'nın Alpes-Maritimes Bölümündeki
Mandelieu-la-Napoule'de bulunan restore edilmiş bir Fransız kalesidir,
1993'ten beri tarihi bir dönüm noktası olarak sınıflandırılmıştır
ve bahçeler Fransa Kültür Bakanlığı tarafından Fransa'nın
Önemli bahçeleri arasında listelenmiştir. 1999 Yapımı
Simon Sez filminin ana mekanlarından biri olarak gösterildi.
Reggia di Caserta; Napoliten: Reggia 'e Caserta Caserta Kraliyet Sarayı,
iki Sicilies Napoli krallar gibi ana ikametgahı olarak Caserta, Güney italya,
Bourbon House tarafından inşa edilmiş eski Kraliyet sarayıdır.
Avrupa'da 18.yüzyılda inşa büyük saray.[2] 1997'de saray
UNESCO Dünya Mirası Alanı olarak belirlendi; adaylığı,
onu "çok yönlü alanın yanılsamalarını yaratmak için gereken
tüm özellikleri benimsediği muhteşem Barok sanatının kuğu şarkısı"
olarak nitelendirdi.[3]
Hacim bakımından Caserta Kraliyet Sarayı, 2 milyon m3'ün üzerinde
[5] ve 47.000 m2'lik bir alanı kaplayan dünyanın en büyük kraliyet konutudur
The Royal Estate of Carditello (also known as the Reggia di Carditello)
includes a small 18th-century palace once belonging to the
Neapolitan Bourbon Monarchy and its surrounding grounds
in San Tammaro, a small village in the province of Caserta in the region of Campania.
Yenidze, Almanya'nın Saksonya eyaletinin Dresden kentinde
1907-1909 yılları arasında inşa edilmiş eski bir sigara fabrikası binasıdır.
Bugün bir ofis binası olarak kullanılmaktadır. Tasarım unsurlarını
camilerden ödünç alan oryantalize edici dış tasarımı ile dikkat çekiyor.
Yenidze Tütün ve Sigara Fabrikası (Almanca: Orientalische Tabak-
und Zigarettenfabrik Yenidze), Yahudi girişimci Hugo Zietz tarafından
kurulan ve Osmanlı Yenidze, Trakya'dan (modern Genisea, Yunanistan)
tütün ithal eden bir tütün şirketidir. "Oryantal" mimari tarzı, işlediğ
ve firmanın reklamı olarak işlev gördüğü Oryantal tütünlerin
egzotik kökenlerini hatırlattı.
Çeşitli tarzlarda 600 pencereye sahiptir; kubbe 20 metre (65 ') yüksekliğindedir .
Heimatstil 19. yüzyılın ikinci yarısında ve bir Almanca konuşulan
ülkelerde, dağ (mimari) isviçre dahil olmak üzere, Victoria ingiltere,
Fransa'nın yanı sıra Belçika ve Flanders Kuzey ve Doğu bölgelerinde
bile aynı zamanda ve rastladığımız tarihselci eğilimler söz ve yirminci
yüzyılın ilk yarısına ait bir mimari tarzıdır.
Bu Heimatstil cephe ve kavisli kirişler, çıkıntılı ya da okuldan uzaklaştırıldı
taş ile bağlantılı, dönemin Edebiyatı ve folklor gelen çizimler, özellikle
Alman olanlar, hatırlatarak, ahşap kullanımı ile karakterizedir.
Massandra Sarayı, Kırım'ın güney kıyısındaki
Massandra'da, Rusya imparatoru III.
Binanın inşaatı 1881'de başladı ve yakın zamanda
1877-78 Rus-Türk Savaşı'ndan dönen Semyon Mihayloviç Mikhail
Semyonovich Vorontsov'un oğlu tarafından finanse edildi.
Başlangıçta Fransız mimar Étienne Bouchard tarafından
Louis XIII tarzında tasarlanan sarayın inşası, Prens
Semyon Mihayloviç Vorontsov'un ölümünden kısa bir süre sonra askıya alındı.
1889'da bitmemiş saray, Rusya Alexander III için Rus imparatorluk
Etki Alanları Ajansı tarafından satın alındı.[2]
Yeni sahibi, villanın tasarımını modernize etmek için en sevdiği
mimar Maximilian Messmacher'ı görevlendirdi.
Massandra imparatorluk konutları arasında listelenmesine
rağmen, hiçbir kraliyet orada bir gecede kalmadı
(komşu Livadia Sarayı'nı tercih etti)
Beaux Arts mimarlık tarzı klasik ve kolayca tanınabilir.
19. yüzyıl Fransa'sından kaynaklanan, o dönemin ve bölgenin
zenginliğinin ve dekorasyonunun çoğunu yansıtıyor.
Stilin tarihini, onu nasıl tanıyacağımızı ve zaman ve mekan
içinde nasıl geliştiğini keşfedelim.
Beaux Arts Mimarisinin Kökeni
Güzel Sanatlar tarzı, 1700'lü ve 1800'lü yılların neoklasizminden
evrimleşmiştir. Neoklasik mimari, antik Yunanistan ve Roma'nın resmi
mimarisinden ilham alırken, daha az katı, resmi tasarımlar için bir
talep ve istek vardı. Yeni hareket, orta çağ ve Rönesans'tan ilham aldı.
Bu, Beaux Arts mimarisinin gelişmesine yol açtı
(ingilizce'de “güzel sanatlar” anlamına gelen Beaux Arts).
250 bin metrekarelik alanı kapsayan dolmabahçe sarayı ve ilk kez 1755 yılında yapılan kapalıçarşıdaki nuruosmaniye camii, eyüp sultan camii, malta ve beylerbeyi sarayı barok mimari örneklerindendir.
hepsi birbirinden harika, müthiş güzelliktedirler...
Solans Evi (ispanyolca: Casa Solana), ispanya'nın Saragossa
şehrinde yer alan bir Art Nouveau sarayıdır. Casa de los Azulejos
(Fayans Evi) olarak da bilinir.
Henri Sauvage (10 Mayıs 1873, Rouen – 21 Mart 1932, Paris), 20. yüzyılın
başlarında Fransız mimar ve tasarımcı. Fransız Art nouveau akımının, Art Deco'nun
ve mimari modernizmin başlangıcının en önemli mimarlarından biriydi.
Aynı zamanda Paris'teki toplu konut binalarının yapımında da öncüydü .
Mihailo Petrović'in Evi, Mika Alas'ın Evi olarak da bilinir .
Sırbistan'ın başkenti Belgrad'da bir ev ve belirlenmiş bir
tarihi mekandır.1910 yılında inşa edilen tesis, 22 Kosančićev
Venac Caddesi'nde yer almaktadır.
Puente Nuevo (ispanyolca telaffuzu: [ppwentennweßo], "Yeni Köprü"),
Guadalevín Nehri'ni taşıyan ve ispanya'nın güneyindeki Ronda
şehrini bölen 120 metre derinliğindeki (390 ft) uçurumu kapsayan
üç köprünün en yenisi ve en büyüğüdür. 1793 Yılında tamamlanan
mimar José Martin de Aldehuela ve baş inşaatçı
Juan Antonio Díaz Machuca idi.
En yeni köprünün (2017 itibariyle ayakta olan) yapımına 1759
yılında başlanmış ve 34 yıl sürmüştür.[1] Merkez kemerin
üzerinde hapishane de dahil olmak üzere çeşitli amaçlar için
kullanılan bir oda bulunmaktadır.
1936-1939 iç savaşı sırasında her iki tarafın da hapishaneyi
ele geçirilen muhalifler için işkence odası olarak kullandığı ve
bazılarını pencerelerden El Tajo geçidinin dibindeki kayalara
atarak öldürdüğü iddia edildi.[2] Odaya bir zamanlar bekçi evi olan
kare bir binadan girilir. Şimdi köprünün tarihini ve yapımını
anlatan bir sergi içeriyor.
Bir önceki köprünün yapımına 1735 yılında başlanmış, bu
yükseklikteki geçidi kapsayan ilk girişimdi. Mimarlar Jose Garcia
ve Juan Camacho köprüyü tek kemerli bir tasarımla tamamladılar.
Bu köprü hızlı ve kötü bir şekilde inşa edildi, 1741'de tüm
köprü çöktü ve 50 kişi öldü.