islami kurallar ile değerlendirildiğinde doğru olan önermedir. biliyorsunuz bankacılar paralarını bankaya gelen paraların faizle işletilmesinden yani paranın döndürülmesinden kazanıyor. artı insanlara zorla kredi verip alamayınca zavallı insanların evine faizle birlikte haciz de götürüyorlar. ahlaki açıdan da bakıldığında aldıkları maaşın birtakım sıkıntıları var ama ona girmeyeceğim. evet.
paso bankalarla çalışıp, işini bankalarda görüp bir gün kredi kartından aidat alınan, hesabından hesap işletim ücreti kesilen müşterinin söylemidir genelde.
dokuz saattir elin parasıyla uğraşıyorum, görünce cinlendim birden bire
dayım da derdi ki; bankacı ile pezevenk arasında hiçbir fark yoktur, biri para satar, biri karı satar. şimdi birde bu tarz helal li haram lı bir tespit geldi.
ulan sanki zibilyon kazanıyoruz amk. başlıycam şimdi götünüzden uydurduğunuz bankacı tespitlerinize.
öğretmen'in kazandığı haram, bankacının kazandığı haram, doktorun kazandığı haram. ne helal olum ne? çıkıp sadece beş vakit namaz kıldıran imamın kazandığı mı helal?
zorla dinden imandan çıkarmayın adamı pis söverim ağzım bozuk!
tanım: milletin götünden başından yaptığı uyduruk tespittir. katılmadığım katılanı da katır tepsin temennisinde bulunduğum.
kimse kusura bakmasın islam dininin kurallarına göre doğruluğu yüksek olan önermedir. öyle götü ile ağzını karıştırıp nereden sıçıldığı belli olmayan küfürlerle fikir çürütülmez. bu fikri çürütmek istiyorsan ona küfrederek mukabele etmezsin ortaya fikir koyarsın. varsa kanıtların onları ortaya koyarsın. he sen şimdi küfredince helal oldu para. evet.
bu mantıkla faiz ödemekten kurtulamayan bizler de günahkarız.* sistem çarkına teslim olmuşuz. maaş artsa dahi o kısır döngüden kurtaramıyoruz.* devletin sisteminde de faiz olduğunu düşünürsek. cezalı borçlar mesela. örnek trafik borcu. ee devletten maaş alanlar faiz yiyor demek ki. arkadaş imam konusuna değinmiş, önemli bir nokta. hepimiz haram yiyoz lan. başlığı açan toprak ekip, onu yiyorsa o helal yiyordur bir şey diyemeyiz. varsa onlarda da bir kata kulle ben bilmem. ama namusuyla çalışan insanları parmakla gösterip, onlar haram yiyor demek doğru gelmedi bana.
ne islam dinine göre, ne de herhangi bir ahlaki değere ters düşmeyen önermedir. zira bankada çalışan insanlar çalışmalarının emeğini aldıkları için haram değildir. ortada bir haksız kazanç durumu yoktur. onlar sundukları hizmetin karşılığını alıyorlar..
ha bankacı derken, banka sahiplerini kastediyorsak o başka. ama o zaman da tespiti özelleştirmek gerekiyor. bankacılar deyince gişe memuru da bankacı, bankanın müdürü de bankacı.
bir de "çok laf yalansız, çok mal haramsız olmaz" derdi annem..
bankayla haşır neşir olanların ve işine gelmeyenlerin aksine kesinlikle doğru bir gerçektir.
hadisi şerif buyurur ki ;
"bir dirhem faiz yiyen(alan-veren) zinadan 27 kat daha fazla haram yemiş olur."
banka eşittir faiz demektir. bu bilinen bir gerçektir. bankada çalışanlar haram paradan paylarını alırlar ve haramın devam etmesini(ilerlemesini işlemesini) sağladıkları için maaşlarıyla ne alırlarsa haram olacaktır.
bankacı denilen kişi bankanın ortağı değilse yalan olan önermedir. zira bankacı denilen şahıs işçi statüsünde çalışıp emeğinin karşılığında "ücret" almaktadır. ona yapılan ödemenin adı "faiz geliri"değildir. sapla samanı karıştırmamak gerek.
yok bankanın gelirleri arasında faiz var gerzekliğine devam edeceksiniz de günümüzde faiz geliri elde etmeyen kaç şirket kaldı diye sorarım. onu da geçtim açın bi devletim gelirlerine bakın, devletin ne kadarlık faiz geliri var görün ve aynı mantığı yürüterek memurların kazandığı paranın haram olması diye başlık açın.