bakara suresi 62nci ayet

entry10 galeri0
    10.
  1. bu ayete göre müslüman olmayanların da inandığı kitapların gerekliliklerini yerine getirip iman ettikleri sürece ödüllendirileceği yazmaktadır.
    ama gel gör ki bizim müslümanlarımız bu ayeti başka ayetler ile yok saymaya hükmsüz kılmaya çabalamaktadırlar.
    yani mesele tabelann ne olduğu değil nasıl insan olduğun nasl iman ettiğin onu ederim bunu etmem bu böyle değil diye karşı çıkarak yürümüyor bu işler demek ki.
    0 ...
  2. 9.
  3. musevilik ve hristiyanlık islamiyet gelmeden önce hak din idiler, dolayısıyla, zamanında, önce allah'a olmak üzere, hz. musa ve hz. isa'ya iman edip onun yolunda giden herkes elbette allah'ın inayetiyle cennete girecektir. lakin islamiyet geldikten sonra elbette, diğer dinlerin hükmü kalmamış ve hak din islamiyet olmuştur. islam şeriati dışında hiçbir dinin şeriati geçerli değildir. olayı bu çerçevede irdelemek ve günümüzde hristiyan ve yahudilerin cennete gireceği şeklinde yorumlamak yanlış olur. kimin cennete gireceğini elbette allah (c.c) bilir lakin, şöyle de bir gerçek var;

    "elbette, ehl-i kitaptan [yahudi ve hıristiyan] olsun, müşriklerden olsun bütün kâfirler cehennem ateşindedir, orada ebedi kalırlar. onlar yaratıkların en kötüsüdür." beyyine 6
    2 ...
  4. 8.
  5. innellezîne âmenû vellezîne hâdû ven nasârâ ves sâbiîne men âmene billâhi vel yevmil âhiri ve amile sâlihan fe lehum ecruhum inde rabbihim, ve lâ havfun aleyhim ve lâ hum yahzenûn(yahzenûne).

    Muhakkak ki, âmenû olanlar ve yahudi, hristiyan ve sabii olanlardan kim, Allah'a ve ahiret gününe inandı ve ıslâh edici ameller işlediyse (nefsini tezkiye etti ise ), artık onların mükâfatları Rab'lerinin katındadır. Onlara korku yoktur ve onlar mahzun olmazlar.

    10 / YÛNUS - 62: E lâ inne evlîyâ allâhi lâ havfun aleyhim ve lâ hum yahzenûn(yahzenûne).
    Muhakkak ki Allah'ın evliyasına (dostlarına), korku yoktur. Onlar, mahzun olmazlar, öyle değil mi?

    Evliya olmanın gerçekleşebilmesi için Allah'a ulaşmayı dilemek, mürşide ulaşmak ve nefs tezkiyesine başlamak lâzımdır. Bunun sonunda hedefe ulaşmak, korkudan ve mahzun olmaktan berî olmak vardır:

    10 / YÛNUS - 63: Ellezîne âmenû ve kânû yettekûn(yettekûne).
    Onlar, âmenûdurlar (ölmeden evvel Allah'a ulaşmayı dileyenlerdir) ve takva sahibi olmuşlardır.

    10 / YÛNUS - 64: Lehumul buşrâ fîl hayâtid dunyâ ve fîl âhırah(âhırati), lâ tebdîle li kelimâtillâh(kelimâtillâhi), zâlike huvel fevzul azîm(azîmu).
    Onlara, dünya hayatında ve ahirette müjdeler (mutluluklar) vardır. Allah'ın sözü değişmez. işte O, fevz-ül azîmdir.

    Bakara Suresinin 62. âyet-i kerimesiyle Yunus Suresinin 62, 63 ve 64. âyet-i kerimeleri arasında çok açık bir illiyet rabıtası vardır. Her ikisinde de korku ve mahzun olmak yoktur. Âmenû olanlar (ruhlarını Allah'a ulaştırmayı dileyenler) ve ruhunu Allah'a ulaştıranlar takva sahibidirler.

    Bakara Suresinin 62. âyet-i kerimesinde ıslâh edici ameller işleyenler anlatılmaktadır. Islâh edici amelin işlenebilmesi için kişinin zaten takva sahibi olması gerekir.

    Kim Allah'a inanıyorsa,
    Kim Allah'a ulaşmayı dilerse,
    Kim mürşidine ulaşıp, önünde diz çöküp, tövbe ederse,
    Kim nefs tezkiyesini yaparsa, böylece kim ruhunu Allah'a ulaştırırsa, onlar Allah'ın ermiş (ruhu Allah'a ermiş) evliyası olur.

    Dîn farklılığının hiç geçerli olmadığı, önemli olanın bütün dînlerde bu işlemlerin yapılması olduğu bu âyette açık ve kesin bir dille ifade edilmektedir. Sonuç da bellidir: Allahû Tealâ "Onlara korku yoktur." diyor. Bunun mânâsı cennettir.

    Gelecek günlerde dînlerin birleştirilmesi hedefi için bu âyet bir ışıktır.

    günümüz ezberci müslümanın bir türlü anlam veremediği görmezden geldiği ayet olur kendileri hatta bazı müslümanlarca red edilen ayettir.
    cennette yahudi hristiyan müslüman birbirlerini görmezden gelecekleri beklenen insanlardır.
    2 ...
  6. 7.
  7. dinler arası diyalog gibi bir saçmalığı ortaya atanlar tarafından göz göre göre ihtilafa sürüklenen ayettir. allah'ın ayetlerini değiştirenleri nasıl bir gazabın beklediğini anlatmak için iktibaslar yapmayı lüzumsuz buluyorum.

    harf devrimiyle kuran dili elinden alınan ve kuran'ı türkçe mealiyle okuyarak anlamaya çalışan bir insan için bu ayetin en münasip açıklaması alttakiler gibidir:

    "Şüphe yok ki, daha önce peygamberlere imân edenler, Musa dinini kabul eden Yahûdiler, Hristiyanlar ve her dinden bir şey alıp meleklere tapanlar (var ya), bunlardan her kim, Allah'a ve ahiret gününe iman eder ve Hazreti Peygamberin şeriatı üzerine salih bir âmel işlerse, elbette bunların Rableri katında mükâfatları vardır. Onlara bir korku yoktur ve onlar mahzun olacak değillerdir." (Ali Fikri Yavuz)

    "Şüphesiz son gelen kitaba iman edenler ile Yahudi inancının takipçilerinden, Hıristiyanlardan ve Sabiîlerden olduğu halde Allah'a ve ahiret gününe inanarak müslüman olmuş ve bu inancının gereği doğru ve yararlı işler yapmış olanların tümü, Rablerinden kazandıkları mükafatları olan cenneti elde edeceklerdir. Onlar cennette ne korkacak ne de üzüleceklerdir." (Abdullah Parlıyan)

    özetle: islam geldiğinde evvelki dinler devre dışı bırakılmıştır. son dine inanmak yerine yahudilikte veya hristiyanlıkta direten "gerici"dir, ziyandadır.
    1 ...
  8. 6.
  9. ayrıca kuran-ı kerim doktrini; aynı surenin 94. ayetinde yahudilere hitaben der ki;

    --spoiler--
    de ki; allah yanında ahiret yurdu (cennet) başkalarının değil de yalnızca sizin ise, eğer iddianızda da sadık iseniz haydi hemen ölümü temenni ediniz, ölmeyi cana minnet biliniz.
    --spoiler--

    haa şimdi yahudiler statükocu oluyor biz olmuyoruz öyle mi ?

    madem öyle;

    o zaman ölümü dilesenize ?
    2 ...
  10. 5.
  11. ''şüphesiz iman edenler, yahudiler, hristiyanlar, nasraniler ve sabiiler'den her kim allah'a ve ahiret gününe gerçekten iman eder ve iyi iş yaparsa, elbette bunların rablerinin katında mükafatları vardır. bunlara bir korku yoktur ve bunlar üzülmeyeceklerdir."

    bu ayette geçmiş kavimlerin ele alındığı, islam' dan sonrakilerin dahil edilmediğine dair bir ibare yoktur. var diyen ispat etmek zorundadır.

    ha derseniz başka ayetlerde tam tersi söyleniyor: o zaman bu durum ayetin yanlış yorumlandığını değil, kuran ayetleri arasında çelişki olduğunu gösterir.
    bu da insanın aklında şöyle bir soru doğurur ki, (insan kendi zihnine gem vuramaz illa ki sorgulayan bir beynin aklına bu soru takılır)
    söz konusu ayet; hristiyanlar' la, museviler' in ittifakına ihtiyaç duyulduğu günlerde mi nail oldu ?

    şayet tanrı bir beyin yarattıysa, tamamen art niyetsiz bir akıl yürütmenin sınırlarına gem vuracak bir cezalandırmada bulunmamalıdır. benim bakış açım budur.

    sorgulamayan bir insan, cenneti hak edemez, etmemelidir. sorgulamayan her şeye boğun eğen bir beyin dünya hayatını bile hak edemez aslında.

    bu benim görüşümdür ve düşünce sistematiğimdir.

    ne bundan utanırım ne de bunun engellendiği bir görüşe teslim olurum.

    ayetleri çarpıtmadan, adam akıllı izah edebilecek bir beyne ve kültür birikimine de saygı duyarım, esen kalın.
    1 ...
  12. 4.
  13. resulullah yahudi ve hristiyanlara karşı savaşmışken hala yahudi ve hristiyanı cennete sokmaya çalışanlar var. hey allahım

    bu ayette geçmiş ümmetlerden bahsediliyor, şu an islam şeriatı hariç hiç bir dinin şeriatı geçerli değildir.
    0 ...
  14. 3.
  15. burada bahsedilen yahudiler ve hristiyanlar islamiyet dininden önceki peygamber efendimizden ve islamiyetten haberi olmayanlar için geçerlidir. sonuçta onlar da allah tarafından gönderilmiş dinlerdir. islamiyet son din olduğu için bundan sonra hiçbir dine mensup kimse kesinlikle cennete giremeyecektir. Bunu kanıtlayıcı da onlarca ayet vardır. Birkaçını yazıyorum.

    (elbette, ehl-i kitaptan [yahudi ve hıristiyan] olsun, müşriklerden olsun bütün kâfirler cehennem ateşindedir, orada ebedi kalırlar. onlar yaratıkların en kötüsüdür.) [beyyine 6]

    (kâfirler için hazırlanmış olan ateşten sakının!) [al-i imran 131]

    (allah’a ve resulüne karşı isyan edip sınırlarını [dinin hükümlerini] aşanı allah ebedi kalacağı bir ateşe sokar.) [nisa 14]

    (resule karşı gelip, müminlerin yolundan başka bir yola gideni, o yönde bırakır ve cehenneme sokarız; orası ne kötü bir yerdir.) [nisa 115]

    (inkârcıları, zalimleri allah asla affetmez, onları içinde ebedi kalacakları cehennem yoluna iletir. bu da allah'a kolaydır.) [nisa 16

    bilindiği üzere kur-an'da her ayet açık olarak ifade edilmemiştir. bunların içindeki anlamı belirli alim kişiler anlar ve insanlara açıklar. Buna benzer durumlar ve benzerleri sürekli gözlenmektedir.
    1 ...
  16. 2.
  17. inanmayan ya da sorgulayan ya varsa diye düşünen kimilerini bir nebze olsun rahatlatan ayet. cennete gidebileceklerini müjdeleyen ayet.
    ayrıca söylemeden geçemiiycem islam alim olmayanlardan başkası irdeleyemez. irdelediğini düşünür.
    0 ...
  18. 1.
  19. müslümanlar'da genel bir kanı olan, aslında insanların istemeden nasıl da müşrikleştiğini gösteren, müslümanlar haricinde herkesin cehenneme gideceğini doğrulamayan ayet olması dolayısıyla; bilmeden, okumadan, araştırmadan islamiyet'i eleştiren insanları nacizane katkılarımla bilgilendirebileceğime inandığım ayet.

    "şüphesiz iman edenler, yahudiler, hristiyanlar, nasraniler ve sabiiler'den her kim Allah'a ve ahiret gününe gerçekten iman eder ve iyi iş yaparsa, elbette bunların rablerinin katında mükafatları vardır. Bunlara bir korku yoktur ve bunlar üzülmeyeceklerdir." (elmalılı hamdi yazır tefsiri)
    8 ...
© 2025 uludağ sözlük