j.s.bach´ın ünlü keman eseri partita no.2,bwv 1004 ´ün son bölümü "chaconne" un -şakon okunur- italyancası - j.s.bach´ın orijinal el yazmasında yazdığı şekilde- "ciaconne" -okunuşu şyakonn´dur- isimli eserin, aslında bestecinin ölmüş olan ilk eşi maria barbara´ya yakmış olduğu bir "ağıt" olması durumudur.
ciaconne - yani chaconne- tek başına bir müzik eseri olarak addedilirdi şimdiye kadar. yalnız eserin bestelendiği zamansal periyod, ve içerdiği armonik gelişimler, genellikle kiliselerde cenazelerde söylenen bir ilahi´ye mükemmel bir eşlik sesi olduğu, günümüzün müzik bilimcileri tarafından ortaya çıkartılmıştır.
ve bu durumda chaconne kodlara gizlenmiş bir ağıt haline gelmiştir.
bu ağıt-ilahilerle bach reminör chaconne´un kaydı için ;
tabii bu durum, j.s.bach´ın sandiğımızdan daha büyük bir besteci olduğunu bize gösterir. bu linki verilmiş yorumda "lute" yani gitar´ın atası, çaldığı "eşlik", beş başı mağrur bir keman eseridir - yani bu eserin orijinali keman içindir-...
j.s.bach´ın genellikle eserlerine malzeme olarak kullandığı çok sevdiği bir ilahi vardır- bach kilise orgcusu olduğundan böyle yapmak zorundaydı- "christ lag in todesbanden"...chaconne´da diğer birçok büyük bach eseri gibi bu 1524 yılında yazılmış kilise şarkısına konu edilmiş meğerse... kodlanmak şartıyla.