bu zamana kadar kuran da açıkça belirtildiğini sandığım fakat araştırmalarım sonucunda ihtimalin %50 ye düştüğü eylem.
bir kesim var ki kuran da geçen hımar kelimesini baş örtüsü olarak çevirip, başı örtmenin emir olduğunu söylerken; bir kesim var ki hımar ın baş örtüsü değil genel bir örtü olduğunu, masaya serersek masa örtüsü, başı örtersek baş örtüsü olarak nitelendirilebileceğini söylüyor.
son zamanlarda en azından neye inandığımı bilmek ve peşinden gittiklerimin hakkında bir şeyler öğrenmek adına çaba harcamaktayım. açıkçası hımar ın kelime anlamının sadece örtü manasına geldiğini savunan kaynak çoğunlukta olduğu için ayrıca bana mantıklı gelen de bu olduğu için, baş örtüsünün emir olmadığını düşünmekteyim.
nedense bunu öğrenene kadar da hep garip gelmiştir baş örtüsü bana. hiç bir zaman takana laf etmem saygısızlık da yapmam kendi tercihidir. fakat şunu belirtmeliyim ki takan kişiler bunun nedeninin saçın erkekleri tahrik edici bir unsur olduğunu ve onları tahrik ederek günaha girmemek adına bu örtüyü taktıklarını bilerek mi takıyorlar merak etmekteyim.
zira kuran da örtülmesi gereken yerler karşı cinse cinsel çağrışım yapan yerlerdir, diye geçer.
dudaklar ya da gözler daha çekici değil midir kadınlarda? bir kadının saçından tahrik olan kaç kişi vardır?
bunları düşünüp yazdım da... öbür tarafta bi' yerlerimize girmese bari...
Farzdır. Kafir köpeklere dert olur. Ülkemiz kadınlarının çoğu takar. Kendi yaşam tarZına uyacak fetvaları verecek hocalar pek çoktur lakin kemalist hocalara bakılmamalıdır.