aşkımız aksaray ın en büyük yangını

entry4 galeri0
    1.
  1. 2012-2013 sezonunda istanbul Devlet Tiyatrosu'nda izleyiciyle buluşan oyun.

    --spoiler--
    Eski istanbul Aksaray'da bir mahalle ve mahalledeki tulumbacılar ve Firuz Bey, çok sevdiği (oğlu gibi sevdiği) Artin'e mahallelerine yeni taşınan eski saraylı Mahitap Hatun'u yakıştırması. Birbirlerine aşklarını ilan ettirmesi ve bu mahalledeki tulumbacılar, kadınlar, gençler, çocuklar... Şarkılarla, danslarla... Ve meşhur Aksaray yangını...
    --spoiler--

    Yazan: Güngör Dilmen
    Yöneten: Faik Ertener
    Dekor Tasarımı: Osman Şengezer
    Kostüm Tasarımı: Mihriban Oran
    Işık Tasarımı: Önder Arık
    Müzik: Cem idiz
    Müzik Direktörü: Melikcan Zaman
    Dans Düzeni: Yeşim Alıç
    Yönetmen Yardımcısı: Işıl Dayıoğlu
    Asistanlar: Özlem Çakar, Ebru Saçar

    Oyuncular:
    Artin: Turan Günay
    Mahitap: Demet iyigün
    Firuz Bey: Ergun Akvuran
    Merzuka: Ayşe Tunaboylu
    Abidin: Macit Sonkan
    Huriye: Işıl Dayıoğlu
    Şükriye: Emine Şule Gezgöç
    Emine: Lale Gençtürk
    Hacer: Ebru Saçar
    Bohçacı Bahriye: Özlem Çakar
    Genç Kızlar: Eda Demirsoy, Gözde Akın, Kübra Kip, Nermin Koçak, Neşe Ceren Aktay, Nilay Aydınalp, Özge Korkmaz, Tuğba Aydınlıoğlu
    Tulumbacılar: Cem Öntaş, Murat Turhan, Oğuz Turgut Genç, Onur Sülen, Ozan Emre Altın, Serdar Aydın, Umut Külen, Ümit Deniz
    Nane Şekerci Halis: Emre Akarsu
    Erkek Çocuk: Hıdırcan Bal
    Kız Çocuk: Okyanus Dayıoğlu

    Sahne Amiri: Oktay Uçar
    Kondüvit: Emrah Tirsi
    Işık Kumanda: Serdar Yaman

    http://www.istdt.gov.tr/t...gType=0&lngPlayID=385

    izleyicisinin "bu oyun neden yazılmış; bu değerli isimler nasıl olmuş da bu proje içinde yer almış" gibi sorular sormasına neden olan bir oyundur. Sahne geçişleri çok alakasız, oyunsa baştan aşağı durağan olmuş. Oyunun tek ilgi çekici sahnesi "mektup yazma" sahnesidir. O sahnede bile nezakaten gülümsüyorsunuz. "2 saat boyunca izlediğin bu oyun sana ne kattı?" derseniz, "koca bi hiç" derim, o kadar!
    0 ...
  2. 2.
  3. konusu aşk olan bi tiyatro beklerken hiç de aşkla alakası olmayan oyun. ortadaki aşk kesinlikle yansıtılamamış. çiftler zorla beraber olmuşlar gibi. ama müzikal olması çok hoştu. şarkılar, söyleyenlerin sesi, gayet güzeldi. başroldeki bayan * fena gitmiyordu ama seyirciler alkışlarken adeta somurttu. oyunu genç delikanlılar ve aksaraylı kızlar * güzelleştirdi sadece.
    0 ...
  4. 3.
  5. oyunun sonunda içinizi cız ettiren kısmın kaybolması pahasına
    oyun adının oyunun içinde geçmesi klişesinden kaçıldığı devlet tiyatrosu oyunu.

    --spoiler--
    +ev yanacak bütün sokak
    -bütün mahalle
    +bütün aksaray
    -aşkımız aksaray ın en büyük yangını!
    --spoiler--
    0 ...
  6. 4.
  7. şu sıralar küçük tiyatro'da oynanan güngör dilmen oyunu. 19. yüzyıl istanbul'unu anlatan oyunun esin kaynağı 1855'te yaşanan aksaray yangınlarıymış. oyun her ne kadar 160 sene öncesini anlatsa da günümüz mahalle yaşamına ilişkin güzel çıkarımlarda bulunmanızı da sağlıyor.

    --spoiler--
    ikili ilişkilerde alınan kararların el âlemin temennilerinden, 'ileride olur' söylemlerinden beslenmemesi gerektiğini vurgulayan oyunda her şey firuz bey'in bir evliliğe vesile olup sevap kazanmak istemesiyle başlıyor. ermeni artin ve eski saraylı mahitab evleniyor. artin bu esnada müslüman olup adını değiştirmek zorunda kalıyor. sonrasındaysa ne mahalleli ne kilise ne de camii kabul ediyor artin'i. kendisi de diyor zaten ''camide artin, kilisede nurettin'im.'' diye. Arada kalmışlığı onu kendi benliğinden de olmaya çalıştığı kişiden de koparıyor. paraları bitmeye başladıkça araları da iyice açılıyor mahitab ile artin'in. aralarındaki sorun; artin'e göre mahitab'ın aşktan başka bir şey bilmemesiydi, bana göre mahitab'ın bir türlü gerçekleşmeyen beklentileriydi.
    --spoiler--

    edit: hatalı bağlaç kullanımı.
    2 ...
© 2025 uludağ sözlük