sevgili "am" için bulunur. eğer mecnunsanız, "bir am için" çöllere düşersiniz. yok kadına saygıymış, yok kutsallıkmış, yok aşkın kutsiyetiymiş.. ne gerek var ulan.. al sana işte kapı gibi neyzen mantığı.. kadın dediğin kukudur işte mnskym...neyzen tevfik aşkın ne olduğunu şarap şişesinde anlamaya çalışmış lakin, olmuyor işte.. içki şişesinden kafayı kaldırmak lazım bazen kafayı.
tanım: olabilecek en sığ, en basit , en yüzeysel yaklaşımdır.
bana yar olmayan devr-i devranin,
izzet-i ikramını sikeyim.
yansın bu ibneler
su veren itfaiyenin hortumunu sikeyim,
ben deli miyim?
mecnun gibi bir am için çöllere düşeyim,
verirse verir, vermezse leylayı da sikeyim.
sen bu şiirden sadece kadına sagısızlık çıkardıysan,daha da sözüm yok.
tek bir şiirine bakarak üzerinde fikir sahibi olunamayacak aşk yaklaşımı ya da her ne boksa, işte odur. belki gerçekten de neyzen tevfik için aslolan 'am'dır, gerisi yalandır, orasını bilemem. şair için 'aşk adamıydı, bedensel ihtiyaç falan umrunda değildi, hiç ihanet etmedi' gibi iddialarda bulunacak da değilim. lakin destur yahu, bir dizeyle adam mı asılır? efendiler zaman zaman siz de demiyor musunuz 'hay ben bu aşkın ızdırabını sikeyim, başımıza ne geldiyse kızların/erkeklerin yüzünden geldi' diye? vallahi ben çok söyledim, içtim sövdüm, ayıldım gene sövdüm. yani buna göre bizler de aşka inanmayan sadece sikiş sokuş gözüyle bakan adamlar mı oluyoruz? buyrun aşağıdaki iki şiiri de inceleyin akabinde bir karara varmaya çalışın. 'sarhoştu, meyhaneden çıkmazdı' dediğiniz adamın döneminin sayılı filozoflarından olduğunu da göz önünde bulundurup sonra aşka bakışı hakkında ahkam kesin.
Aslanlar gibi yaklaşımdır. Gerçekçidir, Saf ve doğaldır. Anal persfektiften bakan kişinin deriiin karanlık bir boşluk görmesi olasıdır. Anlamak veya karalamak için eğitim durumunun önem taşımadığı bir olgudur. *
--spoiler--
Ne hayatı, ne dünyayı, ne de kendisini "hiç" kavramıyla ifade etmek değildi onun yaptığı. O, karşıtlıkların birbirini var ettiği algılayışımızda, var oluş derinliğinin sarhoşluğu içinde arayışını sürdürürken “Hiç” olanı fark etmişti. Para-pul, mal-mülk, şan-şöhret elinin tersiyle ittiği şeylerdendi. Adaletsizliğe, çıkarcılığa, kör inançlara, baskıya, otoriteye, din istismarına sert ve etkili bir üslupla hicivlerinde ve hayatında baş kaldırdı. Boynunda eski yazıyla “Hiç” yazardı.
--spoiler--
Edebiyatımızda aşk' a tamamen farklı bir yaklaşım getirmiştir. Aşktaki kutsallık düşüncesini ortadan kaldırmış. kötü niyetli kalp avcılarına ilaç gibi gelen bir şair.