hahahahaha senin için üzülüyorum. Lütfen aklını kullanmayı dene zira : Hiç bir kişi ALLAH'ın izni olmadan inanamaz ve O, akıllarını kullanmayanları rezilliğe mahkum eder. /yunus 100
mallıktır. tabii ki de ayetler; kadir mısıroğlu, cüppeli ahmet gibi müthiş ve de fantastik din alimleri tarafından yorumlanmalıdır. bizimki salaklık canım. evet.
aman haa kur'an'ı sakın okumayın. Asla anlamazsınız! onun yerine gidip cübbeli gibi, alparslan kuytul gibi, fettullah gülen gibi, nihat hatipoğlu gibi büyüüüüük din tüccarlarımıza (pardon alimlerimize) sorun. Onlar size hurafeleri pardon hakikatleri anlatırlar.
Ilkokul çocuğunun profesöre ders vermesinden daha abes ama maalesef daha yaygın bir gayrettir.
Düzeltiyorum gayret değil, önce Arapça'ya sonra tefsire, hadis ilmine vs bilimum islami ilimlere on yıllarını verenlerin gayretini hiçe saymak basite almaktır.
arkadaş kuran ilmini bilmiş gibi konuşuyorsunuz. düz mantık davranmayın.
kuranın çok ayeti apaçıktır. ancak bazı ayetler vardır ki, müteşabih, müphem, esbab-ı nüzul kabilinde.
oğlum kuran ayeti inmiş, niye inmiş, hangi olay üstüne inmiş tefsirle verilir. apaçık olmayan ayetlerin inme zaman ve durumlarına bakılır misal.
yok yani insan bilmediği şey hakkında çok konuşunca komik oluyor.
hani araştırmak soruşturmak güzel de.
ayrıca sizin getirdiğiniz mealler de bir mezhepçi ürünü. yani bir çerçeveye bağlı tercümedir her biri. arapça öğrenip çeviri yapıp her birine ayrı kafa yorarsanız ne güzel.
Cahil eylemidir. Allah'in kelamini hafife almaktir. Kuran tevrat ve incil gibi topyekûn nuzul etmiş bir kitap değildir, 23 yılda peyderpey indirilmiştir, dolayisiyla o kIt akillarinizla roman gibi baştan sona okuyarak anlamaniz mümkün değildir, zira surelerin dizilisi nuzul sirasina göre degildir, hatta surelerin icerisindekin ayetler bile bazen böyle olmaya biliyor, bir surenin bir ayeti mekkede nuzul olmus iken bir diğeri medeni olabilir, dolayisiyla usulü tefsir kaideleri gereği o sureyi baştan sona roman gibi okuyup anlamaya çalışırsanız zaman zemin sebebi nuzul gibi hayati noktalari atlamis olursunuz dolayisiyla anlam bütünlüğünu olusturamazsiniz, kaldı ki is bununla da bitmez hz peygamberin ayetleri nasıl uyguladigini, arap dilini ve kuranin belagat fesahat gibi ozelliklerini de çok iyi bilmek gerekir yoksa kuran sizin için icinden cikilmaz bir hale gelir. Ya da kisaca sapitirsiniz.
Bir imami safi'nin bir meselede kurandan hukum çıkarmak icin kurani 200 kere hatmettigi tarihen sabit ise mezhepleri bırakıp kurana dönelim demek soytariliktan başka bir şey değildir, binaenaleyh mezhepler zaten kuranin kendisidir.
ayetleri tabi ki kendi kıt aklımla yorumlamamı gerektirir. zira kur'an'ın iddiasına göre ayet dediğimiz şey biz kıt akıllılar için yazılmıştır. şifresi mifresi yok kur'anı'n. inanıp , inanmamak da tamamen vicdan meselesi. sırf dinde açıklayamadıkları mantıksızlıkları kamufle etmek için '' senin aklın yetmez '' demek iki yüzlülükten başka bir şey değil.
kimse de dememiş ki; ''be at siki madem insanların aklı kıt, o zaman ayetler neden insanlara gönderilmiş?''
gerçi 1400 yıldır neyin orucu bozduğunu bile öğrenememiş bir nesil tabi ki malın önde gidenidir. ama onlar akılları kıt olduğu için değil; bunları öğrenebilmek varken hoca hurafe tayfasının peşinde gezdikleri için malın önde gideni. açıp okusa 10 dakikada öğrenecek zaten neyin orucu bozup bozmadığını.
kuran-ı kerim ortalama bir insanın okuyup, doğrusunu/yanlışını anlayabileceği bir kitaptır. böyle insanlara kıt akıllı diyerek kitabı okumanın önüne geçip, hurafeci tipleri dinlemesini sağlıyorsunuz ya, yatacak yeriniz yok sizin.
ayetler bunun için inmiştir. kendimize düşünüp pay çıkarmamız için bir rehber olarak düşün bunu.
olması gerekendir. ancak vicdanımıza ters bir ayetle(öyle bir ayet yoktur) karşılaşırsak mutlaka doğru çevirisini bulmamız gerekir. çünkü piyasa yanlış çevirilerle dolu. yatacak yeri yok bunların. önüne gelen çevirmen, önüne gelen mealci olmuş(ikisi aynı şey galiba).
Her insanının, ayetleri önce kendi kıt aklı ile yorumlamaya çalışması gerekir.
Çünkü temelde tüm yaratılanların aklı kıttır. Aklı sınırsız olan sadece allah'tır.
muhammed'in ve Sahabelerin de akılları kıttı ama onlar ayetleri sosyal hayat ve ilimle ilişkilendirerek hikmet sahibi oldular.
muhammed'in mucizesi ise kuran değil "hikmet"ti. Hikmet'in türkçe manası "doğru bilgi"dir.
Yani Kuran anlayarak okunmalı, çıkarılan hikmetler sosyal hayata tatbik edilmeli aksi takdirde normal bir kitaptan farkı kalmaz kuran'ın.
allah teala yalnızca kitap ayetleri değil, tabiat ayetleri de göndermiştir.
insanların bu tabiat ayetlerini kendi kıt akılları ve hisleri ile okuyup bir tercih yapabilmeleri için allah'ın koyduğu bir düzendir bu.
amazon ormanlarında kurandan bihaber yaşayanlar ahirette tabiat ayetlerinden sorumlu olacaklardır.
Yani okuyun dostlar, ve kendi kıt aklınızla hiçbir hacıya hocaya gerek duymadan anlamaya çalışın allah'ın ahiret gününe kadar değişmeden kalacağını söylediği kitabı.
kuran ikra bismirabbikellezi alak ile başlamaz, fatiha suresi ile başlar. ikra yani alak suresi ilk emirdir. ilk inen ayettir.
kuran okuyun okutun pek tabi.
arkadaşım bu ülke de işsiz kimse yok. en umutsuz vakanın bile yaptığı meslek fetva veren olmak. herkes hoca mübarek..
kuran ilmini bilmeyenlerin, bilmek için çaba dahi harcamayanların, bildiğini sanıp aslında bi'haber olanların hadsizlik sergilediği konu.
kuranın çoğu ayeti açıktır, gündüz gibi. ama kapalı, birkaç anlama birden gelen anlamlar da mevcut. yahu delirmemek elde değil, kuran arapça inmiş, araplar içinde dahi kelimenin anlamının bilinmediği durumlar oluyor.
la havle..
kuran namaz kılın diyor ama namazın ön şartından bahsetmiyor. biz bu ön şart, yani abdest faktörünü hazreti peygamberin uygulamasından biliyoruz. şimdi salt kuran okuyan kişi, bunu nasıl bulsun.
siz meallerle zaten bu konuları detaylarıyla okumuş oluyorsunuz. yani bir bilenin tercüme ve tefsiri yardımıyla.
kuranda inen ayetler niye inmiş, ne zaman inmiş, kim üzerinden inip müslümanlara örnek olmuş, genel cümlelerle ifade edilen ayet aslında kim için inmiş, bunu derin ilmimiz olmadan anlayamayız. net. kuranda sadece emir ve yasaklar da bulunmuyor ayrıca.
yahu öğrenmek için elestirmiyorsunuz, gözünüzü kapatıp eleştiriyorsunuz. bir araştırın bu insanlar neden yırtınıyor.
akıl kavramını atın bırakın bir kenara diyen yok. kuranda en çok geçen ayetlerden biridir düşünmez misiniz sorusu.
Hala müslüman olduğunu söyleyip, kuran anlaşılmaz diyenler var.
bu nasıl müslümanlık..?
Allah "bu apaçık bir kitaptır" derken sen kim oluyorsun da anlaşılmaz diyorsun..?
Namazın ön şartı..
abdestin arka şartı..
kapanmanın ilk şartı..
orucun son şartı..
Hacıların, hocaların şeyhelerin kafanıza soktuğu şartları, şurtları kuran'da arıyorsunuz, bulamayınca da kuran yetmez diyorsunuz.
Allah yeter diyor, siz yetmez diyorsunuz..
Allah apaçık diyor, siz anlaşılmaz diyorsunuz..
sonra da millete fetva veriyor diye kızıyorsunuz.
böyle saçma sapan hurafelerle milletin kafasını karıştırıyorsunuz, sözlükteki ateist arkadaşlar mantıklı soruları ile sizi terletince de, kaçacak delik arıyorsunuz.
o kadar saçma argümanlarınız var ki adamlar sizi dinleyip de nasıl ateist olmasınlar?
kuran okumamışlar nasıl da esip gürlüyor. gülücük.
" o'dur sana bu muazzam kitabı indiren. bunun bir kısım ayeti vardır ki muhkem(güçlü,sağlam)dır. onlar kitabın anasıdır. diğer bazıları da müteşabihtir (manası açık olmayan)... "
3/7
"ey resulüm, sana da kuran'ı indirdik ki, kendilerine indirileni insanlara anlatasın, olur ki (anlayamadıklar yer olursa) anlasınlar"
nahl 44
kuran eksik diyen olmadı g.tünüzden uydurmayın. kuran 23 yılda indi. direkt indirilmedi. bir olay üstüne bazen bir soru üstüne ayet indi. eğer inan iseniz, fikriniz olmadan konuşup ayet yalanlamazsınız. o zaman allah peygamberi boşuna gönderdi sizin mantığınızla.
Burada bir ayet paylaşıyorsanız tamamını paylaşacaksınız, öyle sağını solunu kırpıp, işinize gelen yerini alırsanız, bu kuran'a da allah'a da saygısızlıktır.
âyetleri dosdoğru aktarmak yerine, amacınız için değiştiriyorsunuz.
ateist diye küfür ettiklerinizin bile çoğu sizden daha saygılı kuran'a..
Adam kuran'ın apaçık olduğunu ama bazı yarım akıllılarının sadece yoruma açık ayetler üzerinde saptırmalar yapıp "kuran anlaşılmaz" dediğini söyleyen "ali imran/7.ayeti" kesmiş, "kuran anlaşılmaz" kısmını entry'e koymuş, kendini haklı çıkarmaya çalışmış..
doğru söyleyenleri de kuran okumamakla suçlamış.
hep beraber bakalım ali imran/7. Ayet ne diyor:
"Kitab'ı sana indiren O'dur. Onun bir kısmı muhkem (hüküm ihtiva eden, mânâsı açık olan) âyetlerdir, onlar Kitab'ın esasıdır ve diğerleri, muteşâbihtir (yoruma açık âyetlerdir). Fakat kalplerinde eğrilik (bâtıla meyil) bulunanlar, bu sebeble muteşâbih olanlara (yorum gerektirenlere) tâbî olurlar. Ondan fitne çıkarmak için, onun te'vilini (yorumunu) yapmak isterler. Ve onun te'vilini Allah'dan başka kimse bilmez ve ilimde rusuh sahipleri ise: Biz O'na îmân ettik, hepsi Rabbimizin katındandır derler, onlar da tezekkür edemezler, sadece Ulûl'elbab (daimi zikrin ve sırların sahipleri) (tezekkür edebilir)."
işte tam da kur'an anlaşılmaz diyenlerin durumunu anlatan ayet.
şimdi bunu Okuyup da anlamayan var mı?
Yok.
Ama adam bunu kesiyor sağdan soldan, sonra diyor ki "okumayın, anlamazsınız. gidin hacılara hocalara sorun onlar size anlatsın"
hocanın kulu kölesi olun da ondan bir çare, bir yardım bekleyin.. bizim Tarikatimize gelin.."
Neymiş, Tarikat yol demekmiş.. allaha giden bir sürü yol olurmuş.. hepsi de hak yoluymuş..
ulan madem hepiniz hak yolundasınız da niye birbirinizi yiyorsunuz 1.000 yıldır..
Menzilci nurcuyu sevmez..
nurcu süleymancıyı sevmez..
süleymancı nakşibendiyi sevmez..
hani hak yoluydu hepsi..
Aynı arkadaş şimdi de nahl/44.ayeti değiştirerek, haklılığını ispat için kullanmış.
bu yanlışını da düzeltelim ki, üzerimizde vebal kalmasın..
Nahl/44. Ayet:
Beyyinelerle (ispat vasıtaları ile) ve semavî kitaplarla (resûller gönderdik) onlara indirilenleri, insanlara beyan etmen (bildirmen) için sana da zikri (Kurân-ı Kerimi) indirdik. Umulur ki böylece onlar, tefekkür ederler.
kuran'ı insanlara açıklayasın diye sana indirdik.
nahl 44'ün bir parçası. konuyla ilintili olan yer.
sayın yazar, tefsir ve tercüme bu ülke de tek elden yapılmıyor, kelimeler farklı diye ayet anlamı da mı farklı sanıyorsun.
ayrıca müteşabih ayet kısmı, kuranın apaçık olduğunu söyleyen yazara vermiş olduğum bir örnek. kaldı ki kuranda sadece muhkem muteşabih ayetler de yok.
bu konuda sana uzun bir cevabım olacak lakin şimdi değil, işten döndükten sonra.