fatih sultan mehmet han'ın bize emaneti olan ayasofya camisinin aslına dönmesi. üstad necip fazıl'ın hayalinin gerçekleşmesi, avrupa'nın yas ilan etmesi. yakında olacaktır allah'ın izniyle.
mantıksız hareket. ne gerek var amk? hayır sanki sultanahmet dolup taşıyor da yetmiyor. cami yaparsak o güzelim eserlerin üzeri yine kapatılacak, ciddiyim gerek yok.
fatih'in manevî mirasının gerçekleşeceği günü, yani ayasofya'nın mahzunluktan kurtulup cemaatle dolup taşacağı o mukaddes anı, bayramı bekleyen şen çocuklar gibi bekliyoruz.
''müze olarak kalsın yeaaaaaa'' sığlığı ancak bizim bir takım insanlarda gözlemlenebilir. git vatikan'daki tarihî kiliseleri ''bunlar insanlığın ortak malıdır, gelin bunları salt müze olarak kullanalım, ibadete kapatalım'' de bak ne yapıyorlar adamı. ayasofya'nın cami olarak ibadete açılması, ne müze olarak ziyaret edilmesini engeller, ne de şeriatı geri getirir.
o gün gelecek! inşallah geldiğinde, biz hayatta oluruz da, etraf salavatla inlerken, bir dua ile biz de iştirak ederiz.
--spoiler--
Melek görmeği dilersen yürü var hatır-ı şadi
Ayasofya'nın içinde ko dursun ol dil-i zarı
Mekanı Cennetü'l-Me'va veya Firdevs-i sanidir
Behişt olma mı ol cami melek olıcak üstadı
Yürü var anda ey gafil eğer Firdevs istersen
Saadet ola maksudun hidayet eyleye Hadi
Anın gibi dahi bir eyledi mahluk ol Halık
Yedi kat gökler üstünde Ayasofiyye'dir adı
mealen:
(Ey kişi!) Eğer melek görmeyi dilersen, yürü var hatırını hoş tutarak Ayasofya'nın içine gir ve kırık gönlünü oraya bırak (içinde biraz eğleş).
Orası ya Cennetü'l-Me'va veya ikinci bir Firdevs cennetidir. Öyle ya, üstadı melek olunca, o cami de bir cennet sayılmaz mı?..
Ey gafil! Eğer Firdevs cennetini arıyorsan, yürü var orada saadetle olmayı dile, ki hidayete eriştiren Allah, seni de maksadına eriştirir.
Her şeyin yaratıcısı yüce Allah, yedi kat göklerin üstünde Ayasofya'nın bir benzerini daha yarattı -ki orası cennettir-.
--spoiler--
zira, ayasofya denilen kefere mabedi, fatih sultan mehmed han tarafından tapu kaydı yaptırılmış ve fatih sultan mehmed han'a ve vakfiyesine ait bir savaş ganimetidir.
dolayısıyla ayasofya üzerinde hak sahibi olan yegane kişi fatih sultan mehmed han ve o'nun mirasçısı olan vakıftır.
--spoiler--
işte bu benim Ayasofya Vakfiyem,
dolayısıyla kim bu Ayasofyayı camiye dönüştüren vakfiyemi değiştirirse, bir maddesini tebdil ederse onu iptal veya tedile koşarsa, fasit veya fasık bir teville veya herhangi bir dalavereyle Ayasofya Camisinin vakıf hükmünü yürürlükten kaldırmaya kastederlerse, aslını değiştirir, füruuna itiraz eder ve bunları yapanlara yol gösterirlerse ve hatta yardım ederlerse ve kanunsuz olarak onda tasarruf yapmaya kalkarlar, camilikten çıkarırlar ve sahte evrak düzenleyerek, mütevellilik hakkı gibi şeyler ister yahut onu kendi batıl defterlerine kaydederler veya yalandan kendi hesaplarına geçirirlerse ifade ediyorum ki huzurunuzda, en büyük haram işlemiş ve günahları kazanmış olurlar.
Bu sebeple, bu vakfiyeyi kim değiştirirse;
Allâhın, Peygamberin, meleklerin, bütün yöneticilerin ve dahi bütün Müslümanların ebediyen LANETi ONUN VE ONLARIN ÜZERiNE OLSUN, azapları hafiflemesin onların, haşr gününde yüzlerine bakılmasın.
Kim bunları işittikten sonra hala bu değiştirme işine devam ederse, günahı onu değiştirene ait olacaktır.
Allâhın azabı onlaradır.
Allâh işitendir, bilendir.
(Fatih Sultan Mehmed Han / 1 Haziran 1453)
--spoiler--
yani,
ayasofya fatih'in kendi mülkü, tapulu malıdır. fatih sultan mehmed han'a ait kutlu bir savaş ganimetidir. ve dolayısıyla ayasofya üzerinde tasarruf sahibi de sadece ve sadece sahibidir.
dogru olandir. sen sonucta bazi seylerin karsiliginda istanbul'u ayasofyayi aldin istedigini yaparsin bu kimseyi alakadar etmez kaldi ki bu dunyada iyi olan saygili olan barinamiyor. ben demiyorum tabii kotu olalim diye ama sonucta hristiyanlara, yahudilere iskence felan ettigimiz yok belki yanlis dusunce dersiniz bilmiyorum ama burasi benimse en iyi ben yararlanmaliyim.
bu sabah bir namazla tekrar gündeme getirilen cahil cühela talebidir.
Soru 1)
Ayasofya Meydanı'nda sabah namazı kılarak bu tarihi yapının camiye çevrilmesi için psikolojik baskı oluşturmaya çalışanlar, başkaları da yurt dışındaki herhangi bir camiyi kiliseye çevirmeye çalışsaydı, ayinler düzenleseydi ne tepki verirdi, bunu yapanları ne ile itham ederlerdi?
ispanyadaki endülüs emevilerinden kalma kurtuba camisinde günümüzde katedral olarak ayin yapılıyorsa, ayasofyada namaz kılmaktan daha normal hiçbir şey olamaz, anormal olan ayasofya camiini ibadete kapatan islam düşmanlarıdır.
kimisi kalkmış lanetlerle dolu olan fatih sultan mehmet vakfiyesinden dem vuruyor. yahu fatih savaşlardaki masrafa para yetiremeyince, her biri yine lanetlerle dolu olan vakfıyelerle korunan kıyamet kadar vakıf malına el koymuştu. zamanının dincilerinin kendisini sevmemesinin, iktidara gelince vakıf mallarını iade eden oğlu 2. bayezid'e içkici olmasına rağmen ""veli" ünvanı vermelerinin sebebi buydu.
hadi onları geçelim... şu anda üzerine toki evleri kurulan arazilerin bazıları ve istanbul'un bir çok semtinin toprağı da zamanında vakıf malıydı. vakfıyelerin lafını eden sözlük yazarlarının, vakfıyelerde el koyanın lanetlendiği arsalarda oturuyor olması kuvvetle muhtemeldir.
aslında olan ve olması gerekendir.. buna karşı çıkanlar meydanlarda tam bağımsız türkiyeee diye bir taraflarını yırtar. Ama Ayasofya'nın hangi dış baskılarla tekrardan müze haline getirildiğini bilmezler. Şu yada bu düşüncenin destekçisi değilim. Aksine hristiyan bir yapının çevrilmesini de doğru bulmuyorum. Ancak olay artık prestij meselesidir beyler. Bu istanbul'un camisidir. iç işlerimize kimse karışmasın halk neyi istiyorsa o olsun. Hristiyan alemi balkanlardaki müslüman yapılara sanki çok saygı gösterdide burda onların avukatlığı yapılıyor bide..biraz empati kurun türkiye gitse macaristan da camiden çevrilmiş bir kiliseyi müze yapın dese avrupa birliği taşşak geçer. Akp nin belkide yapacağı tek hayırlı iş bu olacaktır.
ayasofya, fethin sembolüdür. denir ki ayasofya, islam'ın batıya açılan kapısıdır. öyle ya, konstantiniyye fetholunmadan evvel, ayasofya bu sefer hristiyanlığın doğuya açılan mabedi idi, doğu hristiyanlığını temsil ederdi. bu açıdan hem hristiyanların hem de müslümanların gözünde sembolik değeri büyüktür.
zaten vakfın mülkü de, sultan mehmet han hazretlerine aittir, camiye çeviren odur. islam hukukunda yazar ki: ''vakıf, nass gibidir, değişmez'' yani vakfı kuran ve mülkiyetine alan, ancak onu değiştirme yetkisini haizdir, bu başkasının tasarrufunda değildir, hatta devlet dahi karışamaz. buna da ''sahih vakıf'' denir ki, fatih'in ayasofya'sı da böyledir.
ayasofya'nın müze olarak kalması da mesele değildir. namaz kılınırken resimlerin üzerine bir örtü örtülür, kılınır; vakit namazlarının ardından ziyarete açılır, herkes ziyaret eder. bu çözümsüz değil ya...
biz hilalin yanındayız, haçın değil... ayasofya bizimdir!
estergonda ve bilimum yerlerde camileri ve osmanlı kalelerini yıkıp yerine katedral yapam avrupalılar ile aynı zihniyette bulunan sözde elit kesimin içine bir türlü sindiremediği durum. zaten ayasofya camiye çevrilmiş durumdaydı, bunun neresi tuhaf ki? biz avrupalılar gibi barbar mıyız da ayasofyaya zarar vereceğiz? milletimizin böyle kompleksleri yok. olsa idi zaten bu memlekette bizans, roma döneminden kalma hiçbir şey kalmazdı.
terbiyesizliktir. bazi geri zekali orospu cocuklari da kendi milletinin tarihi eselere zarar vermediğini soylemis.
ulan yarrrak kafali ülkendeki tarihi eserlerin ebesi sikilmis hala konuşuyorsun gavat.
her şeyi bitirdik, hiç derdimiz kalmadı, ülkede uğraşacak mesele bitti.. O yüzden ne yapalım ? "ayasofya ibadete açılsın"..
hazırki camilerde cuma ve bayram namazları dışında kaç saf dolduruyorsun birader ? hem oranın dibinde zaten cami yok mu ?
Nedir bu kilise olarak inşa edilmiş bir yapıda namaz kılma hevesi ??? Sadece aptallık..
Edit: imla